fbpx

Cube Attain GTC SL Disc: az országúti bőrbe bújt „hegyikerékpár”

A Cube minőségi karbon komfort országútiját, az Attain GTC SL Disc-et hajtva végig olyan érzésem volt, mintha egy mountain bike-on ülnék, ami bizonyos szempontból dicséret…

Cube Attain GTC SL Disc kerékpárteszt

Cube Attain GTC SL Disc kerékpárteszt

A Cube Attain GTC SL Disc  egy karbonvázas, hidraulikus tárcsafékekkel, Shimano Ultegra váltószettel szerelt komfort országúti, színben harmonizáló, neves gyártóktól származó kiegészítőkkel, kerekekkel. Első pillantásra látszik, hogy egyben van, odafigyeltek a németek a részletekre. A katalógusban is hobbi célra, hosszú országúti „endurance ride”-okra ajánlják, olyan bringásoknak, akiknek fontosabb a kényelem, komfort, mint a kedvezőbb légellenállású, de az izomzatot jobban megterhelő pozíció által nyerhető nagyobb sebesség.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Az áttételtartomány és a tárcsafékek alkalmassá teszik arra, hogy nem csak Magyarországon – hanem ahová készült – az Alpokban, Dolomitokban is abszolválhassuk a hosszú meredek emelkedőket és lejtőket. Lesz elég pörgős áttétel, és az óvatosabb úriemberek sem fogják szétégetni a fékpofákkal a karbonfelniket, ráadásul a tárcsafék esőben is biztonságos.

Miért írom a címben, hogy olyan érzésem volt, mintha mountain bike-on ülnék? A hegyikerékpározás nekem abszolút a túrázást jelenti, ennek megfelelően nem görbült a hátam, kényelmesen forgattam az áttételt, nézelődtem, de a könnyű bringával azért haladtam is. Nem is volt kedvem „befeszülni”, kellemes túrázás kerekedett a testride-ból a Visegrádi-hegységben.

Érdekes, hogy a geometriában egyetlen vázcső, a homlokcső is alapvetően meghatározhatja a kerékpár jellegét. Ha megnézzük az 56-os méretű Attain-t, ami az én 180-as magasságomhoz volt ideális, a 182 mm-es homlokcső magasnak számít, ráadásul a villa beépítési magassága is nagy. A többi adat átlagosnak tűnik 56 cm-es effektív felsőcső, 72,5 fokos villaszög, 73,5 fokos ülőcsőszög – utóbbiak egy 15 cm-es homlokcsővel sportos versenybringát adnának ki.

cube_attain_gtc_sl_disc_kerekparteszt_009

A magas homlokcső azonban alapjaiban megváltoztat mindent, nem csak a felegyenesedett testtartás hasonlít a hegyikerékpározásban megszokottra, a kanyarodás is hasonló. „Felülről” kormányozzuk a bringát, ami azt eredményezi, hogy alacsonyabb sebességnél is nagyon fordulékony, Gyors lejtmenetben viszont nem olyan határozott, mint egy versenygép. Szerintem ez a kettősség „jó deal” a megcélzott vásárlórétegnek.

Kiállva hajtva a magasan lévő kormány kicsit „Contadoros” testtartást ad ki (ami a „Pantanis” ellentéte), azaz nem hajlott gerinccel feszülve terheljük a pedált, hanem egyenes háttal újra és újra „ráejtjük” a testsúlyunk a pedálokra, elöl meg csak kapaszkodunk a kormányba. Ez hosszú távon gazdaságosabb, még ha nem is néz ki olyan szépen, fel is tűnt, hogy sokszor percekre kiállva hajtva felejtettem magam…

cube_attain_gtc_sl_disc_kerekparteszt_007

Minden a kényelmet szolgálja tehát, kivéve egyvalamit, a váz szerkezeti merevségét. Önmagában a „Carbon Flex” vázat meglehetősen merevnek éreztem, még nem komfort országútikkal összehasonlítva is, a nagyobb úthibákat nem „mozogta ki” kellemesen csillapítva. A ballonos gumik viszont segítenek elérni a kívánt kényelmet, a 25 mm-es Conti Grand Sport Race külsők a valóságban inkább 27 mm-esek, pláne a széles felnis DT-Swiss Spline R24 kerekeken feszülve.

cube_attain_gtc_sl_disc_kerekparteszt_008

A tárcsafékes kialakítás tehát közvetve a kényelmet is szolgálja, hiszen a fenti guminál még ballonosabb modellt is felszerelhetünk az Attain-ra, amit még alacsonyabb nyomással használhatunk. A 12 mm-es átmenőtengelyek viszont a szerkezeti merevséget és a precíz irányíthatóságot szolgálják. A váz kapcsán még a kapható méretekről kell szót ejteni, 50-, 53-, 56-, 58-, 60- és 62-es méretekben elérhető a Cube Attain, a 62-es már elképesztően nagy termetű, akár két méter fölötti testmagasságú emberekhez is passzol.

www.facebook.com/VanikZoltanFoto

Az ár/felszereltség arány szempontjából is erős a Cube Attain, hiszen nem nagyon kellett kompromisszumot kötni annak érdekében, hogy működés szempontjából tökéletes egységet kapjon a vásárló, ugyanakkor az árcédula se lépje túl a hétszázezer forintos lélektani határt. Ráadásul még a tömeg sem szállt el nagyon, egy tárcsafékes komfort országúti esetében a 8,83 kg-os mért adat nem rossz.

Bár a hátsó váltó, az átdobó és a hajtómű Shimano Ultegra, a tárcsafék és a fékváltókar az eggyel lejjebb sorolt modell. A Shimano BR-RS505 hidraulikus tárcsafékeket ugyancsak „105 szintű” Shimano ST-RS505 fékváltókarok mozgatják. Utóbbiak előnye a nagy előrenyúlás, kellő kreativitással ezeken egész sportos pozíciót is foghatunk. A szett működésére nem lehet panasz, de az átdobó beállításával el kellett bíbelődnünk, a gyári beállítás – ahogy sosem – most sem volt tökéletes.

cube_attain_gtc_sl_disc_kerekparteszt_013

Az áttételtartományt kimondottan szeretni fogják a hobbi országútisok, hiszen a 34-32 már majdnem 1:1-es áttételi arány, ezzel még a Monte Zoncolan is leküzdhető nem protouros kondival is. A fékek hozzák a hidraulikus tárcsafékektől elvárhatót, én ízlés alapján azonban kevésbé szerettem a fékkarok formáját az Ultegra/Dura Ace szintűhöz képest. Kicsit más úton mozog a fékkar fékezés közben is, ezt majd mindenki eldönti, hogy tetszik-e vagy sem, lényeg, hogy funkcióját maradéktalanul teljesíti.

cube_attain_gtc_sl_disc_kerekparteszt_004

A DT-Swiss Spline R24 kerékszett – ráadásul színben harmonizáló aggyal és matricával – örömteli részlet a kerékpáron, szerintem ezekért cserébe bőven megbocsátjuk, hogy nem teljes Ultegra szintű szettet találunk rajta. Ezek a kerekek reaktívak, jól gurulnak és ismerve a DT termékek minőségét, valószínű a tartósságukra sem lehet panasz. Ugyanez elmondható a szintén narancs díszítésű Syntace kormányról és stucniról. Ami miatt viszont ordítottam, az a nyeregszár, bekenve menetrögzítővel a mellső tekerő… Lehet én vagyok gyenge, de nem tudtam ujjal eltekerni, háromszor vettem le és tettem fel a nyerget, mire beállítottam…

cube_attain_gtc_sl_disc_kerekparteszt_014

Összességében egy letisztult, jól definiálható bringával van dolgunk, ami komoly minőségi szintet képvisel, amiért megéri kifizetni az árát. Bár a komfort országútik nem az én világom, de sokkal több hobbi országútisnak ajánlanék ilyet, mint sportosabb geometriát. Ezek közül is olyan igényes bringásoknak javasolnám az Attain-t, akiknek főleg a funkcionalitás, nem pedig a sznobfaktor az elsődleges szempont.

Infobox:
Bővebb információ a forgalmazó oldalán: https://www.cube.eu/en/2017/road-triathlon/attain/cube-attain-gtc-sl-disc-carbonnflashorange-2017/
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 3 év (baleset esetén is)
Alkatrész-garancia: 2 év a kerékpárra
Vázméretek: 50, 53, 56, 58, 60, 62
Ajánlott fogyasztói ár: 699 990  Ft

Műszaki adatok:
Váz: GTC Monocoque Twin Mold Technology, Flat Mount Disc, Road Comfort Geometry, AXH, X12
Villa: CUBE CSL Race Disc, One Piece 3D-Forged Steerer/Crown, Carbon Blades, Flat Mount, 1 1/8″ – 1 1/4″ Tapered, X12
Kormánycsapágy: FSA I-t, Top Integrated 1 1/8″, Bottom Integrated 1 1/4″
Kormányszár: CUBE Performance Stem Pro, 31.8mm
Kormány: CUBE Wing Race Bar Compact
Hátsó váltó: Shimano Ultegra RD-6800, 11-Speed
Első váltó: Shimano Ultegra FD-6800, 31.8mm
Fékváltókar: Shimano ST-RS505
Fék: Shimano BR-RS505, Hydr. Disc Brake, Flat Mount (160/160)
Hajtómű: Shimano Ultegra FC-6800, 50x34T, 170mm (50/53cm), 172,5mm (56/58cm), 175mm (60/62cm)
Fogaskoszorú: Shimano Ultegra CS-6800, 11-32T
Lánc: Shimano CN-HG700-11
Kerékszett: DT Swiss Spline R24 Disc, 12x100mm / 12x142mm, Centerlock
Gumik: Conti Grand Sport Race SL, 25-622
Nyereg: CUBE RP 1.0
NYeregszár: CUBE Prolight, 27.2mm
Tömeg: 8.75 kg (gyári), 8,83 kg mért (56-os)

 

 

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo