fbpx

Csepel Project E – a meglepetés erejével

Számodra mi az első, ha meghallod a Csepel márkanevet? Budapest? Tanyabike? Libakergető? Nos, itt az ideje gyorsan elfelejteni a sztereotípiákat és eszmélni milyen merész magyar gyártóval állunk szemben, ugyanis az idei Pedelec Parádén mutatkozott be az egyik ígéretes kísérleti újításuk, a Project E névre keresztelt, Brose motort használó pedelec bringájuk. Előre vetítve: nem ez az egyetlen érdekesség benne…

 

A Bosch és a Shimano népszerűségének árnyékában van még egy német prémium gyártó, aki igazán innovatív motorokat készít sőt, fejlesztéseit olyan nagyok használják, mint a Specialized, a BH, vagy a Rotwild. Igen, a Csepel szintén a Brose motorjára építette újdonságát, ezzel több célt is teljesítve. Egyrészt az egyik legerősebb, legfejlettebb motort tudták beépíteni, másrészt ezzel üde színfoltnak számítanak a konkurens gyártókkal szemben.

A hátsó támvilla bontható, így semmi sem gátolhat meg bennünket a későbbiekben, hogy szíjhajtásra vagy agyváltóra váltsunk. A gyári koncepció szerint 1×10 sebességet kapunk egy Shimano LX váltókar segítségével működtetett szintén LX hátsó váltóval karöltve, míg a fékhatásról a Deore szériából érkező fékek gondoskodnak. A rendszer vezérlését a kormányra szerelt egység segítségével végezhetjük: kicsi, intuitív, könnyen használható, többet nem is kell tudnia.

 

Ami még igazán nagy durranás és csak kevés gyártónál alkalmazott, az a SnakeBattery megoldás, ahol a váz oldalán lévő ablakon keresztül közlekedik a csigolyás felépítésű 504Wh-s akkumulátor. (sajnos kulcs hiányában kivenni nem tudtuk…)

A Project E nem csak férfi kiadásban, hanem női vázzal is elérhető, s nehezemre esik eldönteni melyik kialakítás tetszetősebb.

 

Maga a Brose motor belseje lánc helyett szíjhajtást kapott, így zaj és vibrációmentesen üzemel, nagyon “smooth” érzést biztosítva a felhasználóknak. A névleges teljesítménye a szabályozásoknak megfelelően 250W, ám pillanatnyilag ez majdnem a duplájára ugorhat az amúgy sem nyomatékszegény rendszerben (90Nm csúcsnyomaték, ca. egy 600 köbcentis sportmotor nyomatéka).

A kerékpár, mint a bevezetőben említettem kísérleti jellegű, de rendelhető tétel, a gyártó szeretné minél szélesebb körnek megmutatni, s ha valaki késztetést érez magában, nyugodtan véleményezheti, vagy fejlesztési javaslatot adhat.

A tervezett specifikáció:

 

További képek:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.