fbpx

DT 2017: jövőre kedvező áron is vásárolhatsz minőséget!

2017-re nem csak több ezer eurós karbon kerékszettek között mutat figyelemre méltó újdonságot a DT Swiss, hanem a felső középkategóriában is, számunkra is emészthető áron. A csillapítás terén pedig végre valaki igazodik az átlagemberekhez…

dt_swiss_2017_010

A DT Swiss csillapító elemek, teleszkópok és rugóstagok, valamint a svájci gyártó kerekei konstans jó minőséget képviselnek, de semmiképpen sem olcsó áron. 2017-re kicsit tovább mentek, ugyanis a felső középkategóriában próbáltak nagyot gurítani, végig ügyelve rá, hogy az ár is versenyképes maradjon: a legfontosabb újdonság a PR1400 Dicut OXiC kerékszett.

dt_swiss_2017_021

Ezeket a kerekeket már teljesítmény orientált bringásoknak ajánlja a DT, tulajdonképpen egy prémium alufelnis modell. A névben szereplő szám a svájciaknál mindig utal a tömegre, itt is egy 635 grammos első és egy 800 grammos hátsó kerékkel van dolgunk. Vagyis nem sokkal lépi túl a szett tömege az 1400 grammot, mindezt úgy, hogy a kiváló minőségű DT240 agyakra épül.

DTSwiss_kerek

A kerék legfőbb jellegzetessége az OXiC kerámia bevonat, ami nemcsak szép, hanem felületének köszönhetően kiváló fékhatást garantál a felnin. Ráadásul ezt minden időjárási körülmény között biztosítja, nedvesen sem veszítünk sok fékerőt, valamint rendkívül tartós bevonat kevésbé kopik, mint a sima eloxálás, tovább kelt újszerű benyomást a kerék.

dt_swiss_2017_003

A peremes felni a mai elvárásoknak megfelelően már tubeless kialakítású, azaz belső nélkül is használható megfelelő külsővel. Ez lehet akár 28 mm széles is, hiszen a 18 mm-es belső szélesség bőven tolerálja. A kerékszetthez mellékel a DT szelepet, UST Tubeless felniszalagot és folyadékot, sőt, még az OXiC felülettel legjobban együtt dolgozó fékbetéteket is.

dt_swiss_2017_002

A fenti innovációkat és univerzális felhasznállási lehetőségeket versenyképes áron, nagyságrendileg 1000 euróért Kínálja a DT Swiss. S ha már az áraknál tartunk, akkor – bár nem újak – de érdemes említeni az R24-es szériát, ami a 100 000 Ft-os lélektani határ alatt hódít.

17-07-2016 Tour De France; Tappa 15 Bourg En Bresse - Culoz; 2016, Iam Cycling; 2016, Tinkoff; Pantano Gomez, Jarlinson; Majka, Rafal; Culoz;

Persze a szuperkönnyű karbon kerékszettekre vadászóknak is tartogat újdonságot a svájci gyártó, az RC38 Spline Mon Chasseral-t az IAM Cycling profi csapat versenyzői is tesztelték idén. Merev, könnyű, jól gurul, ahogy az profi szinten kompromisszumok nélkül elvárható. Egyedül az ára jelenti a kompromisszumot, 800 000 Ft környékén már egész jó bringát is választhatunk…

A szingós RC38 szett gyári adat szerint 1180 grammot nyom, amivel a világ legkönnyebb kapható kerekei közé tartozik (a peremes 1390 grammos). A 38 mm-es karbonfelni ráadásul aerodinamikai tulajdonságait tekintve is kiváló, az agyban SINC kerámia csapágyazás dolgozik szinte nulla ellenállással. A 36 fogas racsni mechanizmus gondoskodik, hogy gyorsításkor azonnal átmenjen minden erő a kerékre, fékezéskor pedig speciális hőálló bevonat védi a felnit a túlmelegedéstől.

DTSwiss_kerek2

Mountain bike vonalon nehéz lett volna bemutatni átütő fejlesztést bemutatni, hiszen a meglévő csúcsmodellekkel Nino Schurter világ és olimpiai bajnoki címet nyert, Jenny Rissveds pedig a női aranyat hozta el Rióból. Bónuszként mellékelnénk is pár képet a cikk végén Nino Schurter olimpiai tartalék/edzőkerékpárjáról, ami Rióban is kint volt vele.

DTSwiss_R414_Nino_Schurter_Whip

Amit feltétlenül meg kell említeni, hogy a design szempontjából is világosan láthatóvá tették az új XM szériában, hogy milyen felhasználási területre ajánlják a kerekeket, a felniszélesség 24-40 mm-ig választható. A belépő kategóriában pedig szintén baráti árral találkozhatunk, az 1900-as széria az R24-es országútihoz hasonlóan 100 000 Ft alatt érhető el.

A DT Swiss mindezek mellett szinte az összes új szabványú vázhoz/villához (Boost, Bike+, Predictive Steering) kínál agy, felni és komplett kerék megoldásokat. Ha DT kerekekben gondolkozol, talán az is segítheti a döntést, hogy ha szükséged lesz az új vázhoz egy új csereszabatos alkatrészre, a hazai forgalmazónál viszonylag gyorsan követik egymást a szállítmányok. Átalakítókat, rotorokat és RWS-eket pedig mindig tartanak raktáron.

dt_swiss_2017_022

További DT előnyök:

– Mindegyik felnije/kerék szettje Tubeless Ready

– Mindegyik dobozos kerék szettje tartalmazza a tubeless szalagot és a szelepeket

– Mindegyik dobozos kerek szettje tartalmazza az átalakítókat a különböző tengelyekre

– A 350 és 240 agyai kupakcserével, szerszám nélkül átalakíthatóak a különböző tengelyekre

dt_zar

A jóárasított és a csúcskategóriás kerékszettek után jöjjön egy „apróság”, aminek nem az ára fogja érdekelni elsősorban leendő tulajdonosát, hiszen aki rácsap a homlokára, hogy ilyen kell, annak tényleg szüksége van rá. Az RWS tengely szép, letisztult és egyszerre univerzális megoldás a kerék rögzítésére. A DT kilinccsel egyszerűen rögzíthető a kerék, majd ha akarjuk, levehetjük a tengelyről, zsebre vághatjuk, vagy eltehetjük a szerszámostáskába. Ha otthon felejtjük, egyszerű 5 mm-es imbuszkulccsal is elvégezhető a kerékcsere.

dt_swiss_2017_011

DT Swiss 2017, DT kerék, DT villa, teleszkóp, rugóstag, oxic, Mon Chasseral, karbon, felni, agy, rugóstag, Nino Schurter, boneshaker, kerékpár, bringa

A felfüggesztések terén nem új villával vagy rugóstaggal gurít nagyot a DT 2017-re (bár az új R414-es XC rugóstagot érdemes megemlíteni). A kiválót felülmúlni nehéz is lenne, hiszen a meglévő modellek rendkívül jól mozognak, könnyűek és a merevségre sem lehet panasz. Az újítás, hogy az APT (Adaptable Progression Tool) rendszernek köszönhetően, mindenki a saját stílusához hangolhatja a rugózási karakterisztikát.

Az APT elnevezés annyit takar, hogy különböző spacerekkel állítható a légkamra mérete, megváltoztatva ezzel a rugózás karakterisztikáját, ami lehet puhább, lineáris, keményebb, vagy progresszív. Nyilván ezzel nem csak a stílushoz, hanem testsúlyhoz is igazítható a villa, hiszen máshogy ideális a villa karakterisztika egy 90 kilós, vagy egy 60 kilós bringásnak. Az APT az ODL szériás cross-country és trail villáknál lesz elérhető.

További információk: boneshaker.hu

Bónusz képek Nino Schurter edzőkerékpárjáról, amit Rióban használt:

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.