fbpx

Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Disc kerékpárteszt: Detto

Detto. Azaz a Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod tárcsafékes változatban is a valaha gyártott egyik legjobb kerékpár. Tárcsafékes változatban is elképesztően könnyű. Sőt valamiben még több! Illetve kevesebb…

Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Disc kerékpárteszt

Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Disc kerékpárteszt

Tavaly ugyanott, a tiroli Alpokban teszteltük a felnifékes Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod kerékpárt, aminek most elkészült a tárcsafékes verziója, a Cannondale SuperSix EVO Hi-Mod Disc. A feladat csak látszólag volt egyszerű: megtervezni egy tárcsás bringát, ami olyan fantasztikus menettulajdonságokkal bír, mint a felnifékes. Nos az érzés hasonló, pedig nyilván teljesen új vázat kellett kreálni a tárcsafékek keltette másfajta erőhatások miatt.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_004

A SuperSix vázak egyik titka, hogy még mindig a hagyományos vázformával készülnek, azaz semmi sloping, ejtett felsőcső, magas homlokcső, hanem pontosan olyan, amilyennek egy versenykerékpárnak lennie kell. Egyszerűen ilyen az országúti kerékpár geometriája. Emellett a felhasznált karbonszövetek tekintetében pontosan a megfelelőt és a lehető legkönnyebbet választják ki hozzá. Itt-ott finoman elvékonyítják a csöveket, de csak amennyire szükséges.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_006

A Cannondale SuperSixek kimondottan merev versenygépek, ami fantasztikus érzés hajtáshatékonyság szempontjából, ráadásul nagyon könnyűek. Elképesztően jó érzés támadni a hegyet egy SuperSix nyergében. Ha valaki ezt olvassa, nyilván eszébe jut, hogy ok, de mi van a komforttal? A SuperSix EVO Hi-Mod pont annyira tompítja egy átlagos aszfaltút egyenetlenségeit, amennyire kell.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_005

A Cannondale nem marketing videókon bemutatott hókuszpókusszal próbálja hülyíteni a vásárlót (hogy miért van szükség még arra a hajlításra is, meg miért úgy kötik alacsonyabbra a támvillát), hanem egyszerűen olyan karbonszövetből építik a vázat, aminek jók a rezonancia csillapító tulajdonságai. Itt-ott egy kis finom vékonyítás (lapítás a láncvillán, „Delta” forma az ülőcső tövében), ami döccenőknél elősegíti a rugalmas alakváltozást, plusz a 25,4 mm-es – szintén rugalmas, amikor kell – nyeregszár és a fantasztikus merevség megtartása mellett megvan a szükséges csillapítás is.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_007

A fentiek egy felnifékes SuperSix – már ismert – jó tulajdonságai, és szerencsére leírhatjuk mindezt a tárcsafékes modellre is. Már az sem volt egyszerű feladat, hogy megtartsák a váz karakterisztikáját, de az igazi kihívás az volt, hogy hasonlóan könnyű maradjon a gép a tárcsafékek ellenére is. Nos, „mission completed”, azaz 829 gramm a váz és 360 gramm a villa, ami nagyjából megfelel más márkák könnyű felnifékes csúcsmodelljeinek.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_003

Az alkatrészekkel – például szuperkönnyű Hollowgram SI hajtókar, vagy a saját projektben fejlesztett Hollowgram kerekekkel, könnyű saját kiegészítőkkel tovább sikerült faragni az össztömeget, ami kereken 7 kg körül mozog mérettől függően. Ennek érdekében a villánál „csak” 12 mm-es átmenőtengelyt alkalmaztak, hátul pedig hagyományos gyorszáras megoldást, flatmount konzollal.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_010

Érdekes, hogy a „szett” csak Ultegra, nem Dura Ace, de azt kell mondjuk, tökéletes döntés. Hiszen ha jól megnézzük, a Shimano legjobb tárcsafékeiről és ehhez tartozó fékváltókarjáról beszélünk. A Di2 elektromos váltóknál nem nagy a súlykülönbség a Dura Ace-hez képest, a hajtókar pedig a Hollowgram Si, ami könnyebb a Dura Ace-nél. A Dura Ace váltók pedig ugye kétszer annyiba kerülnek. Láthatóan az egyik fő célja volt a Cannondale-nek, hogy ne szökjön az egekbe a bringa ára, ami sikerült: Tirolban nem lépte túl az 5000 eurót az árcédulán szereplő összeg, ebből a szempontból túlmutat a felnifékes bringán is!

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_009

Kijelenthetjük tehát, hogy a szinte tökéletes hardver adott, mindenhol a megfelelő alkatrészeket találjuk, de vajon hogyan teljesít a kerékpár a gyakorlatban? Az elvárás nyilván részemről is hatalmas volt, hiszen a felnifékes SuperSix EVO Hi-Mod az egyik kedvenc kerékpárom. A tárcsás bringákkal pedig szimpatizálok, bár odáig még nem merészkedtem, hogy tartós használatra otthon is ilyen pihenjen az állványon.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_008

Nos, a tárcsás SuperSix átment a vizsgán. Ugyanaz a „versenygép”, sportos karakter, ráadásul pont olyan könnyűnek éreztem menet közben, hegyre felfelé, mint a felnifékes változatot. A Hollowgram kerekek is kiválóak, merevek! Jegyezzük meg, hogy ez a kerékszett 28-as gumival is használható, amivel még komfort terén sem panaszkodhat majd senki, még akár a pilisi utakon bringázva sem.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_011

Fölfelé a már ismert „flow” kerített hatalmába, de lefelé jött az igazi katarzis az újdonság erejével, amit nem bírtam ki hangos tetszésnyilvánítások nélkül. A geometria adott volt, de a villa még precízebb a kanyarokban, a tárcsaféket használva semmi berezgés, viszont szerpentinen elképesztően rövid fékutakat lehet venni. Egyre nőtt a bátorság és egyre gyorsult a lejtmenet, pillanatok alatt éreztem rá a fékek modulációjára, ami tökéletes kontrollt eredményezett hatalmas fékerő mellett.

canonndale_supersix_EVO_Hi-mod_disc_2017_001

Összességében hozta a már megszokott Cannondale SuperSix Hi-Mod érzést, ami nálam etalon, ha valaki rosszmájú akar lenni, már-már elfogultságnak is nevezheti. Viszont mindenképpen szeretnék találni valami negatív tulajdonságot is a végére, mert teszt anélkül nincs, úgyhogy elismerem, ez a design nem az én világom. Ellenben továbbra is tartom, hogy drágább bringát lehet vásárolni ennél, de jobbat aligha!

A hazai forgalmazó oldalán hamarosan elérhetők a 2017-es bringák és specifikációk, addig is érdemes böngészni a “bomba” akcióban megvásárolható 2016-os kerékpárokat, kattints a linkre: http://www.mali.hu/hu/component/content/article/3893-cannondale-race-akcio-2016

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo