fbpx

Eurobike 2010: Bianchi és egyéb finomságok

Újabb merítés következik az Eurobike újdonságözönéből. Ezúttal a BikeLine által forgalmazott márkák – a Bianchi, a Cratoni, az Ergon, a Kryptonite és a Topeak – kerülnek sorra, így, ebben a formában, ábécésorrendben. Kezdjük is a jellemzően celeste színű cirkálókkal…

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Jellemzően celeste ugyan, ezúttal azonban egy piros-fehér fekete kombinációban mutatkozna be a legújabb modell, az Oltre. A cég termékpalettáján a kompromisszummentes versenykategóriában tanyázik a jószág, ez lenne a HC, azaz Hors Category.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Csinos aero nyeregcsővel bír a gép, melyet integrált bilincs rögzít a helyén.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A karakteres, áttört „fékhíd”-ba napjaink trendjének megfelelően filigrán támvillaszárak csatlakoznak.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A trendkövetés azonban itt még nem merül ki, hiszen az összes bowden vázon belül fut, legalábbis a csapágyházig mindenképpen.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Hihetetlenül divatos lett a matt, natúr karbon megjelenés, ennek megfelelően az Oltre ilyen verzióban is készül, valljuk be, nem éppen csúnya. Ha valakit érdekelnek a száraz adatok, nos a váz 930 grammnak mondja magát a katalógus szerint.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Aki ellenben klasszikus, pirossal vadított celestét szeretne látni, az egy Flaminia csapatgépen élheti ki magát. A képen látható Nove Due Otto modell 2011-ben az Oltre mellett továbbra is a palettán marad, így két HC kategóriás modellből választhatnak a Bianchi rajongók.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Aki költséghatékonyabb megoldásra vágyik, és kevésbé maximalista, az a B4P (Born for performance) családból is választhat magának friss, ropogós, 2011-es modellt. Ő lenne a Sempre, 1100 grammos váztömeggel és alunyakas villával.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Vadiúj alu fixi/egysebességes modellekkel is kirukkol a cég 2011-ben, ez itt éppen a Pista Sei Giorni, azaz István, aki nem másnapos, hanem most éppen hatnapos.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Az acéllapkás hátsó papucs ismerős lehet más gyártók aluvázairól is, ettől függetlenül jó darab, szeretjük.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Az agyak is csinos példányok, maga gép pedig mindenféle fix áttételes garázdálkodásban megfelelő partner lehet.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A Sei Giorni modell tesója a Dalmine, mely egy Bergamo melletti településről kapta a nevét. Nem meglepő módon a településnek velodromja vagyon, és olykor olasz nemzeti bajnokságot is rendeznek ott. Ennyit a névadásról, a továbbiakban pedig még annyit, hogy minden paraméter megegyezik a Sei Giorniéval, a különbség az urbanizáltabb külsőben – az egyenes kormányban és a fékek meglétében – rejlik.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A Dalminén megfigyelhető egy 2011-es trend, amit én személy szerint üdvözlök: az egyes alkatrészek egyedi, az adott kerékpármodellhez történő megjelenésbeli igazításáról lenne szó. Az itt látható kétforgáspontos fék egyébként nagy valószínűséggel FSA gyártmány.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A Bianchi Pista Steel nagy népszerűségnek örvend a kezdő fixizők körében, ezentúl pedig a krómozott felületkezelésű verzió mellett elérhető lesz ez a fekete variáció is. Egyedül a villát kéne már végre kicserélni egy kevésbé ormótlan darabra, abban az esetben az alsó szegmensben a piac minden tekintetben legszebb szereplője lehetne a Pista Steel.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A gépen a retróláz jegyében megfigyelhetünk egy Felice Gimondi nevét viselő egysebességes hajtóművet, mely FSA gyártmány, és a régi Campa pályahajtóművekre reflektál. Szemfülesek egyébként a névadóba is belefuthattak a standok között.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Persze Bianchival nemcsak aszfalton lehet közlekedni. Itt van például ez a mutatós ciklokrossz karbon gép, 1080 grammos váztömeggel és alunyakas villával. Fekete változatban is elérhető a váz, a Cavaria pedig vázszettként is megrendelhető.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Aztán lehet tovább is durvulni, ebben partner az integrált nyeregcsöves Methanol váz, mely a kiállításon ezúttal egy szponzorált versenyző számára összeépített gép alapjaként volt megcsodálható.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

A Camaleonte szériát a fitneszgépek célközönsége számára alakították ki, ez itt éppen a Cinque modell, tripla hajtóműves országúti szettel.

Eurobike 2010 - Bianchi

Eurobike 2010 - Bianchi

Színben és felszereltségben egyaránt különbözik a Tre változat, mely azok igényeit elégítheti ki, akik fitneszgépen is igénylik a tárcsaféket. Ugorjunk most viszont át gyorsan a Cratonihoz…

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

A Cratoni nem mellékesen idén ünnepli működésének 25. évfordulóját. A képen középkategóriás MTB-s modelljük a Rocket látható, mely meglehetősen könnyű (195 g), és igen jól szerepelt a német Bike összahasonlító tesztjei során.

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

Így néz ki a jószág hátulról…

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

Így pedig országútis verziója a Bullet, mely még inkább pehelysúlyú, hiszen mindössze 180 gramm.

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

Új modell az időfutammenőknek szánt C-Pace, mely integrált szemüveglencsével rendelkezik, három színben érhető el, és szélcsatorna-tesztek alapján nyerte el alakját.

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

A képen látható kék verzión kívül a Cratoni C-Pace fehér színben is rendelhető. Továbbra is a palettán marad egyébként a C-Flow névre hallgató integrált lencse nélküli korábbi időfutam modell is.

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

C-Pace belső hevederrendszerét a cég hagyományos sisakmodelljeitől örökölte.

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

Láthattunk emellett egy prototípus stádiumban lévő, kifejezetten városi bringás, illetve pedelec felhasználók számára készült sisakmodellt is, melyet néhány különleges tulajdonsággal ruháztak fel. Ilyen a nyitható/zárható szellőzőnyílás, az integrált hátsó jelzőfény és a felhajtható szemüveglencse.

Eurobike 2010 - Cratoni

Eurobike 2010 - Cratoni

Létezik azonban nem integrált sportszemüvege is a Cratoninak, egész pontosan 6 modell, ez itt éppen a Dozer névre hallgató. Ábécésorrendünket közben az Ergonnál folytatnánk.

Eurobike 2010 - Ergon

Eurobike 2010 - Ergon

Bringás hátizsákok terén az Ergon aktuális újdonsága a BX2 zsák, mely 8 plusz 1,5 literes kapacitással bír. Tökéletesen a hátra idomul, 160 és 195 cm testmagasság közötti riderek számára egyaránt belőhető, miután a felsőtest hossza szerint állítható a hátrész hossza.

Eurobike 2010 - Ergon

Eurobike 2010 - Ergon

Mindannyian egyből beleszerettünk ebbe az ergonómikus taposópedálba, mely PC2 néven fut. Amellett, hogy szép, tengelykialakítása folytán kis Q-faktorral rendelkezik, alakja a lábfej számára ideális formát követi, valamint ellátták csúszásgátló betéttel és prizmákkal is.

Eurobike 2010 - Ergon

Eurobike 2010 - Ergon

Bizonyára sokaknak okoz fejtörést stoplicsere esetén az új példány megfelelő helyre szerelése, ebben nyújt segítséget ez az ötletes kütyü. Ez itt éppen a Look Kéo verzió, de létezik SPD változatban is…

Eurobike 2010 - Ergon

Eurobike 2010 - Ergon

…mely így néz ki. Ráhelyezve a cipőt pontosan szimulálni tudjuk adott beállítás esetén lábunk helyzetét a pedálhoz és a hajtókarhoz képest.

Eurobike 2010 - Ergon

Eurobike 2010 - Ergon

Az Ergon talán spéci kialakítású, szarval egybeintegrált markolatairól a legismertebb, de kínálatukban találhatunk szarv nélküli, csavarral biztosítható darabot is.

Eurobike 2010 - Kryptonite

Eurobike 2010 - Kryptonite

Ez itt pedig már a Kryptonite standja, egy flexibilis kábelhurokkal, mellyel mindenféle lehetetlen helyzetben úgy köthetjük le a bringa mozdítható részeit, ahogyan hagyományos lakatokkal nehéz lenne.

Eurobike 2010 - Kryptonite

Eurobike 2010 - Kryptonite

A kábelvégeket ez a zárható egység rögzíti – melyet például a nyeregcsőre erősíthetünk. Természetesen a gyártó nem állítja, hogy ez a kábeles rendszer önmagában elegendő védelmet nyújt, éppen ezért valami nagy biztonságot nyújtó lakat mellé ajánlják kiegészítés gyanánt…

Eurobike 2010 - Kryptonite

Eurobike 2010 - Kryptonite

…amilyen például a legnagyobb biztonságot nyújtó New York Sorozat ezen láncos tagja, mely a cég 12-es biztonsági skáláján a maximumot nyújtja.

Eurobike 2010 - Kryptonite

Eurobike 2010 - Kryptonite

Vagy a szintén 12-es besorolású tesója, mely már csak kialakításából adódóan sem könnyű préda a tolvajoknak. Az U-lakatok köztudottan a legnagyobb biztonságot nyújtják, bár a komolyabb darabok, mint például ez, nem olcsók – hosszú távon azonban megérik az árukat.

Eurobike 2010 - Kryptonite

Eurobike 2010 - Kryptonite

Persze nem kell leragadni a feketénél, más típusokból van ilyen vidám, kék kabátos változat is…

Eurobike 2010 - Kryptonite

Eurobike 2010 - Kryptonite

Az évszakok változásával párhuzamosan pedig akár át is öltöztethetjük más ruhába. Megemlítendő, hogy fotó alapján elsőre a szett funkciója tekintetében egészen más irányba tippeltek a kollégák…

Eurobike 2010 - Topeak

Eurobike 2010 - Topeak

Ez meg itt már a sok apró okosságáról híres Topeak standja. Unod a műanyag minipumpákat? Valami különlegesre vágysz? Válassz karbont vagy alumíniumot!

Eurobike 2010 - Topeak

Eurobike 2010 - Topeak

Műhelypumpákból is akad kínálat Topeak-ék háza táján gazdagon. Ez itt éppen 18 bar maximális nyomást kínál, ami a többségnek több, mint elegendő.

Eurobike 2010 - Topeak

Eurobike 2010 - Topeak

A mostani összeállítást egy elengedhetetlen kiegészítővel zárnánk, szintén a Topeak standjáról. A tervezők szemlátomást mindenre gondoltak, ezt a kiegészítőt pedig magunk között a túrós batyu analógiájára csak almás táskának neveztük el…

A cikkben szereplő márkákról készült további fotók galériája ide kattintva érhető el.

A Bianchi, Cratoni, Ergon, Kryptonite és Topeak termékek hazai forgalmazója a BikeLine Kft. – www.bikeline.hu

Szöveg és fotó: HBalage

(x)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.