Az idei esztendő harmadik negyedében a tajvani kerékpárexport mintegy 38%-os növekedést mutatott az előző év hasonló időszakához képest. Ezen belül feltűnő a drágább kerékpárok iránti kereslet a korábbinál jobban előtérbe kerülése. A növekedés mögött a szakemberek a magasabb olajárakat, az emberek testedzés iránti fokozott igényét, valamint a globális felmelegedés elleni tenni akarást sejtik.
A Tajvani Kerékpárexportőrök Szövetsége (Taiwan Bicycle Exporters’ Association – TBEA) adatai szerint ez említett 38%-os növekedés számokban kifejezve a 2007-es 235 millió dollárhoz képest idén 324 millió dollárt jelent. A darabszámot tekintve 15%-os növekedés tapasztalható, így a harmadik negyedévben 1,2 millió kerékpár hagyta el az országot. A Tajvanban gyártott kerékpárok átlagára ugyanebben az időszakban mintegy 20%-al nőtt, így szeptember végén 272,08 dolláron állapodott meg. A legdinamikusabban fejlődő piacnak Észak-Amerika bizonyult, itt 40%-os növekedés tapasztalható. A tajvani gyártók legfőbb felvevőpiacának számító Európai Unió területén a vizsgált időszakban 35%-al növekedett az eladás 2007-hez képest.
Az emberek eközben világszerte tömegesen váltottak át gépjárműről kerékpárra, a növekvő olajáraknak köszönhetően. Jeffrey Sheu, a Giant Manufacturing Co. (jelenleg a világ legnagyobb kerékpárgyártója) szóvivője szerint egyre több ember ébred rá arra, hogy a rövid és közepes városon belüli távolságok leküzdésére a kerékpár a legalkalmasabb eszköz.
A TBEA statisztikái alapján a 2008-as év harmadik negyedévében az eladott kerékpárok átlagára a következően alakul: Miközben az Észak-Amerikai piacon a növekedés mindössze 2% (az átlagár azonban így is magas: 452,16 dollár), addig az Unió piacán ugyanez a növekedés 37%-al elérte a 212,75 dolláros átlagárat. A Giant szóvivője mindezt így kommentálja: „A fogyasztók egyre többet tudnak és akarnak költeni a sportra és a közlekedés ezen módjára. Véleményem szerint az elkövetkező néhány év slágertrendje az egészségünk és a környezetünk iránti aggodalom és törődés lesz. Ezt a folyamatot ráadásul az olajárak növekedése is erősíti.”
A tajvani kerékpáripar hosszú távú célja, hogy kiszolgálja azokat az egyre növekvő számú kerékpáros tömegeket, gépjárművüket leváltva választják a közlekedés ezen környezetbarát módját. További célkitűzésük, hogy a fogyasztók minél szélesebb tömegeihez jussanak el termékeik.
Forrás: TAITRA sajtóközlemény
Amit a Tajvani Külkereskedelem Fejlesztési Tanácsról (Taiwan External Trade Development Council – TAITRA) tudni érdemes:
A TAITRA 1970-ben alakult, abból a célból, hogy az ország gazdasági versenyképességét promótálja a nemzetközi piacon. Az elmúlt 38 évben a szervezet döntő szerepet játszott a tajvani gazdaság fejlődésében. A TAITRA tevékenységét az állam és a helyi nagy kereskedelmi szervezetek egyaránt támogatják, a szervezet a híd szerepét tölti be az ország és a nemzetközi üzleti közélet között.