Tesztelésre a 17”-est kaptam meg 29”-es kerekekkel, méretében valóban ez illett hozzám a legjobban, és a nagykerék is jól gurult a köves terepen. Nagyon sokan panaszkodnak hosszú montizások, maratonok után derékfájásra, nagyon fontosnak tartom ezért, hogy jó pozícióban tekerhessünk. A nők többségének nem görbül úgy a háta, mint a fiúknak, ezért inkább a kicsit rövidebb vázat javaslom és a Cube is így tervezi a női bringákat. Jól eltalálták a németek a paramétereket, egyszerűen jól érzem magam rajta.
Nem csak a vázméret fontos, hanem több alkatrész, főleg a kormány. Nagyon divatosak most a szuperszéles kormányok és a női testhez szerintem ez anatómiailag nem illik. A nőknek keskenyebb a válluk, amit az extra széles kormány természetellenes pozícióba nyom össze. Még a Cube 700 mm-es kormánya is határeset – a képeken is lehet látni – pedig nekem szélesebb a vállam az átlagos női XC-versenyzőnél. Feltűnő női alkatrész az Access-en a nyereg is, ami tényleg kényelmes tekeréskor, de kicsit zavaró, amikor meredekebb lefelén a nyereg mögé kell csusszanni.
Tudom, a fiúk sokat képesek írni a teleszkópról, de mit tegyek, ha csak feltűnés nélkül, finoman, jól működött? Persze azt le kell szögezni, hogy a fehér Suntour Raidon XC villa szépen illik az élénk designhoz, és szuper merev is volt, a köves terepet pedig sokszor kisimította… Lehet furcsállja valaki, de nekem – és szerintem nekünk nőknek – fontos, hogy egy telót ne kelljen sokat állítgatni. Thommey a tesztek előtt megpróbálta mindenkinek a súlyához állítani a teleszkópokat, innentől kezdve az igazi dicséret, hogy hozzá sem kellett nyúlni. Egy apró hátrány: a lockout kioldó kevésbé áll kézre, mint például egy RockShox.
A Shimano XT váltók kiválóan kapcsoltak, és szívesen használtam a három tányéros hajtóművet, a legkisebb lánckeréken is, mert szeretem a pörgős lábfordulatot meredek emelkedőn is. Szerintem a női mountain bike-okat valóban érdemes ilyen hajtóművel ellátni, sok lány hálás lesz érte. A Fulcrum kerekek jól gyorsultak és a duci Racing Ralph gumikkal átrepült mindenen a Cube, igazán jó maraton-versenymonti lehet belőle! A Shimano Deore tárcsafékek is végig jól fogtak, a biztonság nagyon fontos, de erre sem lehet panasz.
A tapasztaltak röviden: kiváló 29”-es monti ez a Cube ilyen áron (479 900 Ft), én nagyon szívesen használnám akár maraton versenyzésre. Sportolásra pedig maximális élménnyel fog megajándékozni!
További képek:
InfoBox:
Forgalmazó: Velobike Kft.
Elérhetőség: www.cube-bikes.hu
Származási hely: Németország
Vázgarancia: 6 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Méretek: 27.5: 13.5″, 16″ // 29: 17″, 19″
Ajánlott fogyasztói ár: 479 990 Ft
Műszaki adatok:
Váz: GTC Twin Mold Monocoque Technology
Méretek: 27.5: 13.5″, 16″ // 29: 17″, 19″
Villa: SR Suntour Raidon XC RL-R Air 27.5″/29″, Remote Lockout, tapered, 15QR
Fejcsapágy: CUBE I-t integrated, top 1 1/8″, bottom 1 1/2″
Stucni: CUBE Performance Pro, 6°
Kormány: CUBE Rise Trail Bar, 700mm
Markolat CUBE Natural Fit Tour
Hátsó váltó: Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow 10-Speed, direct mount
Első váltó: Shimano XT, FD-M781-A, direct mount, 3×10-Speed
Váltókarok: Shimano SLX SL-M670-I,
Fékrendszer: Shimano Deore A-M615 Hydr. Disc Brake (180/160)
Hajtómű: Shimano XT, FC-M782, 40x30x22T, 170mm
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG81, 11-36
Lánc: Shimano CN-HG54
Kerékszett: Fulcrum Red66 15QR/X12, 584x19C
Gumik: Schwalbe Rocket Ron Kevlar LightSkin 2.25
Nyereg: CUBE WLS Active 1.1
Nyeregcső: CUBE Performance Post, 27.2mm
Tömeg (mért) 11,49 kg
Geometria: