fbpx

Copenhagen Wheel, avagy az “Okoskerék”

Nyugat-Európában javában hódítanak az elektromos rásegítéses pedelec kerékpárok, miközben az amerikaiak is előrukkoltak valami hasonlóval, ami mégis más, egyszerűbb is, bonyolultabb is, de a legfontosabb, hogy beépítheted a saját bringádba is, mert ő csak egy kerék, becsületes nevén a „Koppenhágai Kerék” (Copenhagen Wheel), mi pedig elkereszteltük Okoskeréknek.

copenhagen_wheel_1

Ahogy említettük, a működési elv hasonló, mint a pedelec e-bike rendszereknél, vagyis nem egy karral vagy gombbal adjuk az elektromos rásegítést, hanem az Okoskerék monitorozza a hajtást, és erőfeszítésünktől, a pedálfordulattól, fékezéstől (hajtás megállítása, esetleg hátrafelé tekerés) függően adagolja a plusz Wattokat, vagy éppen tölti vissza az akkumulátort.

A formabontó újítás pedig szó szerint értendő, hiszen a massachusetts-i Cambridge városában található Superpedestrian cég fejlesztőinek sikerült egy kompakt egységet alkotniuk. Pár éve már hallottunk híreket a rendszerről, azóta már meg is vásárolható. Nem olcsó, átszámítva 200 000 Ft egy Copenhagen Wheel, de ezzel még mindig messze alulmarad egy pedelec kerékpár árához képest. Tegyük hozzá, amíg nem próbáltuk, nem nyilatkozhatunk arról, hogy menettulajdonságok és praktikusság szempontjából hogyan muzsikál egy hagyományos pedelec bringával összehasonltva.

copenhagen_wheel_2

Amiért biztosan sokan megszeretnék az „Okoskereket”, hogy összeköthető okostelefonunkkal, a Superpedestrian applikáció segítségével választhatunk különböző szintű rásegítések közül, sőt, ha mi is elég „okosak” vagyunk, magunk is fejleszthetjük az applikációkat. A bringa átalakítása is pofonegyszerű, a Copenhagen Wheel teljesen kompakt, csak kicseréled a kereked, letöltöd a telefonodra az applikációt és kész…

Műszaki szempontból a motor 350/250 Watt teljesítményt képes leadni (USA/EU), 48 Volt feszültségű lithium ion akkumulátorral működik, 4 óra töltési idővel, kb. 50 km-es hatótávolsággal, a kerék pedig singlespeed (120 mm) vagy hagyományos (135 mm) sarutávolságú váltós kerékpárokba is beépíthető. Nagyon fontos adat a tömege, ami 5,9 kg (komplett kerék). Ez egyrészt jó, mert a kerékpár súlyához csak 4 kg-ot ad hozzá, így könnyebb marad egy átlagos bringa egy átlagos pedelecnél, viszont ez a tömeg a hátsó tengely körül összpontosul, ami a bringa súlyelosztása, manőverezőképessége szempontjából nem előny.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.