fbpx

Elmérte magát a mezőny, De Bondt szökésből nyerte a Giro 18. szakaszát!

Dries De Bondt (Alpecin-Fenix) egy egész napos szökést követően, társait a célegyenesben lesprintelve megnyerte a Giro d’Italia 18. szakaszát, karrierje legfényesebb sikerét aratva. Honfitársaink közül Valter Attila (Groupama-FDJ) végig csapattársát, Arnaud Démare-t segítette, végül a 94. helyen érkezett meg. Fetter Erik (Eolo-Kometa) és Peák Barnabás (Intermarché-Wanty-Gobert Matériaux) kisebb hátrányt szedett össze, míg Jai Hindley (Bora-Hansgrohe) defektet kapott az utolsó kilométereken, így összetettben továbbra is Richard Carapazzal (Ineos Grenadiers). João Almeida visszalépett a versenytől.

Csütörtökön elérkezett a sprinterek utolsó esélye: aki szeretett volna még szakaszt nyerni, annak ma kellett a legjobb állapotban lennie, mivel a Borgo Valsugana és Treviso közötti 152 km nemhogy nem emelkedett, hanem egyenesen lejtett, hiszen az Alpok vonulatai közül most ért ki a mezőny az Adriai-tenger partjára, pontosabban a Pó-síkságra. Két negyedik kategóriás emelkedő azért jutott a gyorsasági részhajrák mellé, de a szakasz vége teljesen síknak ígérkezett, így minden adta magát egy utolsó mezőnyhajrához. A mai szakasz egyben felüdülés is volt a versenyzőknek az elmúlt napok megpróbáltatásai után, és bemelegítés a rájuk váró két kemény etap előtt.

Fotó: giroditalia.it

Simon Yates után a mai napra is jutott egy nagy kieső: João Almeidának a reggeli covid-tesztje pozitív lett, így a portugál visszalépett Corsa Rosától, ahol összetettben a negyedik helyen állt, ami a győzelem lehetőségét is magában hordozta. Almeida nélkül 152-en voltak ott a rajtnál, amely után négy kerékpáros került szökésbe: Dries De Bondt mellett Davide Gabburo (Bardiani), Magnus Cort (EF Education-EasyPost) és Edoardo Affini (Jumbo-Visma) nyitott rést már rögtön a verseny legelején. Előnyük 20 km-rel később már 2 perc volt, a pelotont a Groupama, a Quick-Step és a DSM csapata húzta.

Lehet, hogy ők sem hittek benne, de megcsinálták – hazaért a 150 kilométeres szökés. Fotó: Tim de Waele

Sok említésre méltó dolog nem történt, a kvartett előnye hol leesett egy perc környékére, hol felkúszott újra 2 percig, a peloton tempójától függően. A főmezőny vélhetően nem szerette volna túl korán befogni őket, így tisztes távolságot tartottak tőlük. A hegyek között a szökevények előnye még tovább nőtt, majd a síkságra kiérve kezdte el igazán diktálni a tempót a Groupama és a Quick-Step csapata (szét is szakadt a peloton), mindhiába: a táv elfogyott, s bár az utolsó kilométereken hiába csökkent egy perc alá a különbség, Trevisóban a szökevényeket köszönthették először. A sprinthajrát De Bondt fél kerékkel megnyerte Affini előtt, így a 31 éves belga versenyző élete első szakaszát nyerte második háromhetesén. Harmadik helyre Cort futott be, az ötödik helyért pedig újabb izgalmas hajrá következett Alberto Dainese (DSM), Arnaud Démare (Groupama-FDJ), Mark Cavendish (Quick-Step Alpha Vinyl), Davide Cimolai (Cofidis) és Fernando Gaviria (UAE Emirates) között, melyből Dainese került ki győztesen. A mai nap átlagsebessége 46,5 lett, a szintidő pedig szűk 3 és fél óra.

Dries De Bondt 31 évesen érte el karrierje legnagyobb sikerét. Fotó: Michael Steele

Honfitársaink közül Fetter Erik a 128., Peák Barna a 137. helyen, kisebb hátránnyal jött meg, Valter Atinak pedig újra segítőszerep jutott. Csapatának azonban nem sikerült ma Démare-t a megfelelő pozícióba hozni, a francia ennek ellenére magabiztosan vezeti a pontversenyt, ahogy Koen Bouwmannak (Jumbo-Visma) is tekintélyes előnye van a hegyeken. Összetettben Jai Hindley – aki az utolsó kilométereken defektet, ennek ellenére viszont azonos időt is kapott – áll legközelebb Richard Carapazhoz, akinek az a bizonyos 3 másodperc továbbra is a rózsaszín trikót jelenti. Almeida kiesésével újra Juan Pedro López (Trek-Segafredo) húzhatja magára a legjobb fiatalnak járó fehér trikót, pedig a 24 éves spanyol ma leszakadt a pelotontól, és jó 3 percet kapott. Holnap a Marano Lagunare és Santuario di Castelmonte közöttti dombos etap vár a mezőnyre, ahol akár az összetettben is nagy változások lehetnek.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo