Az angol cég működése közelebb áll a manufaktúrához, mint a nagyipari gyártáshoz, mégis innovatívak, termékeik pedig ha nem is az örökkévalóságnak készülnek, de nagyon tartósak. Idén új kazettatestet, agyakat, lámpát, és felnit mutattak be.
A HOPE 1993 óta gyárt agyakat, és nem csak elsőt hanem hátsót is, ami mérnökileg sokkal nagyobb kihívás. A minőség áll mindenek felett, így a teljes gépmunka Barnoldswick-ben készül, nem pedig Távol-Keleten mint más gyártóknál. A csapágyakat a világ legprofibb gyártóitól rendelik, így lesz az új PRO4 agy is egy mestermű. A 44 bordával rendelkező agytestbe csúszik bele a 4 kalapácsos kazettatest, ami még az előd Pro2EVO-nál is 10%-kal gyorsabbal reteszel.
Megnövelték az agyperem átmérőjét mivel a 650B-s és főleg a 29-es kerekek megkövetelték ezt a nagyobb terhelés miatt. Most már 11 sebességes Shimano kazettával is kérhető, de SRAM XD, sőt Campa rotoros is van belőle. Sőt nem csak a PRO4, hanem az összes többi HOPE agy is elérhető BOOST szabványos változatban.
Ha már szóba került a BOOST, akkor jó hír, hogy nemcsak az agyakat, hanem a lánckerekeket, és hajtómű csillagokat is készítettek az új szabványhoz, sőt a korábbi HOPE agyakhoz való adapterekkel a már meglévő kerekeidet is átalakíthatod. A lánckerekekből 28, 30, 32, és 34-es lesz kapható.
Hosszútávú fejlesztés eredménye volt a variálható lánckeréksor, melyet 10-40 (10 seb.) 10-40 (11 seb.) és 10-44 (11 seb.) kivitelben lehet majd megrendelni. Az alsó 7 sebességes blokk rozsdamentes acélból készül, és DH sorként használható, mögé pedig felrakható a kovácsolt alumíniumból készülő csillag. Ez szerencsére nem olyan fapad megoldás mint mondjuk a OneUP kiegészítő lánckerék ami pár száz km után belenyíródik a kazettatestbe… Jó széles a felfekvőfelület, mint egy normál sor esetében. Egyelőre narancs színben készül, de gondolom hamarosan jön a többi is. A súlyuk is rendben van, 250-284 grammig terjed.
Eddig a HOPE csak alumíniumból, és acélból készített cuccokat, most viszont beindult a karbon üzem is, szintén helyben, Angliában. Ennek gyümölcse egy nyeregcső, és egy kormány. A nyeregcső teljes egészében karbon alapanyagú, egyedül a fejben található némi alumínium, de az is megfelel a légierő legmagasabb szintű követelményinek is. Belül nagyon sima felületű, minden felesleges grammot lecsiszoltak. 27.2-es méretben 195 grammot nyom, de elérhető lesz 30,9 illetve 31.6-osban is. A karbon kormányról egyelőre nem adtak ki semmilyen információt…
Az új R2i lámpa valószínűleg egy atomtámadást is túlélne (aTom-os szófordulattal élve), mindenesetre az integrált akkumulátoros modell CNC-zett alumíniumból készül ami a hűtést is javítja, ellenáll a behatásoknak, és még jól is néz ki. A 2db CREE LED 1300 lumen-nyi fényerőt biztosít, és 6 különböző üzemmódja van. A két Li-Ion akku cella 3200 mAh-t tud, így másfél órányi napfényt tudunk csinálni a sötétből. A cucc súlya 252 gramm.
Még ennél is durvább, 2000 lumenes fényt tud az R4+, de ez már külső akkuról működik, viszont nem kevesebb mint 2.5 órás üzemidőt tud teljes fényerőn! Nemcsak kormányra, hanem sisakra vagy fejpántra is rögzíthető. A komplett súlya 426 gramm, de ebből alig 100 gramm maga a lámpa. Nevéből adódóan 4 LED-es, és 5 különböző üzemmód segítségével tudod belőni a kívánt fényerőt/üzemidőt.
A HOPE újdonságokat keresd a Peppe Kerékpárboltban!