Elkezdődött a Eurobike Media Days az olaszországi Brunico-ban, ahol a legnagyobb gyártók bemutatják a 2018-as újdonságaikat, melyeket tesztelni is tudunk. A három napos esemény első napja után készítettünk nektek egy podcastet az érdekességekről, kicsit másként mint ahogy eddig megszokhattátok. Reméljük tetszik az új formátum, még ha elsőre kicsit hosszú is lett. Talán sok érdekességet halhattok majd benne.
Mivel 2018-as újdonságokról lesz szó a podcastben, rakunk fel képeket, hogy láthassátok miről beszélünk. Először a vadonatúj Scott Genius-ról lesz szó, ami egy 150 mm-t mozgó trail bringa, 110-re “összehúzható” rugózással, könnyű súllyal, és brutálisan jó menettulajdonságokka.
Ezután szó lesz a BMC Agonist-ról ami 110-et mozgó 29er, illetve a BMC Speedfox-ról ami egy 120-as össztelós gép.
Megjelent a vadonatúj Merida One-Forty 140 mm-es rugóúttal, és a 160-as One-Sixty-től örökölt rugózással. Kielemezzük a működését, előnyeit, hátrányait.
A KTM is itt mutatta be a jövő éves újdonságait, amiből először a Myroon Glory, illetve a még prototípus verzióban létező Prowler Sonic kerül terítékre.
Szó lesz az elektromos bringa fejlesztésekről is, illetve arról, miért kell kitámasztó és sárvédő egy 160 mm-t mozgó pedelec-re?!
Ha emlékszik még valaki Greg Minnaar Honda downhill gépére a 90-es évekből, akkor felfedezhet hasonlóságot a Marin Wolf Ridge-ben is 🙂
Végül de nem utolsó sorban körüljárjuk, hogyan lehet, hogy Kalle Nicolai pedelec tervezésre adta a fejét, és vajon milyen lehet a Pinionos, Gates szíjas trail bringájuk.
Országúti vonalon foglalkoztunk a BMC Teammachine-el, és persze az új tárcsafékes Dura Ace szettel, ha már mentünk vele.
Amikor a rejtett kábelezésről beszéltünk, akkor bejött iskolapéldának az új aero KTM Revelator Lisse, ahol elidőztünk kicsit a légellenállás témakörében is.
És ha már aero akkor nem maradhatott ki a 3T Strada sem, melynek tervezésében Bence kollégánknak is benne volt a keze. Ő mesél a tervezési nehézségekről, és célokról.
Végül pedig polemizáltunk kicsit a Focus új “szörnyszülöttjén”, és azon, hogy vajon mennyire kell a piacra egy elektromos gravel/bikepacking országúti?