A kerékpáros közlekedés fontos része Budapest életének

A Magyar Kerékpárosklub ezúton kíván reagálni a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság elnökének, Lakos Imrének 2008. január 22.-i nyilatkozatára a Főpolgármesteri Hivatal által készíttetett, Budapest fejlesztésére vonatkozó lakossági felméréssel kapcsolatban.

A nyílt levelet kiváltó sajtónyilatkozat ide kattintva olvasható.

Az elmúlt évben jelentős változás állt be Budapest vezetőségének szemléletében. A főváros életének irányítói – legalábbis tekintélyes részük – ma már meggyőződéssel vallják, hogy a szinte drámaivá vált közlekedési és környezeti viszonyok javításának egyik legfontosabb és legolcsóbb eszköze a kényelmes és biztonságos kerékpározás lehetőségének megteremtése. Míg korábban a kerékpárra elsősorban a sport illetve a kikapcsolódás kellékeként tekintettek, napjainkban kezd elfogadottá válni az a – Nyugat-Európában már általános – szemlélet, mely szerint a kerékpározás mindenekelőtt a közlekedés gyors, olcsó és környezettudatos módja. E változások fényében súlyos hibának tartjuk Lakos Imre elnök úr azon kijelentését, hogy a közvélemény-kutatás eredményei alapján nem kívánja kiemelt programként kezelni a kerékpározás ügyét a 2008. évi költségvetésben.

A Magyar Kerékpárosklub nem ért egyet azzal, hogy az oly kevéssé tájékozott/tájékoztatott közvélemény válaszai határozzák meg a főváros költségvetését. Ráadásul a kutatás kerékpározásra vonatkozó kérdése is félrevezető. A kerékpáros infrastruktura ugyanis nem csupán kerékpárutat jelent. Bármely, a kerékpáros közlekedést segítő intézkedés is benne foglaltatik, legyen szó akár az egyirányú utcák ellenirányú megnyitásáról, akár egyéb forgalomtechnikai eszköz létrehozásáról. Mindezen hibák ellenére a felmérés szerint a lakosság 16 %-a a három legfontosabb kérdés egyikének a kerékpárutak építését tartja (ezt az arányt figyelembe véve a kerékpározásra fordítandó összeg a költségvetés 16%-ának harmada, azaz mintegy 40 milliárd forint lenne – bőségesen elég, még sok is az eddig oly méltatlanul mellőzött kerékpáros közlekedés feltételeinek megteremtéséhez).

A város irányításával megbízott, elhivatott politikus nem törekedhet csupán rövid távú népszerűségre. Budapest valódi érdekeit, a fejlődést, élhetőséget szem előtt tartva távlatokban és szakmailag megalapozottan gondolkozni – ez az, amire városunknak szüksége van! Örülünk annak, hogy szervezetünk már eddig is részt vehetett Budapest fejlesztésében. Szaktudásunkkal, támogatásunkkal szívesen segítjük a Városüzemeltetési és Környezetgazdálkodási Bizottság munkáját is, amennyiben igényt tartanak erre.

A Magyar Kerékpárosklubról

A Magyar Kerékpárosklub 2002-ben alakult civil szervezet, mely mára már több száz taggal rendelkezik országszerte. Fő célja a kerékpározás hazai terjedésének elősegítése, kultúrájának megteremtése. A szervezet fontos szereplője a közéletnek, szakmai segítséget nyújt a vonatkozó kormányzati döntések előkészítésénél, illetve közreműködik a tervek elkészítésében és megvalósításában. Az érdekképviseleti, érdekvédelmi tevékenység mellett széleskörű szolgáltatásokat nyújt a tagság részére. Munkáját nemcsak hazánkban, hanem az Európai Kerékpáros Szövetségben (ECF) is elismerik.

www.kerekparosklub.hu

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.