Henry Ford-ról köztudott, hogy rajongott a kerékpározásért és a bicajokért. A Dodge fivérek kerékpárversenyző múltja talán kevésbé ismert, pedig Forddal ellentétben a századforduló előtt kerékpárgyártással is foglalkoztak!
A manapság a Chrysler cégcsoport részét képező, a döntően sportautók és városi terepjárók gyártására specializálódott Dodge márkát Horace Elgin és John Francis alapította – egész pontosan a századforduló esztendejében. Cégük 1914-ig a Ford beszállítójaként működött, majd ebben az évben jelent meg az első Dodge autómodell. A korai Ford autók alkatrészeinek több mint fele származott a Dodge üzemből, így a saját márka előtérbe helyezése alig tekinthető meglepő fordulatnak. A Dodge autó sikerét mi sem jelzi fényesebben, mint hogy 1920-ban a Ford mögött a második legnagyobb darabszámot előállító amerikai autógyártójaként jegyezték a detroit-i márkát.
De nézzük inkább a Dodge fivérek kerékpáros kötődését! Dodge-ék a kanadai Windsor városában kerékpárgyártó üzemet létesítettek, az ott előállított Evans kerékpárok a kor legfejlettebb technikáját vonultatták fel. Ők szabadalmaztatták a porzáró golyóscsapágyat, amely az akkori utakon nagyban növelte a kerékpár megbízhatóságát, csökkentve a meghibásodás esélyét, illetve a karbantartásra fordított időt. A windsor-i üzemben készült a kor legnépszerűbb kerékpármárkája, a Columbia számos fő alkatrésze.
Miután a Dodge fivérek a gépjárműgyártás felé vették az irányt, a kerékpárgyártó üzemet a National Cycle cégnek adták el. Mindemellett nem fordítottak hátat a kerékpározásnak: a detroit-i velodromban rendezett pályaversenyeken a fivérek tandemszámban indultak, az anyagi támogatás és a pénzdíjak előteremtése mellett még pályabíróként is részt vettek az események lebonyolításában. Emellett Dodge-ék alapították az egyik legpatinásabb amerikai kerékpáros egyesületet, a Detroit Wheelmen-t, amelyben Horace elnöki funkciót töltött be. A gyáriparos karrier nem kevés időt és energiát igényelt részükről, ennek ellenére mindketten részt vettek a klub rendezvényein és közös kerékpáros eseményein.
A jövő a kerékpáré: egyszerűen abszurd, amikor autóval parkolunk le az edzőterem előtt!
Bill Nye, tudós, az amerikai „Öveges professzor”