Nehéz dolog cikket írni a Cannondale újdonságairól. Nagyjából minden kategóriában mérföldkőnek számítanak a friss fejlesztések. Persze reflektorfényben a SuperSix, CAAD12, Slate és a Habit állt. De ezen felül is számtalan izgalmas dolgot láttunk, és persze bármelyiket azonnal elfogadnánk!
Cannondale SuperSix
A Cannondale-Garmin csapat kamionjának nem kell sok bringát vinnie. A SuperSix-et használja a csapat a rossz utakon kívül mindenhol. Nem kell nekik külön aero gép, meg hegyimenő gép, csak az új SuperSix. No meg persze a Synapse a Roubaix-re. Nehéz lehetett egy alapvetően jó gépet újratervezni, de sikerült nekik. Az új váz 15 %-kal kényelmesebb lett, a középrész oldalirányú merevsége 11 %-kal nőtt, a fejcső merevsége pedig 12-vel. A bringát részletesen bemutattuk, és teszteltük már, így inkább kattints IDE!
Cannondale CAAD12
Az alumínium nem halott! Az alumínium él, és igenis lehet belőle csúcskategóriás vázat készíteni! Mindössze 1098 grammot nyom az új 6069-es aluból készült CAAD12 váza. Ehhez jön a 200 grammos vagy tárcsás kivitelben 236 grammos villa, és a végén 8170 grammos komplett bringát kapsz bovdenes Dura Ace szettel, Hollowgram Si hajtókarral és Mavic Ksyrium Disc kerekekkel. Az akár 28-as gumikkal is szerelhető komfort országúti magasabb fejcsővel készül a kényelem érdekében, és persze a SAVE támvillák is kiveszik a részüket a csillapításból. Teszteltük is, kattints IDE a részletes beszámolóért, és technikai infókért!
Cannondale Slate
Tipikusan a „minek is nevezzelek, de baromira kéne” kategória indulója az új Slate, mely rögtön be is zsebelte a Eurobike Award díjat! https://bikemag.hu/magazin/hirek/eurobike-awards-2015/2 A Cannondale honlapja a „New Road”-ba sorolta, ami eddig nem is létezett. Nehéz is lenne hová sorolni, ezért mi önkényesen a gravel bike kategóriába tettük, és egy külön cikk keretében foglalkozni fogunk vele a közeljövőben. Végül is valahol ez egy elöl 35 mm-t mozgó Lefty telós, 42 mm széles 650B-s gumikon guruló országúti kormányos cyclocross bringa. SRAM Force CX1 szettel(is) kapható lesz, de nem árt gyorsan megrendelni, mert elég kapós gép.
Cannondale SuperX Hi-Mod CX1
A csúcs cyclocross bringájuk szintén egy tányéros elöl, és hidrós SRAM Force tárcsafékekkel szerelik. A váz 1500 gramm alatt van 56-os méretben, méghozzá villával együtt! A konkurencia felkötheti a nadrágot. Ha valahol, akkor itt biztosan óriási szerepe van a Speed SAVE támvilláknak, és karbon villának melyek a rezgéseket csillapítják. A fejcső tapered, de ezt ma már főleg ebben a kategóriában említeni is felesleges. Érdekessége a Stan’s Grail Team 24 küllős kerékszett mely tubeless azaz belső nélküli kivitelű, és az új Schwalbe X-ONE gumikat húzták fel rá.
Cannondale Touring Ultimate
Azt szeretem a Cannondale-ben hogy simán meglép olyan modelleket amire sokan rávágnák ezt minek? Ultegrás, országúti kormányos, tárcsafékes, Tubus csomagtartós túrabringa? Naná! A Loire-menti kastélyokat végiglátogatni nehéz lenne jobbat találni. Talán egy Tout Terrain, de ott más a koncepció. Load up. Break out. Mindössze ennyi van a sajtóanyagban. Pakolj fel, és indulj útnak. Bármilyen terepen. Ok, a sziklásat kivéve, de a 40 mm széles Schwalbe Marathon Plus gumikkal azért elég széles a spektrum.
Cannondale Contro
Imádom a szíjhajtásos gépeket ha városi brinágzásról, vagy túrázásról van szó. A Contro végre kapható Gates CenterTrack rendszerrel is, melyhez 8 sebességes Shimano Alfine agyváltót társítottak. A nagy teherbírású csomagtartót integrálták a vázba, ami baromira jól néz ki. Elöl 50 mm-t mozgó Fatty teló dolgozik, a kerékbe pedig Alfine agydinamót fűztek be. Szükség is van a minőségi áramellátásra, hogy az autók fényével vetekedő Supernova lámpa gond nélkül tudjon üzemelni. Tudnánk szeretni!
Cannondale Habit
A Demo Day-en sikerült villámtesztelni, de az alatt a két óra alatt is kiderült, hogy valószínűleg a világ (egyik) legjobb 120-at mozgó trail bringája. Lesz majd róla írás is hamarosan. A BallisTec váz full karbon, nem maradt ki semmi. Lengőkarok, rocker (-100g az aluhoz képest), minden szénszálas. És könnyű. A geometria is szerethető, 68 fokos a fejcsőszög, 50 mm-es offszettel rendelkezik a villa, a hátsó háromszög lánc és támvillája között pedig nincsen forgáspont ami oldalirányban merevebbé teszi a bringát. Megnövelték a forgáspontok átmérőjét is (ECS-TC Lockr Pivot), és persze ballonos 650-es gumikat is fogad a váz. A Lefty villa eddig is egyedülálló volt mind mozgásában mind merevségében, és ezt szerencsére hosszú rugóutakkal is tudja. A csúcsmodellekben karbon kerekeket találsz, de lesz belőle jó sok modellvariáció az alutól a 11 kilós Black Inc. kivitelig. De ha a Lefty-t is akarod akkor minimum a Habit 4-et kell megrendelned. És miért ne akarnád?
Cannondale Bad Habit
Kevésnek érzed a Habit-et? Akkor vegyél 27.5+ verziót belőle. Szerintem kicsit aránytalanul nagyok a kerekek a filigrán vázhoz képest, de sokaknak tetszett. Elég nehéz volt róla képet csinálni, bár tény, hogy ma a fatty gépek menőnek számítanak. A Bad Habit csak alu vázzal készül, és elöl hátul 120 mm-es rugóúttal rendelkezik, amihez még hozzájön 2-3 centi a 3.0”-os gumikból. Érdekes, hogy még a csúcsmodellbe sem került dropper post. Váltórendszere SRAM GX-1, de Shimano Deore fékekkel rakták össze. Ezzel a színnel akkor is feltűnő lenne, ha hagyományos 650b-s kerekekkel készülne.
Cannondale Beast of the East
A Beast of the East név már huszonéve is volt, és most újjászületett 27.5+ kerekekkel. Egyre népszerűbbek a merev trail bringák bármennyire is furán hangzik a dolog, de minden nagy gyártónak lesz jövőre elöl 120-130 mm-t mozgó bringája dropper post-tal, és akár duci gumival. A BotE aszimmetrikus láncvillákkal készül és szimpla tányéros kivitelben, így marad sárférőhely is, és a q-faktor sem lesz akkora mint a fatbike-ok esetében.
Cannondale Fat CAAD
Sosem gondoltam, hogy lesz Lefty-s fatbike. Mégis lett. Senki sem maradhat ki a fatbike őrületből, csak van aki összecsapja, és van aki rendesen megcsinálja. A Cannondale ez utóbbiak közé tartozik. A Lefty Olaf villa 100 mm-t mozog, és tartalmazza az Enduro+ tuningot is. Elvileg a piac legkeskenyebb q-faktorú hajtóművét tudták megtervezni ebben a kategóriában, amihez nagyban hozzájárult a 120 mm széles BB30XL középrész is. Szimpla tányérral 198 mm lett a hajtókarok szélessége. A láncvilla hossza is mindössze 456 mm, így nagyon fordulékony a gép, és akár 4.8”-os gumikat is fogad. Szívesen tesztelnénk!
Ezen felül ki volt még állítva pár versenyzői gép is:
A Lefty-t már évek óta megveheted a saját bringádba is ha a beépítési méretek stimmelnek:
A Cannondale bringákat és kiegészítőket keresd a www.mali.hu oldalon, és a partnerboltokban.