fbpx

Az első 2017-es fecske! Trek Domane még kényelmesebb, hatékonyabb kivitelben!

A szemfüles olvasók már felfigyelhettek az új Trek Domane bringára, melynek nyergében Fabian Cancellara megnyerte a Strade Bianche egynapost! Ez a pálya minőségéből adódóan „követelte” a kényelmes, de hatékony országúti bringát. Spartacus itt már a jövő évi modell nyergében ült, melyben számos fejlesztés található.

Éppen a napokban teszteltük a 2016-os Domane-t, melyről hamarosan részletesen beszámolunk nektek! „….el kell ismerni, hogy a Domane valóban a világ egyik legkomfortosabb bringája!” -írta a tesztelője. Pedig ebben még nem is a továbbfejlesztett IsoSpeed technológia volt. Nézzük hát miben más a 2017-es modell!

2017_trek_domane_disc7

Az Domane kényelmét az IsoSpeed technológia adta, ami a felsőcsőbe integrált elasztomert jelenti, ami az ülőcsőhöz is csatlakozik, de a két csőnek csak ezen az inzerten keresztül van kapcsolata egymással. Ezt a részt is finomhangolták, a mérések szerint 14%-kal nőtt a komfort ha a legkényelmesebb állásba tesszük! Ugyanis most már állítható a rezgéscsillapítás mértéke attól függően, hogy milyen talajon használod a bringát. Mivel a fő vázháromszöget így nem kellett gyengíteni, ezért nagyon merev tud lenni oldalirányban, sőt függőlegesen is, miközben a kényelme mégis más dimenzióban van.

2017_trek_domane_disc9De nem álltak itt meg! Elöl a fejcsőbe is integráltak IsoSpeed cartridget. Illetve a fejcső, és a villanyak közé, így a villanyak függetlenül tud mozogni a fejcsőtől azaz a váztól. Ez 10%-os kényelem növekedést jelent a hagyományos felépítéshez képest.

2017_trek_domane_disc5

Aki úgy gondolja ennyiben kimerül a dolog, az téved. A Trek-nél is rendszerben gondolkoznak, aminek megtestesülése az új IsoCore kormány. Itt az OCLV karbon szálszerkezetével trükköztek. A hosszú belső réteg az alumínium kormányhoz képest 24%-kal több rezgést tud elnyelni, de még a karbon modelleknél is 20%-kal kényelmesebb!

2017_trek_domane_disc2

A keréknél megnövelték a gumi férőhelyet, így most már akár 28 mm széleset is fel lehet rakni az igazán rossz (hazai) utakra, sőt a tárcsafékes Domane SLR Disc kivitel 32-essel is elboldogul! A hagyományos vázon direct mount felfogatású féket találunk, a tárcsafékes kivitel pedig 12 mm-es tengellyel készül. Nem mindenkinek számít, de akinek igen annak nagyon: mindkét kivitelen lesz rejtett sárvédő felfogatási pont, így téli bringának is tökéletes lehet!

2017_trek_domane_disc1

Már a súlyadatok is napvilágot láttak:

Domane SLR 6 (Ultegra): 7.46 kg

Domane SLR 6 Disc (Ultegra): 8.3 kg

Domane SLR 7 (Ultegra Di2): 7.49 kg

Domane SLR 7 Disc (Ultegra Di2): 8.3 kg

Domane SLR 9 (RED eTap): 6.76 kg

2017_trek_domane_disc8

Kíváncsian várjuk milyen lesz élőben, mert nyár végén már mi is mehetünk vele a Trek sajtótáborban! Addig is sok sikert Cancellarának a Paris-Roubaix kerékpárversenyen ahol biztosan ezzel fog indulni a macskaköves szakaszok miatt. A Trek bringákat itthon keresd a www.trek.hu weboldalon, vagy a partnerboltokban.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo