fbpx

CTM Slash 3.0 kerékpárteszt-Hozza a formát

Immáron a harmadik CTM bringát mutatjuk be nektek, így nem is nagyon kell ecsetelni a kiváló ár/érték arányát, hiszen írtunk már erről többször. A Slash 3.0 a nagyobb termetű kerékpárosoknak készül, mivel 29”-os kerekekkel rendelkezik. Ezt persze nem jelenti azt hogy 180 centi alattiaknak nem ajánlott…

Klasszikus vázforma

Klasszikus vázforma

Ha szeretnéd kicsit megismerni a szlovák CTM márkát, kattints a Rawer össztelóst bemutató cikkünkhöz, ahol még videót is találsz a gyártásról. A Caliber 3.0 viszont sokkal érdekesebb a mostani tesztünk szempontjából, hiszen gyakorlatilag megegyezik a két bringa mind súlyában, mind árában. Az egyetlen nagy különbséget a kerékméret jelenti közöttük. A Caliber 27.5”-os, a Slash pedig 29”-osokon gurul.

Mielőtt visszatérnénk a két gép közötti különbségekre és hasonlóságokra, lássuk a medvét! A Slash váza akárcsak a Caliberé 6061-es alumíniumból készül, duplán húzott csövekből. A csövek húzása hidegen történik, és a falvastagságot szabályozzák vele. A hegesztéseknél, csőcsatlakozásoknál vastagabb, a többi részen pedig vékonyabb, amivel súlyt lehet megtakarítani.

A fejcső nem tapered

A fejcső nem tapered

Érdekes módon a fejcső nem tapered, pedig egy 29-es bringánál elvileg hasznosabb lenne, a magasabb fejcsőhossz, és a nagyobb erőkarok miatt. Azért elvileg, mert ebben a kategóriában semmilyen különbséget nem éreztünk a két váz között a merevség tekintetében. Sokkal érezhetőbb a 650B-s kerék merevebb mivolta mint ami egy fejcsövön montizgatás közben ki tudna tűnni.

Plusz merevítés a hátsó féknél

Plusz merevítés a hátsó féknél

A klasszikus formájú váz nélkülözi az összes-vissza hajlítgatásokat, mindössze az alsócső felső részében van egy halvány ív. Hegesztései mintaértékűek, a hátsó papucs fék felőli oldala plusz merevítést kapott, és a fékkonzol egy egységet képez a papuccsal.

Kedvencem az új Manitou villa

Kedvencem az új Manitou villa

Felszereltségében nem aprózták, gagyizták el a Slash specifikációját sem! Sőt, kellemes meglepetés volt a Manitou Marvel Pro teleszkóp. Egyszerűen össze sem lehet hasonlítani az utolsó szériás R7-ek mozgásával. Végre újra életre kelt a márka, melyet annyira imádtunk tíz évvel ezelőtt! 100 mm-es rugóúttal rendelkezik, mozgása pedig a kormányról blokkolható.

Integrált tengelyes duplatányéros hajtómű

Integrált tengelyes duplatányéros hajtómű

A teljes szett Shimano Deore a bringán, kivéve a hátsó váltót, ami XT, bár ennek semmi értelme, mert két kategóriával fölötte van, de jól mutat. 2X10 sebességes a váltórendszert kapott, ezt nagyon díjaztam mivel a 650B-s Caliber tripla tányéros volt. Sokkal jobban illik az „amateur race ready” montihoz, a 2×10, mint 3×10, bár azt is tudom hogy a Slash vásárlóinak 70%-a sosem fog vele még egy maraton rövidtávon sem indulni. A váltás gyors, pontos, simán megfelel a néhány generációval ezelőtti SLX/XT szintnek.

A Deore fékek bárhol megállítanak!

A Deore fékek bárhol megállítanak!

Volt már adok-kapok a kommenteknél amikor azt mondtuk, hogy a Deore fékek bőven jók akár versenyzésre is, de ezt máig is tartom, sőt sok gyártó felsőbb kategóriás modellje elbújhat kidolgozási minőségben, fékerőben, és megbízhatóságban is a Shimano Deore mellett. Elöl 180 mm-es tárcsaátmérőt találunk, hátulra elég volt a 160-as is. Bármilyen tempóról elég egy ujjal fékezni, a fékerő pedig jól adagolható.

Ezt sem gagyizták el!

Ezt sem gagyizták el!

A CTM logós kiegészítők nem tudni melyik cégnél készülnek, de nagy eséllyel minőségi darabok hiszen a bringa súlya 11,6 kg, amit nehéz lenne ezen alkatrészek ismeretében ennyiből kihozni, ha kőnehéz kokpit cuccok lennének. Külön dicséretet érdemel a nyeregbilincs, ami nem csak jól néz ki hanem kiváló fogású is. Jöhet a sav, hogy miért emelek ki egy 5 forintos alkatrészt? Nagyjából azért mert középkategória alatt, az elmúlt években ha nem imbuszos bilinccsel volt dolgom az minősíthetetlen szemét volt, a lehető legolcsóbbat alkalmazták a gyártók, pedig itt 1000 forintos különbségről van szó nem többről. A CTM nem akart kompromisszumot még ebben a filléres tételben sem.

Shimano agyak, WTB felnik, és Schwalbe gumik

Shimano agyak, WTB felnik, és Schwalbe gumik

A kerékszettet is rendesen felépítették, Deore agyak kerültek befűzésre a WTB Speed Disc felnikbe, amire Schwalbe Racing Ralph gumikat húztak. Elöl 15 mm-es tengely biztosítja a merevséget, hátul viszont nem 12-es hanem sima hagyományos gyorszáras teljesít szolgálatot. A 29”-os kerékhez jobb lett volna a 12 mm-es, bár nem tudni a hátsó rész merevsége mennyire lett volna kellemetlenebb azzal.

Nagy élvezet, kedvező áron

Nagy élvezet, kedvező áron

A Slash menet közben hozta a már megszokott színvonalat, élmény volt terelgetni, geometriája inkább sportos mint túrázós, gyorsan reagál a kormány mozdulatokra, és az alkatrészek minősége sem vet árnyékot a menettulajdonságokra. Nehéz lenne bármit kiemelni, de nem is egy csúcsmodellel van dolgunk. Sokkal nagyobb öröm az hogy nem tudok negatívumokat felhozni. Ebben a kifejezetten árérzékeny kategóriában tényleg sokan spórolnak itt-ott, ami aztán a „jójó…de” érzést hozza elő belőlem. Itt nem volt ilyenről szó. Még csak azt sem tudnám mondani hogy ezt vagy azt lehetne jobbra cserélni, tuningolni. Ezek a cuccok, egészen a hobby versenyzésig tökéletesen helytállnak. Sőt a villa mozgása még ezen is túlmutat. Bármikor bevállalnék vele egy maraton hosszútávot is, mert nem fájóan merev a váz, de rugalmasságot sem érezni.

Túrázni is ideális

Túrázni is ideális

Nagyobb kérdés, hogy a Slash-t, vagy Calibert érdemes venni? Forintra ugyanannyiba kerülnek, hunyorítva csak a kerékméret a különbség. A 177 centimmel pont azon a határon vagyok akinek az egyik cég 29-est ajánl, a másik meg 27.5”-ost. Mindkettővel nagyon jó volt menni, bár a 650B-s modell kezesebb volt, inkább XC specifikus, míg a Slash maratonokra ideálisabb. Nálam az alkatrészek döntöttek. Egy kategória a Reba SL villa teljesen partiban van a Manitou Marvellel, de utóbbi számomra szebben mozog, és halványan merevebb is. Nem szeretem a tripla váltórendszereket sem, ezért az én választásom a Slash lenne. Te pedig döntsd el mi a fontosabb, vagy próbáld ki mindkettőt!

InfoBox:

Forgalmazó: BikeLine Hungary Kft.

Elérhetőség: www.ctmkerekpar.hu

Származási hely: Szlovákia

Vázgarancia: 2 év

Alkatrész-garancia: 1 év

Vázméretek: 18” 20” 22”

Ajánlott fogyasztói ár: 379.990 HUF

Műszaki adatok:

Váz: 6061-es alumínium

Villa: Manitou Marvel PRO 100 mm

Első váltó: Shimano Deore

Hátsó váltó: Shimano XT

Váltókar: Shimano Deore

Fékek: Shimano Deore

Hajtómű: Shimano Deore 38-24 T

Középcsapágy: Shimano Deore

Fogaskoszorú: Shimano HG50 11-36T

Kerekek: Shimano Deore agyak + WTB Speed Disc i19 felnik

Külsők: Schwalbe Racing Ralph 29×2.1”

Kormány: CTM XC K70 700 mm

Kormányszár: CTM XC Light Stem 75 mm

Kormánycsapágy: FSA Orbit

Nyeregcső: CTM SP XC Light

Nyereg: Selle Royal Seta S1

Markolat: CTM

Tömeg: 11.6 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo