Ha valahol létezik Nirvána, akkor talán ez a gép lehet az. 6Al4V Titán, Single Speed, Handmade, USA, és horrorisztikusan drága…
Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy össze kellene rakni egy titán Single Speed gépet. Persze nem egy teljesítmény centrikus montit, mert arra a karbon való, hanem egy nyálcsorgatóan szép, kényelmes és könnyű városi gépet. Nem mondom, hogy pont így nézne ki az álmaim gépe, mint ahogy ez, de azért közelít hozzá…
Ez a Litespeed Archon amolyan retró Single Speed. Hagyományos felépítésű – mi más mint Chris King – kormánycsapágy az integrált helyett, semmi Taper fejcső és villanyak, hanem végig 1 1/8-os, négyszög tengelyes hajtómű és középrész, semmi integráltság, alu (Maxtal) felnik a karbon helyett.
Talán csak az integrált nyeregcső lóg ki a sorból. Érdekes dolog ez, hogy műszakilag simán bele lehetne kötni az egészbe, de kérdés, hogy egy ilyen gép láttán ehhez kinek lenne kedve? Ki akarna belekötni egy 50-60 éves dívába, aki nagyon jól tartja magát, csak azért, mert nem a mai csajok ruházatát viseli?
Nem mellékesen a gépre pakolt cuccok, az adott technológiából mindent kihoznak amit csak lehet, hiszen annak abszolút a top kategóriás cuccai.
A Maxtal alu felnitől nem igazán van erősebb alumíniumból. Jó párosítást ad a legendás – örök élet meg egy nap – Phil Wood agyakkal. A Paul négyszögtengelyes hajtóműve egy ipari etalon. Nagyon keskeny a Q-faktora, szinte szög egyenesek a hajtókarjai, melyek a homológ forma miatt, egészen merevek is. A lánckerék és a csillag egy egységet képez, kompletten cserélhető, akár más színűre is. Bár nem hiszem hogy könnyű lenne szétkoptatni a széles fog-profilú 7075-ös alu lánckereket. A Chris King kormánycsapágynál élettartam tekintetében szintén tucatjával lehet számolni az éveket.
A Thomson és Easton stucni és kormány kombó ismét csak a kategóriájuknak a csúcsát képviselik. Végére maradt az Archon váz, mely a Litespeed legjobb titán csőszettjéből készült. Ráadásul gyárilag Single Speed papucsokkal. (custom opció, jelentős felárral). Egy kezemen meg tudnám számolni azon cégek számát, melyek egyáltalán hozzá mernek nyúlni a 6Al4V titánhoz… Ez már önmagában jelent valamit.
Ez egyetlen kilógó alkatrész a sorból a Dura Ace első fék. Nem mintha rossz lenne, a fékteljesítménye, de ide bizony egy fekete Campa Record „SKELETON” illett volna…
Van élő ember a földön, aki nem érez késztetést, hogy meghajtsa?
Szerző és fotók: Ardó Tamás
Kattints ide további cikkekért a bikepro.hu –ról: https://bikepro.hu/atom_blog/Litespeed_Archon__A_titan_fixi