fbpx

2016-os Cannondale újdonságok: SuperSix, CAAD12, Slate, Habit, Fat, Contro

Nehéz dolog cikket írni a Cannondale újdonságairól. Nagyjából minden kategóriában mérföldkőnek számítanak a friss fejlesztések. Persze reflektorfényben a SuperSix, CAAD12, Slate és a Habit állt. De ezen felül is számtalan izgalmas dolgot láttunk, és persze bármelyiket azonnal elfogadnánk!

Cannondale SuperSix

2016_cannondale_kerekparok 3

A Cannondale-Garmin csapat kamionjának nem kell sok bringát vinnie. A SuperSix-et használja a csapat a rossz utakon kívül mindenhol. Nem kell nekik külön aero gép, meg hegyimenő gép, csak az új SuperSix. No meg persze a Synapse a Roubaix-re. Nehéz lehetett egy alapvetően jó gépet újratervezni, de sikerült nekik. Az új váz 15 %-kal kényelmesebb lett, a középrész oldalirányú merevsége 11 %-kal nőtt, a fejcső merevsége pedig 12-vel. A bringát részletesen bemutattuk, és teszteltük már, így inkább kattints IDE!

Cannondale CAAD12

2016_cannondale_kerekparok 2

Az alumínium nem halott! Az alumínium él, és igenis lehet belőle csúcskategóriás vázat készíteni! Mindössze 1098 grammot nyom az új 6069-es aluból készült CAAD12 váza. Ehhez jön a 200 grammos vagy tárcsás kivitelben 236 grammos villa, és a végén 8170 grammos komplett bringát kapsz bovdenes Dura Ace szettel, Hollowgram Si hajtókarral és Mavic Ksyrium Disc kerekekkel. Az akár 28-as gumikkal is szerelhető komfort országúti magasabb fejcsővel készül a kényelem érdekében, és persze a SAVE támvillák is kiveszik a részüket a csillapításból. Teszteltük is, kattints IDE a részletes beszámolóért, és technikai infókért!

Cannondale Slate

2016_cannondale_kerekparok 20

Tipikusan a „minek is nevezzelek, de baromira kéne” kategória indulója az új Slate, mely rögtön be is zsebelte a Eurobike Award díjat! https://bikemag.hu/magazin/hirek/eurobike-awards-2015/2 A Cannondale honlapja a „New Road”-ba sorolta, ami eddig nem is létezett. Nehéz is lenne hová sorolni, ezért mi önkényesen a gravel bike kategóriába tettük, és egy külön cikk keretében foglalkozni fogunk vele a közeljövőben. Végül is valahol ez egy elöl 35 mm-t mozgó Lefty telós, 42 mm széles 650B-s gumikon guruló országúti kormányos cyclocross bringa. SRAM Force CX1 szettel(is) kapható lesz, de nem árt gyorsan megrendelni, mert elég kapós gép.

Cannondale SuperX Hi-Mod CX1

2016_cannondale_kerekparok 14

A csúcs cyclocross bringájuk szintén egy tányéros elöl, és hidrós SRAM Force tárcsafékekkel szerelik. A váz 1500 gramm alatt van 56-os méretben, méghozzá villával együtt! A konkurencia felkötheti a nadrágot. Ha valahol, akkor itt biztosan óriási szerepe van a Speed SAVE támvilláknak, és karbon villának melyek a rezgéseket csillapítják. A fejcső tapered, de ezt ma már főleg ebben a kategóriában említeni is felesleges. Érdekessége a Stan’s Grail Team 24 küllős kerékszett mely tubeless azaz belső nélküli kivitelű, és az új Schwalbe X-ONE gumikat húzták fel rá.

Cannondale Touring Ultimate

2016_cannondale_kerekparok 5

Azt szeretem a Cannondale-ben hogy simán meglép olyan modelleket amire sokan rávágnák ezt minek? Ultegrás, országúti kormányos, tárcsafékes, Tubus csomagtartós túrabringa? Naná! A Loire-menti kastélyokat végiglátogatni nehéz lenne jobbat találni. Talán egy Tout Terrain, de ott más a koncepció. Load up. Break out. Mindössze ennyi van a sajtóanyagban. Pakolj fel, és indulj útnak. Bármilyen terepen. Ok, a sziklásat kivéve, de a 40 mm széles Schwalbe Marathon Plus gumikkal azért elég széles a spektrum.

Cannondale Contro

2016_cannondale_kerekparok 9

Imádom a szíjhajtásos gépeket ha városi brinágzásról, vagy túrázásról van szó. A Contro végre kapható Gates CenterTrack rendszerrel is, melyhez 8 sebességes Shimano Alfine agyváltót társítottak. A nagy teherbírású csomagtartót integrálták a vázba, ami baromira jól néz ki. Elöl 50 mm-t mozgó Fatty teló dolgozik, a kerékbe pedig Alfine agydinamót fűztek be. Szükség is van a minőségi áramellátásra, hogy az autók fényével vetekedő Supernova lámpa gond nélkül tudjon üzemelni. Tudnánk szeretni!

Cannondale Habit

A Demo Day-en sikerült villámtesztelni, de az alatt a két óra alatt is kiderült, hogy valószínűleg a világ (egyik) legjobb 120-at mozgó trail bringája. Lesz majd róla írás is hamarosan. A BallisTec váz full karbon, nem maradt ki semmi. Lengőkarok, rocker (-100g az aluhoz képest), minden szénszálas. És könnyű. A geometria is szerethető, 68 fokos a fejcsőszög, 50 mm-es offszettel rendelkezik a villa, a hátsó háromszög lánc és támvillája között pedig nincsen forgáspont ami oldalirányban merevebbé teszi a bringát. Megnövelték a forgáspontok átmérőjét is (ECS-TC Lockr Pivot), és persze ballonos 650-es gumikat is fogad a váz. A Lefty villa eddig is egyedülálló volt mind mozgásában mind merevségében, és ezt szerencsére hosszú rugóutakkal is tudja. A csúcsmodellekben karbon kerekeket találsz, de lesz belőle jó sok modellvariáció az alutól a 11 kilós Black Inc. kivitelig. De ha a Lefty-t is akarod akkor minimum a Habit 4-et kell megrendelned. És miért ne akarnád?

Cannondale Bad Habit

2016_cannondale_kerekparok 24

Kevésnek érzed a Habit-et? Akkor vegyél 27.5+ verziót belőle. Szerintem kicsit aránytalanul nagyok a kerekek a filigrán vázhoz képest, de sokaknak tetszett. Elég nehéz volt róla képet csinálni, bár tény, hogy ma a fatty gépek menőnek számítanak. A Bad Habit csak alu vázzal készül, és elöl hátul 120 mm-es rugóúttal rendelkezik, amihez még hozzájön 2-3 centi a 3.0”-os gumikból. Érdekes, hogy még a csúcsmodellbe sem került dropper post. Váltórendszere SRAM GX-1, de Shimano Deore fékekkel rakták össze. Ezzel a színnel akkor is feltűnő lenne, ha hagyományos 650b-s kerekekkel készülne.

Cannondale Beast of the East

2016_cannondale_kerekparok 28

A Beast of the East név már huszonéve is volt, és most újjászületett 27.5+ kerekekkel. Egyre népszerűbbek a merev trail bringák bármennyire is furán hangzik a dolog, de minden nagy gyártónak lesz jövőre elöl 120-130 mm-t mozgó bringája dropper post-tal, és akár duci gumival. A BotE aszimmetrikus láncvillákkal készül és szimpla tányéros kivitelben, így marad sárférőhely is, és a q-faktor sem lesz akkora mint a fatbike-ok esetében.

Cannondale Fat CAAD

2016_cannondale_kerekparok 36

Sosem gondoltam, hogy lesz Lefty-s fatbike. Mégis lett. Senki sem maradhat ki a fatbike őrületből, csak van aki összecsapja, és van aki rendesen megcsinálja. A Cannondale ez utóbbiak közé tartozik. A Lefty Olaf villa 100 mm-t mozog, és tartalmazza az Enduro+ tuningot is. Elvileg a piac legkeskenyebb q-faktorú hajtóművét tudták megtervezni ebben a kategóriában, amihez nagyban hozzájárult a 120 mm széles BB30XL középrész is. Szimpla tányérral 198 mm lett a hajtókarok szélessége. A láncvilla hossza is mindössze 456 mm, így nagyon fordulékony a gép, és akár 4.8”-os gumikat is fogad. Szívesen tesztelnénk!

Ezen felül ki volt még állítva pár versenyzői gép is:

A Lefty-t már évek óta megveheted a saját bringádba is ha a beépítési méretek stimmelnek:

2016_cannondale_kerekparok 23

A Cannondale bringákat és kiegészítőket keresd a www.mali.hu oldalon, és a partnerboltokban.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo