Ha még nem vagy elvakult bringás, tehát egy valódi mindenes kerékpárt keresel – és mint ilyet, elfogadható áron – a Lapierre CycloCross ALU 200 FDJ a te választásod lehet!
400 000 Ft alatt a tiéd lehet egy olyan bringa, amivel bringázhatsz országúton – úgy, mint egy országútival, sportszerűen, de letérhetsz az aszfaltról és a vidéki földutakon, vagy az erdei ösvényeken is túrázhatsz. Ha versenyzői ambícióid támadnak, fergeteges hangulatú cyclocross versenyeken indulhatsz vele, és nem utolsósorban a könnyű, gyors kerékpár a városban is ideális közlekedési eszköz.
A Lapierre CycloCross ALU 200 FDJ a Francaise des Jeux profi csapat színeiben pompázik és a kiegészítőkön, kormányon, kormányszáron, nyeregszáron is ott a nemzeti színű logó. A fekete váz kék-piros díszítésével nagyon szépre sikerült az összkép, nem a manapság divatos neon színekkel van dolgunk, ez ízlésesnek számított volna 10 éve is és annak fog számítani 10 év múlva is.
Az alumínium váz könnyű csőszettből készül és cyclocross geometriát kínál, fordulékony, agilis bringával van dolgunk. A komfort érdekében a támvillákon hajlításokat találunk, és a láncvilla kialakítás sem mindennapi, a középrészhez egy merev alumínium bekötés csatlakozik, majd ehhez hegesztették hozzá a vékonyabb falvastagságú láncvillákat. Utóbbiakat úgy lapították, hogy a tekerés hatására, csavarásra kevésbé hajolhassanak el, viszont a talaj felől érkező erőhatások ellenében kissé rugalmasabbak legyenek.
A villa alunyakas karbon, ellenben kényelem szempontjából tökéletes harmóniában van a vázzal, kellően merev, és ha valaki éveken át tervezi nyúzni a gépet, talán jobb megoldás is az alumínium nyak a kényesebb karbon ellenében.
Ezen a bringán még kantifékeket találunk, ettől ezen az árszinten is igazán könnyű marad a gép, ami összességében talán több előnnyel szolgál majd leendő tulajdonosának, mint amit egy tárcsaék plusz fékereje jelent.
A felszereltség gerincét az új Shimano Sora szett adja, amin markáns fejlesztéseket eszközöltek 2017-re. Minden hasonló elven, hasonló formájú elemekkel működik, mint a drágább szetteknél, csak éppen 9 sebességes sorral. A kompakt hajtókarral (ez még az ötágú csillagos) bőségesen elegendő az áttételtartomány így is. A Kenda Slant crossgumikkal terepen is elemében lesz ez a Lapierre, de más futófelületű külsőkkel egy pillanat alatt változtathatsz a karakterén!
Lapierre márkatörténet:
A Lapierre márka története egészen 1946-ig nyúlik vissza. Ekkor alapította vállalkozását Gastone Lapierre a franciaországi Dijonban, talán nem is számítva arra, hogy fia, majd unokái és dédunokái mára világméretű céget építenek a háború után megeredt gyökerekre. A Lapierre-ből sugárzik a franciák kerékpárok iránti szeretete, rajongása, de a hűség sem hiányozhat a jelzők közül, hisz a cég központja a mai napig Dijonban található, nem messze a kis üzletből, ahol az első Lapierre-ek napvilágot láttak. Az alapító fia, Jacky, érdeme, hogy felfigyelt az MTB kerékpárokban rejlő lehetőségekre, és 1987-ben – a francia gyártók közül elsőként – már ilyen típust is kínált. Sokáig a montisok szemében a Lapierre kultuszmárka volt, az európai cégek közül pedig piacvezető. Jacky fia, Gilles Lapierre, a gyárépületben nőtt fel, így kevéssé meglepő, hogy apja és nagyapja nyomdokaiba lépett, 1996-ban átvéve a cég irányítását. Friss ötletekkel, tervekkel rukkolt elő, majd a sikeres céget bevitte a holland központú Accell vállalatcsoportba, amely a Tisza-parti Tószegen építette fel főbázisát. A Lapierre tehát kötődik hazánkhoz is, aminek kifejezetten örülünk. Az Accell egyik vezető márkájaként a Lapierre óriásit fejlődött, a legkorszerűbb alapanyagokból és technikai megoldásokkal dolgozik, minőségbiztosítás-rendszere egyedülálló a kerékpáripari konkurensek között. Mindemellett a családi irányítás, a hagyományokhoz való ragaszkodás, illetve a francia stílus megmaradt: Gilles Dijonban nap mint nap ellenőrzi a tervezés- és gyártásfolyamatokat, gyakran ellátogatva hozzánk is, hogy minden részletre rálátása legyen.
A Lapierre CX ALU 200 FDJ ára: 390 990 Ft
További információk a nemzetközi oldalon: http://www.lapierre-bikes.co.uk/
vagy a magyarországi facebook oldalon: https://www.facebook.com/Lapierre-Hungary-1643513599236274/
Specifikáció:
Váz: CX ALLOY SUPREME 6
Villa: LAPIERRE CARBON – Alloy Steerer
Kormánycsapágy: FSA ZS 4D 1’’1/8 + 5.3mm Top cover
Középrész: SHIMANO SMBB7141B PRESSFIT
Hajtómű: SHIMANO SORA FC3550CX64X 46×34 170mm (XS, S) / 172.5mm (M) / 175mm (L, XL)
Kormányszár: LAPIERRE with LP cap 7° Ø: 31.8mm L: 90mm (XS, S) / 100mm (M) / 110mm (L) / 120mm (XL)
Nyeregszár: LAPIERRE SP-3D1 Ø: 31.6mm L: 350mm
Kormány: LAPIERRE HB-CR12 40mm (XS, S, M) / 42mm (L) / 44mm (XL)
Első váltó: SHIMANO SORA FDR3000BL 34.9mm
Hátsó váltó: SHIMANO SORA RDR3000GS 9-Speed
Fékek: TEKTRO CR510 BLACK
Fékváltókarok: SHIMANO SORA STR3000 2×9-Speed
Nyereg: SELLE ITALIA X1 BLACK
Kerekek: SHIMANO CLARIS HB2400BAL 32T – SHIMANO CLARIS FH2400BYBL 32T – MACH1 SPARKLER 700X17C
Foaskoszorú: SHIMANO CSHG4009132 – 9-Speed 11-32T
Gumik: KENDA SLANT 6 700x35c
Méretek: XS,S,M,L,XL
Geometria: