fbpx

Casco SPEED-széria

Az amatőr országúti kerékpárosok és a triatlonosok egyaránt szívükbe zárták a Casco SPEED-modellcsaládot, amely a légellenállás csökkentése mellett lehetővé teszi az integrált SPEEDmask lencse használatát is. Ebben az összeállításban tökéletesen működő rendszert kapunk, az idei évtől pedig már a városi felhasználásra szánt Roadster modell esetében is elérhető a SPEEDmask opció, új perspektívát nyitva az amatőr kerékpárosok számára. A jelen írásban az aerodinamikus koncepció ismertetése mellett az integrált lencse használatával szerzett tapasztalatainkról is beszámolunk, összehasonlítva a hagyományos sportszemüvegek viseletével.

A légcsatorna-kísérletek egyértelműen bizonyítják, hogy az aerodinamikai elvek szerint tervezett sisak a teljesítménynövelés egyik leghatékonyabb eszköze...

A légcsatorna-kísérletek egyértelműen bizonyítják, hogy az aerodinamikai elvek szerint tervezett sisak a teljesítménynövelés egyik leghatékonyabb eszköze…

casco_speedmask_4A profi országúti versenysportban használt sisakok esetében egyre homályosabb a határ a speciális időfutambukók és a mezőnyversenyben viselt fejvédők között. A „kronosisak” kétségtelenül kerekedik, az utóbbi pedig egyre aerodinamikusabb kialakítást kap, kevesebb nyílással, jobban megtervezett szellőzőrendszerrel. A trend elindítója egyértelműen a német Casco, amely idestova 5 éve zászlajára tűzte az alacsony légellenállás, az integrált szemvédelem, a kiváló kényelem és szellőzés egyidejű megvalósítását – természetesen a sisakjaik által kínált páratlan biztonság bárminemű csorbítása nélkül.

Minden másodperc számít! A versenyeken mindenképpen, de az amatőr szintű mindennapi használatban is jól jön a kisebb erőfeszítéssel elérhető gyorsabb tempó. A megannyi, általában esztétikai szempontok szerint elhelyezett szellőzőnyílással ellátott bukóban és szemüvegben a kerékpáros a szabad légáramlást csúnyán megtöri, a széles felület komoly többlet légellenállást okoz. Analógiaként gondoljunk például a repülőgép orrára, amely minden esetben az akadálytalan légáramlást célozza meg.

A speciális csepp alakú időfutambukók és az integrált szemvédő lencsék ilyen szempontból kétségtelenül hatékonyak, viszont kizárólag egyetlen pozícióban biztosítják az aerodinamikai előnyöket. A versenyzők számára sok esetben egyedi bukó készül, és a szélcsatornában ennek függvényében „lövik be” a kerékpáron elfoglalt pozíciót. Így a „krono-sisak” valóban eléri a célját, viszont mihelyst a versenyző pozíciót vált, mondjuk leszegi a fejét, a cseppnyúlvány az égnek mered, ezzel akadályozva a légáramlást.

[divider scroll_text=”Casco SPEED-széria“]
Az amatőr kerékpárosok számára sem az egyedi fejvédőforma készítése, sem a folyamatos azonos fejtartás nem reális elvárás. A Casco ezt felismerve fejlesztette ki az Adaptív Aerodinamika koncepciót, amelyben a fejvédő a lehető legtöbb fejpozíció mellett biztosít optimális légellenállás-mutatót. Egyben a sisak több kerékpáros szakágat is lefed, alkalmazható országúti kerékpározáshoz, időfutamokhoz, illetve triatlonsporthoz egyaránt.

[divider scroll_text=”Casco SPEED-széria“]
A légcsatorna-kísérletek egyértelműen bizonyítják, hogy az aerodinamikai elvek szerint tervezett sisak a teljesítménynövelés egyik leghatékonyabb eszköze. A Casco piaci úttörőként egy egész „aeroflottát” létesített: a SPEEDairo az országúti és triatlon csúcsmodell, amelyet már a profi mezőnyben is egyre gyakrabban láthatunk, a WARPsprint a pályaverseny-specifikus darab, míg a SPEEDtime az időfutammenők és triatlonosok számára készül. A SPEEDster TC, illetve az idén bemutatott Roadster TC pedig a fejlett Adaptive Aerodinamik technológiát a hétköznapi felhasználók számára is elérhetővé teszi. Az említett sisakok tesztje a linkre kattintva olvasható.

A szélcsatornában kikísérletezett sisakforma a turbolencia minimalizálására kialakított légbeömlő és kivezető nyílásokat alkalmaz. Ezáltal a fej szellőzése is megoldódik – szöges ellentétben a teljesen zárt típusokkal. Számos teszt bizonyítja, hogy az akár tucatnyi nagyméretű nyílással rendelkező fejvédők sem biztosítanak hatékonyabb hűtést, mint a Casco SPEEDairo.

casco_speedmask_14

Mind az országútisok, mind a triatlonosok a szívükbe zárták a Adaptív Aerodinamika koncepciót, az utóbbiak közt illusztris “felhasználók” is vannak!

Az Adaptive Aerodynamik technológiával tökéletesített kialakítás mellett fontos technikai újítás az integrált SPEEDmask lencse, mely a hagyományos napszemüvegekhez képest rendkívül széles panoráma látómezőt biztosít. A beépített SPEEDmask lencsék használata dioptriás szemüveg viselését is lehetővé teszi, így sem speciális dioptriás napszemüveg, sem egyéb drága sportszemüveg beszerzésére nincs szükség. A SPEEDmask technológia segítségével a fényviszonyok esetleges hirtelen változásakor (pl. alagútba hajtás) az integrált szemüveg menet közben egyetlen egyszerű mozdulattal a sisak tetejére csúsztatható, így az erős szűrési faktorral rendelkező lencse könnyedén eltávolítható a látómezőből. Az optikailag elsőosztályú, prémium minőségű lencsék négy különböző színben kaphatók és pillanatok alatt cserélhetők.

A SPEEDairo az etalon, de az amatőr felsználásra szánt egyéb modellek tarsolyában is ott az Adaptív Aerodinamika koncepció!

A SPEEDairo az etalon, de az amatőr felsználásra szánt egyéb modellek tarsolyában is ott az Adaptív Aerodinamika koncepció!

A SPEEDmask a SPEED-sorozat tetszőleges fejtartás melletti alacsony légellenállását egészíti ki, teljessé téve az Adaptív Aerodinamika koncepciót. A német sisakspecialista forradalmi lencsemegoldását több SPEED-modellen is kipróbáltuk, a tesztekben olvasható vélemények mellett most összefoglalnánk a tapasztalatokat, összevetve a hagyományos sportszemüvegek használatával.

Az egyedülálló Casco sisak- és lencsemegoldás tényleg kiforrott rendszer, lényegesen jobb, mint a konkurens gyártók hasonló céllal fejlesztett modelljei. Átgondolt, praktikus, mind a cserélhetőség, mind a felhajtás megoldott, az utóbbi egy kézzel, akár menet közben is megoldható. A moduláris SPEEDmask rögzítőkonzol-megoldás pedig egyéb kiegészítő, így például sild fogadását is lehetővé teszi. Mint már említettem, a lencse páratlan periférialátást biztosít, és egyáltalán nem torzít. Személy szerint nem viselek dioptriás szemüveget, de családomban van „pápaszemes”, aki a sisakrendszert kipróbálva felettébb elégedett volt a fényszűrés és a dioptriás korrekció ilyen egyszerű és praktikus megvalósításával. Nekem pedig az érintkező pontok kiiktatása bizonyult “heuréka-érzésnek”…

Az egyedülálló Casco sisak- és lencsemegoldás tényleg kiforrott rendszer, lényegesen jobb, mint a konkurens gyártók hasonló céllal fejlesztett modelljei...

Az egyedülálló Casco sisak- és lencsemegoldás tényleg kiforrott rendszer, lényegesen jobb, mint a konkurens gyártók hasonló céllal fejlesztett modelljei…

A szemvédelem számomra rendszerint kényelmetlenséggel párosul, mivel nehezen viselem a fül- és az orrtámasz nyomáspontjait, főleg hosszú távon. Nyomot hagy a bőrön, még az állítható, speciális alapanyagú „bőrbarát” szilikon támaszok is gyakran irritációt okoznak. A SPEEDmask használata értelemszerűen mellőzi a kontaktuspontokat, amely számomra kész megváltás! Már csak hab a tortán, hogy a keret hiányának köszönhetően a periférialátás határtalan (olvasáshoz lefele is!), illetve mindennemű torzítástól mentes.

A SPEEDmask szellőzése is megfelelő. A fent elhelyezett nyílásoknak köszönhetően nem párásodik, a szemüreg sem fülled be. Télen áldottam a hideg huzat elleni védelmet, kevésbé fázott a szem-, a homlok- és arcüreg. Aki érzékeny ezekre, előszeretettel viseli a SPEEDmask-ot a téli edzőkörökhöz. Szerintem az így élvezett többletkényelem felér egy kamásli alkalmazásával a csupasz cipőhöz képest. A jelenlegi tavaszi szeles időjárásban ugyancsak jól jött a felső arcvédelem, kellemesebbé téve a nemrég megjelent Roadster TC miniteszt során abszolvált több száz kilométert.

Pályaspecifikus vátozatban is elérhető a SPEED-sorozat, számos világbajnoki és olimpia dobogós helyezést rattak benne!

Pályaspecifikus vátozatban is elérhető a SPEED-sorozat, számos világbajnoki és olimpia dobogós helyezést rattak benne!

A SPEED-sorozat koncepció a SPEEDmask-kal kiegészítve számos kerékpározási stílushoz, szakághoz nyújt teljesítmény- és kényelemfokozást. Egy kiválóan megtervezett és megvalósított forradalmi megoldás – ráadásul egyedi stílusa is vonzóvá teszi.

A SPEEDmask fogyasztói ára: 14.900.-
Vautron fotokromatikus változatban: 36.900.-
A Casco sisakokat keresd jobb kerékpár-kereskedésekben!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo