fbpx

Cube Acid 27,5 kerékpárteszt: szürke eminencia vidámsággal fűszerezve

Konklúzió szempontjából a legkönnyebb dolgunk van, amikor egy olyan bringát tesztelünk, mint a Cube Acid 27,5, viszont egy részletes teszt írása nem is olyan egyszerű…

Cube Acid 27,5 kerékpárteszt

Cube Acid 27,5 kerékpárteszt

Adott egy nagyjából 300 000 Ft-os mountain bike (teliáron több, akcióban már kevesebb, most mindössze 267 900 Ft!), amiről egyrészt el kéne dönteni, megéri-e az árát, s ezzel párhuzamosan meghatározni a célcsoportot, mindezt Magyarországon…

cube_acid_27_019

Azt már elárulom az elején, hogy az árát nagyon megéri, aminek kapcsán érdemes pár szót szólni a német gyár hátteréről. A Cube napjainkra hatalmas mennyiségű kerékpárt szerel össze, ami azzal jár, hogy gyakorlatilag a beszállítók pontosan úgy gyártanak le mindent, ahogyan ők szeretnék.

cube_acid_27_006

Nem csak színben harmonizálnak a kiegészítők tökéletesen, hanem – főleg a drágább modelleknél –funkcionalitás szempontjából is bármit megváltoztatnak az alkatrészgyártók a Cube kérésére, legyen szó a villáról, gumikról, nyeregről…

cube_acid_27_007

Persze nem csak a harmonikus specifikáció szempontjából jó a hatalmas gyártott mennyiség, gyártási és tervezői kapacitás, hanem az ár miatt is. Nem kell kiadniuk olyan folyamatokat, ami más gyártóknak plusz költséget jelent. A Cube árak így raktárról dolgozó csomagküldő márkák áraival is versenyképesek.

Nézzük a hardvert: modern, könnyű alumínium váz letisztult kinézet, belső kábelezés. A vázra német szokás szerint felszerelhető bármilyen kiegészítő, sárvédő, csomagtartó, akár még kitámasztó is. Arrafelé az 1000 euró környéki bringákat még nem komolyabb hobbi sportolásra veszik.

cube_acid_27_014

A villa kiemelendő, ugyanis a levegős teleszkóp azért nem jellemző minden gyártónál ebben a kategóriában. A Manitou M30 Air ABS csillapítással, kormányról vezérelhető lockouttal több mint királyság egy 300 000 Ft környéki kerékpárban, kiskereskedelmi forgalomban 80 000 Ft környéki összegbe kerülne. Hála a Cube és a Manitou jó viszonyának, az Acid tulajdonosok megnyerték ezt az extrát.

cube_acid_27_002

Menet közben valószínű a minőségi – itt értsd levegős – villának is nagyban köszönhető, hogy már nem volt lényegi eltérés a bringázás élményében ahhoz képest, mintha egy szuper csúcsmodellen ültem volna.

cube_acid_27_003

Ami nagyon tetszett a Manitou M30-ban, a csillapítás állítója, ugyanis tól-ig kalibrált. Nem szabályozható olyan finoman, mint általában egy drága villa, a teljes skála egy fordulatnyi (nem körbetekerhető többször) viszont így pontosan látszik, hogy szélső vagy közepes értékig állítottad éppen.

Fontos alkatrész a fék, ebből egy tökéletesen működő, nagyszerű modellt, a Shimano Deore-t szerelték a Cube Acid-ra. Ez a fék még egy enduró bringára is jó választás sokat nem lehet hozzáfűzni. Nagyjából ugyanez igaz a meghajtásra is, Shimano Deore megspékelve egy XT hátsó váltóval, sokáig fogja megbízhatóan szolgálni leendő tulajdonosát. Ma már meg kell említeni, hogy a hajtómű tripla, de nem versenyszerűen mountain bike-ozóknak szerintem ez pozitívum is lehet.

A kerekkel kapcsolatban kezdjük a kerékagyakkal, melyek jelentőségét nem szabad lebecsülni. Ezt jól tudta a Cube is, mikor Shimano SLX agyszettel fűzte az Acid kerekeit: minőségi kónuszos csapágyazásuk minimális karbantartás mellett örökéletű, és még a tömegük is teljesen elfogadható. Nem átmenőtengelyesek, de a 27,5-es kerékméretnél ez még nem is hátrány, évtizedekig elvoltunk a kisebb kerekekkel és a gyorszárral.

cube_acid_27_021

A felnik egyszerű, de színben a bringához igazított Alexrims modellek, univerzális Schwalbe Smart Sam külsőkkel. Meg merem kockáztatni, hogy ha valaki megveszi ezt a Cube-ot és jobban beleszeret a bringázással, egy jó középkategóriás tubeless kerékszettel felturbózva sokáig elégedett lesz vele még maratonozós üzemmódban is.

A kiegészítők – kormányszár, kormány, nyeregszár, nyereg – nyilván egyszerű alumínium alkatrészek, ebbe az árba ez fér bele. De design szempontjából jól passzolnak az összképbe, mindenhol megjelennek a vázzal harmonizáló díszítések. Egyébként ha valaki tuningban gondolkozik, itt is foghat hamar 2-300 grammot.

Menet közben a méretéhez képest kicsit rövid bringát ismertem meg, ami inkább a „fun”, azaz szórakoztató bringázást segíti elő, mint a sportos nyomatásokat hosszú emelkedőkön. Immár nevezzük így – a kis kerékméretnek is köszönhetően egy nagyon fürge, játékos kis bringa az Acid, gyorsan kanyarodik, könnyedén lehet tenni-venni bárhol, pedig azért nem hasonlítható tömeg szempontjából egy komoly karbon  XC-géphez (12,6 kg a gyári adat)

cube_acid_27_022

Összességében – ahogy már fentebb is írtam – mindent elmond róla, hogy olyanok számára is élmény vele a bringázás, akik már ültek sok, sokkal drágább mountain bike-on… Lényegében azonban semmi sem hiányzik, nincs konkrét gyenge pont, ha szép a táj, jók a trailek, van erő, akkor teljes lesz a hegyikerékpározás élménye a Cube Acid nyergében. Szerintem nagyon megéri az árát!

Értékelés:

Erősségek: Gyengeségek:
szuper ár nehéz belekötni
kategóriájában jó villa
minőségi Shimano alkatrészek
sok célra használható
Ár:

*****

Rendeltetésének megfelel:

*****

Váz+villa:

****

Alkatrészek:

****

Tömeg:

***

 

Forgamlazó: Velobike Kft.
Elérhetőség: http://cube-bikes.hu/cube/nyito-bannerek-cube/cube-oszi-akcio
Akciós ára: 334 990 Ft helyett most 267 990 Ft

Műszaki adatok:
Váz: Aluminium Lite, AMF
Méretek: 27.5: 14″, 16″, 18″ // 29er: 17″, 19″, 21″, 23″
Villa: Manitout M30 Air, Remote Lockout, 100mm
Kormánycsapágy: FSA No.10, Semi-Integrated
Kormányszár: CUBE Performance Stem 6°
Kormány: Rise Trail Bar 700mm/15mm 9°
Markolat: CUBE Performance Grip
Váltó: Shimano XT, RD-M781-DSGSL, Shadow, Direct Mount, 10-Speed
Átdobó: Shimano Deore FD-M611 Downswing, 31,8mm
Váltókar: Shimano Deore SL-M610-I, direct attach
Fékek: Shimano Deore BR-M615, Hydr. Disc Brake (180/160)
Hajtómű: Shimano Deore FC-M612, 40x30x22T, 175mm
Fogaskoszorú: Shimano CS-HG50, 11-36
Lánc: Shimano CN-HG54
Felnik: CUBE ZX24
Első agy: Shimano SLX Disc HB-M675 Centerlock
Hátsó agy: Shimano SLX Disc FH-M675 Centerlock
Gumik: Schwalbe Smart Sam, Active, 2.25″
Nyereg: CUBE Active 1.1
Nyeregszár: CUBE Performance Post, 27.2mm
Nyeregszár-bilincs: CUBE Varioclose, 31.8mm
Tömeg: 12.6 kg

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.