fbpx

KTM 2017 – A sógorok ráerősítenek a jövő évre is!

Erősebb elektromos fullyk, egyre könnyebb országúti csatamének, új cross-country verseny bringák és két meglepetés újdonság, ami eddig hétpecsétes titok volt!

HT2A3992_1A KTM-standra belépve, vitrinbe zárva várt a jövő évi bringa kollekció két ékköve: egy igazi vadállat, az új 140 millimétert mozgó KTM e-fully, integrált Shimano Steps rendszerrel, valamint a vadonat új aero országúti gép prototípusa, számtalan technikai újítással!

Érezhető volt a Eurobike-on, hogy a Shimano E8000-es Steps középmotor piacra dobása komoly változásokat hoz az elektromos rásegítéssel szerelt bringák piacán – a kínálat egyik legszebb és legkívánatosabb darabját persze a KTM prezentálta.

HT2A4163Ventura Vamos nem csupán a KTM első Shimano Steps elektromos rendszerrel szerelt e-fullyja, de egyben az első olyan darab, amiről nem ordítanak a lóerők már az első pillantásra. A 70 Nm-es nyomatékot produkáló, E8000 Shimano Steps középmotort és az 500 Wh-s belső akkut egyaránt olyan profi módon integrálták a dizájnerek és mérnökök a hydroforming alu-vázba, hogy első ránézésre egy teljesen hétköznapi, 140 milliméter rugóúttal megáldott, full-telós trail bringának hihetnénk, ami „csupán” egy brutális alsócsövet kapott.HT2A4164

A KTM felismerte, hogy az elektromos rendszer teljes integrációja nem csupán a dizájnon és ezzel együtt az eladhatóságon javít, hanem egyidejűleg a motor és az akku is kevésbé lesz sérülékeny a külső behatásokkal szemben – menet közben, vagy akár egy komolyabb buktánál.HT2A4170

Az alsó csőbe épített 500 Wh-s akku természetesen kivehető a töltéshez, de éppen olyan jól feltölthető a vázon belül is.

A 140 milliméteres SLL hátsó rugózás, a 11 sebesség, a strapabíró alkatrészek, a robosztus Fox 34 villa és a 650B+-os, E-Bike-okhoz fejlesztett, 2,6”-os új Schwalbe Nobby Nic külsők teljes egészében kimaxolják a bringázás élményét.

Finomabb vonalak

Az aero országúti bringák birtokolják jelenleg a piac egyik legdinamikusabban fejlődő szegmensét. Ezt felismerve tervezte meg a KTM új koncepció bringáját, ami mellett gyakorlatilag lehetetlen szó nélkül elmenni. 

A Vamossal átellenben, ugyancsak vitrinbe zárva tűrte a kíváncsi szemek pillantásait az osztrák gyártó legújabb gyöngyszeme a Lisse. Az új országúti koncepció bringa felvonultat minden technikai rafinériát, ami csak elképzelhető – teljesen letisztult, full aero dizájn, a legújabb Shimano Dura-Ace 9100-as szett és teljes integritás jellemzi! És bár az üvegkalitkában még csak az egyetlen prototípus bújt meg, jók az esélyek arra, hogy 2017 második felében már széria gépként tündököljön az országutakon!lisse1

A koncepció alapja a maximális letisztultság megteremtése az új konstrukcióban: finom vonalvezetésű, mesterien tervezett, integrált főalkatrészek, rejtett kábelvezetés és a légellenállás abszolút minimalizálása, legfőképp a frontális szekcióban. A bovdenezés teljes egészében rejtett – a karokból rögtön a kormány belsejében fut tovább, ahonnan az integrált kormányszáron keresztül jut a vázba. A vázba rejtett kábelezés abszolút felhasználó- és szerelőbarát a „Top to Bottom” belső bovden-vezető rendszernek köszönhetően. A Lisse egyaránt működik mechanikus és elektronikus váltórendszerekkel, a Di2 Akku-Boksz az alsó vázcsőbe rejtve kapott helyet.

A Lisse profin elegyíti a létező aero-technológiákat, saját – most még rendhagyónak tűnő – egyedi megoldásaival. Ilyenek a penge-szerű, ejtett támvillák, vagy éppen a rejtett nyeregrúd rögzítés. A kormányszár az osztrák gyártó saját fejlesztése – az integrált aero dizájnon túl közvetlenül fogadja a kormányból érkező bovdenezést és továbbítja azt a vázba, a speciális hézagolók segítségével pedig a stucni szöge 5 fokozatban állítható, magassága pedig akár 40 milliméterrel emelhető!

A lassításról a TRP – nagy sebességhez tervezett – TTV mini V-fékjei gondoskodnak, amelyek a légellenállás szempontjából a legmegfelelőbb helyekre kerültek: az első fék a villa szélárnyékába került, míg a hátsó féket a láncvilla felső részére, a középcsapágyház és a láncvilla kapcsolódása mögé szerelték. Aerodinamikailag ez a legmegfelelőbb elhelyezés, nem is beszélve arról, hogy a láncvilla tetején kevesebb szennyeződés éri a féktestet, mint az alján – ahova több gyártó is szereli.

A gép a DT Swiss RC 38 Spline C karbon kerekein fut, amik a bemutató-darabon speciális aero átütőtengelyekkel kapcsolódtak a vázhoz, de a KTM vezető dizájner-mérnöke, Gerald Wirthenstätter elmondása szerint ezek bármikor kicserélhetők hagyományos gyorszárakra, ugyanis – bármilyen hihetetlen – a Lisse-t nem csupán a kiemelt versenyzők részére, hanem fanatikus kerékpárosoknak tervezték, mindennapos edzésekre és versenyre!

SONIC

_AN_7811_2Úgy döntöttek a KTM háza táján, hogy a tavalyi megújhódás után ismét átdolgozzák a cross-country istálló két zászlóshajóját – a merev farú Myroon-t, valamint a fully Scarp-ot, és az eddig regnáló Prestige sorozat fölé behozzák az új, minden eddiginél könnyebb Sonic vonalat. Az új Myroon Sonic és Scarp Sonic a Prestige sorozat alapjain nyugszik, a releváns különbség a gépek tömegében jelentkezik. A súly lefaragásánál két fő csapásirányt választottak a mérnökök: az egyik a vázak konstrukciójának módosítása, a másik az abszolút kompromisszummentes alkatrész-válogatás.

scarp_29_sonic_12_black_matt_orange_glossyA Scarp Sonicnál változatlan a 29”-es kerék, a 90 milliméteres rugóút, a Sraight-Line-Link felfüggesztés, sőt formailag majdnem minden maradt – ami változott, az az új UD karbon alapanyag és az úgynevezett „layup”.

KTM_scarp paperA „layup” változása azt jelenti, hogy a tervezők módosítottak a váz gyártásához használt karbon szövetek rétegelésén és egyben szálirányán is. A munka végeredménye a vadonatúj, nagyjából 1700 grammos, full karbon Scarp Sonic váz!

myroon_29_sonic_12_black-matt_orangeAkárcsak a fulltelós Scarp Sonic, a csúcs merevfarú KTM Myroon Sonic is átesett a fejlesztéseken. A forma maradt, de az új UD karbon alapanyagnak, a kevesebb kötőanyagnak és az új „layup”-nak köszönhetően a top Myroon 120 grammot fogyott – elődjéhez képest ez nagyjából 10% mínusz – a tömege pedig 1090 grammra redukálódott!KTM_myroon paper

Mindkét modell – akárcsak kedvezőbb árfekvésű változataik – tapered homlokcsővel, szélesebb Boost rendszerű kerékkapcsolattal, press-fit középrésszel és teljes belső kábel-vezetéssel készül, ami fogadja mind a mechanikus, mind pedig az elektronikus váltórendszereket.

Felszereltség tekintetében a Scarp és a Myroon Sonic gyakorlatilag megegyezik. A villa a Boost rendszerhez tervezett vadiúj 100 milliméteres FOX 32 (a Scarp hátsó tagja FOX Float).fox32 A hajtás 12 sebességes Sram XX1 Eagle, és itt jön egy érdekes csavar, a fékek ugyanis Shimano XTR Ice-Tech-ek, Freeza féktárcsákkal!xtr_xx1 A kiegészítők az elérhető legkönnyebb, karbon Ritchey Logic és SuperLogic darabok, a nyereg karbon pálcás Selle Italia SLR, a kerekek pedig a svájci DT Swiss új XRC1200 karbon felnis modelljei, DT 240s Boost rendszerű agyakba fűzve.

És a végeredmény? Nos, a Scarp Sonic mért tömege pedál nélkül, a fent felsorolt specifikációval 9,2 kilogramm, míg a Myroon Sonic összesen 8,3 kilogrammot nyom a mérlegen!

A KTM kerékpárokat megtalálod a www.ktm-bikes.at és a www.ktmteam.hu oldalon.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.