Immáron a harmadik CTM bringát mutatjuk be nektek, így nem is nagyon kell ecsetelni a kiváló ár/érték arányát, hiszen írtunk már erről többször. A Slash 3.0 a nagyobb termetű kerékpárosoknak készül, mivel 29”-os kerekekkel rendelkezik. Ezt persze nem jelenti azt hogy 180 centi alattiaknak nem ajánlott…
Ha szeretnéd kicsit megismerni a szlovák CTM márkát, kattints a Rawer össztelóst bemutató cikkünkhöz, ahol még videót is találsz a gyártásról. A Caliber 3.0 viszont sokkal érdekesebb a mostani tesztünk szempontjából, hiszen gyakorlatilag megegyezik a két bringa mind súlyában, mind árában. Az egyetlen nagy különbséget a kerékméret jelenti közöttük. A Caliber 27.5”-os, a Slash pedig 29”-osokon gurul.
Mielőtt visszatérnénk a két gép közötti különbségekre és hasonlóságokra, lássuk a medvét! A Slash váza akárcsak a Caliberé 6061-es alumíniumból készül, duplán húzott csövekből. A csövek húzása hidegen történik, és a falvastagságot szabályozzák vele. A hegesztéseknél, csőcsatlakozásoknál vastagabb, a többi részen pedig vékonyabb, amivel súlyt lehet megtakarítani.
Érdekes módon a fejcső nem tapered, pedig egy 29-es bringánál elvileg hasznosabb lenne, a magasabb fejcsőhossz, és a nagyobb erőkarok miatt. Azért elvileg, mert ebben a kategóriában semmilyen különbséget nem éreztünk a két váz között a merevség tekintetében. Sokkal érezhetőbb a 650B-s kerék merevebb mivolta mint ami egy fejcsövön montizgatás közben ki tudna tűnni.
A klasszikus formájú váz nélkülözi az összes-vissza hajlítgatásokat, mindössze az alsócső felső részében van egy halvány ív. Hegesztései mintaértékűek, a hátsó papucs fék felőli oldala plusz merevítést kapott, és a fékkonzol egy egységet képez a papuccsal.
Felszereltségében nem aprózták, gagyizták el a Slash specifikációját sem! Sőt, kellemes meglepetés volt a Manitou Marvel Pro teleszkóp. Egyszerűen össze sem lehet hasonlítani az utolsó szériás R7-ek mozgásával. Végre újra életre kelt a márka, melyet annyira imádtunk tíz évvel ezelőtt! 100 mm-es rugóúttal rendelkezik, mozgása pedig a kormányról blokkolható.
A teljes szett Shimano Deore a bringán, kivéve a hátsó váltót, ami XT, bár ennek semmi értelme, mert két kategóriával fölötte van, de jól mutat. 2X10 sebességes a váltórendszert kapott, ezt nagyon díjaztam mivel a 650B-s Caliber tripla tányéros volt. Sokkal jobban illik az „amateur race ready” montihoz, a 2×10, mint 3×10, bár azt is tudom hogy a Slash vásárlóinak 70%-a sosem fog vele még egy maraton rövidtávon sem indulni. A váltás gyors, pontos, simán megfelel a néhány generációval ezelőtti SLX/XT szintnek.
Volt már adok-kapok a kommenteknél amikor azt mondtuk, hogy a Deore fékek bőven jók akár versenyzésre is, de ezt máig is tartom, sőt sok gyártó felsőbb kategóriás modellje elbújhat kidolgozási minőségben, fékerőben, és megbízhatóságban is a Shimano Deore mellett. Elöl 180 mm-es tárcsaátmérőt találunk, hátulra elég volt a 160-as is. Bármilyen tempóról elég egy ujjal fékezni, a fékerő pedig jól adagolható.
A CTM logós kiegészítők nem tudni melyik cégnél készülnek, de nagy eséllyel minőségi darabok hiszen a bringa súlya 11,6 kg, amit nehéz lenne ezen alkatrészek ismeretében ennyiből kihozni, ha kőnehéz kokpit cuccok lennének. Külön dicséretet érdemel a nyeregbilincs, ami nem csak jól néz ki hanem kiváló fogású is. Jöhet a sav, hogy miért emelek ki egy 5 forintos alkatrészt? Nagyjából azért mert középkategória alatt, az elmúlt években ha nem imbuszos bilinccsel volt dolgom az minősíthetetlen szemét volt, a lehető legolcsóbbat alkalmazták a gyártók, pedig itt 1000 forintos különbségről van szó nem többről. A CTM nem akart kompromisszumot még ebben a filléres tételben sem.
A kerékszettet is rendesen felépítették, Deore agyak kerültek befűzésre a WTB Speed Disc felnikbe, amire Schwalbe Racing Ralph gumikat húztak. Elöl 15 mm-es tengely biztosítja a merevséget, hátul viszont nem 12-es hanem sima hagyományos gyorszáras teljesít szolgálatot. A 29”-os kerékhez jobb lett volna a 12 mm-es, bár nem tudni a hátsó rész merevsége mennyire lett volna kellemetlenebb azzal.
A Slash menet közben hozta a már megszokott színvonalat, élmény volt terelgetni, geometriája inkább sportos mint túrázós, gyorsan reagál a kormány mozdulatokra, és az alkatrészek minősége sem vet árnyékot a menettulajdonságokra. Nehéz lenne bármit kiemelni, de nem is egy csúcsmodellel van dolgunk. Sokkal nagyobb öröm az hogy nem tudok negatívumokat felhozni. Ebben a kifejezetten árérzékeny kategóriában tényleg sokan spórolnak itt-ott, ami aztán a „jójó…de” érzést hozza elő belőlem. Itt nem volt ilyenről szó. Még csak azt sem tudnám mondani hogy ezt vagy azt lehetne jobbra cserélni, tuningolni. Ezek a cuccok, egészen a hobby versenyzésig tökéletesen helytállnak. Sőt a villa mozgása még ezen is túlmutat. Bármikor bevállalnék vele egy maraton hosszútávot is, mert nem fájóan merev a váz, de rugalmasságot sem érezni.
Nagyobb kérdés, hogy a Slash-t, vagy Calibert érdemes venni? Forintra ugyanannyiba kerülnek, hunyorítva csak a kerékméret a különbség. A 177 centimmel pont azon a határon vagyok akinek az egyik cég 29-est ajánl, a másik meg 27.5”-ost. Mindkettővel nagyon jó volt menni, bár a 650B-s modell kezesebb volt, inkább XC specifikus, míg a Slash maratonokra ideálisabb. Nálam az alkatrészek döntöttek. Egy kategória a Reba SL villa teljesen partiban van a Manitou Marvellel, de utóbbi számomra szebben mozog, és halványan merevebb is. Nem szeretem a tripla váltórendszereket sem, ezért az én választásom a Slash lenne. Te pedig döntsd el mi a fontosabb, vagy próbáld ki mindkettőt!
InfoBox:
Forgalmazó: BikeLine Hungary Kft.
Elérhetőség: www.ctmkerekpar.hu
Származási hely: Szlovákia
Vázgarancia: 2 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 18” 20” 22”
Ajánlott fogyasztói ár: 379.990 HUF
Műszaki adatok:
Váz: 6061-es alumínium
Villa: Manitou Marvel PRO 100 mm
Első váltó: Shimano Deore
Hátsó váltó: Shimano XT
Váltókar: Shimano Deore
Fékek: Shimano Deore
Hajtómű: Shimano Deore 38-24 T
Középcsapágy: Shimano Deore
Fogaskoszorú: Shimano HG50 11-36T
Kerekek: Shimano Deore agyak + WTB Speed Disc i19 felnik
Külsők: Schwalbe Racing Ralph 29×2.1”
Kormány: CTM XC K70 700 mm
Kormányszár: CTM XC Light Stem 75 mm
Kormánycsapágy: FSA Orbit
Nyeregcső: CTM SP XC Light
Nyereg: Selle Royal Seta S1
Markolat: CTM
Tömeg: 11.6 kg