A hátsó tag DHX2 névre hallgat, és mindene állítható. Egy dh gép esetében a tag beállítása talán még egy picit fontosabb mint a telóé, ez látszott a tesztbringám beüzemelésekor is. Elsőként a rugót cserélték ki a súlyomnak megfelelő keménységűre, majd jött a csillapítás belövése. Még szerencse hogy a csapatszerelő a pályát is ismerte, így pár kérdés alapján neki is állt a beállításoknak. A visszaút és a kompresszió csillapítás esetében külön tudod a kis illetve nagy sebességű részt állítani. Ezzel nincsen az a pálya amihez nem tudnád tökéletesen belőni. A villa becsúszója Kashima Coating, a rugóstagon pedig nitridált titán bevonatú volt, ami még simább mozgást eredményez.
A hátsó váltás és a hajtás SRAM X01 DH volt a tesztgépen, 10 sebességes kivitelben, és a mindössze 765 grammos karbon szimpla lánctányéros hajtóművel, ami fölött egy MRP láncterelő védi a láncot a leeséstől. Kerékszettből DT-Swiss FR1950 került bele, ami 2020 grammos párban és 27.5”-os méretű. A fékezést SRAM Guide RS tárcsafékek szavatolták 203 mm-es tárcsákkal. A kormányra és stucnira pedig a Syntace csapott le.
Egy downhill bringával lassan menni a pályán igazi gyötrelem, esetlenebb lesz mint egy enduro gép, éppen ezért ki kell merni engedni a féket. Hinni kell benne hogy amit te nem is tudsz megoldani, azt a Two15 megteszi. És ez így is volt. Több olyan helyzet volt ahol tudtam, egy rövidebb rugóutas géppel már lehet bukta lett volna. A 200 mm fölötti rugóút azonban nagyon sok mindent tolerál, a CUBE pedig nagyon jól kezelhető. A Fleckalm Trail eleje szűk döntött kanyaros részekből áll, ahol kicsit meglepődtem, bár később a sajtóanyagot megnézve kiderült a turpisság. A láncvilla hossz ugyanis rövidebb mint a nem olyan régen tesztelt Stereo 160 Super HPC Action Team esetében. Így már érthető miért nem volt esetlen a szűk kanyarokban, ami általában nem kedvez a hosszú dh gépeknek.
Itt is lényeges volt a tempó. Ha csak beleestél a kanyarba, akkor a tag kicsit visszarúgott, amin persze a kis sebességű csillapítás lassabbra állításával lehetett volna finomítani, de utána nem lett volna jó a meredek gyökeres szakaszon. A Schwalbe Magic Mary gumik úgyis extrém módon tapadnak, nyugodtan bízhatunk bennük! A gyors köves, gyökeres részeken mutatta meg igazán a Two15, hogy mit tud. Borzasztóan stabil marad, még akkor is amikor ferde szakaszon haladsz keresztül. El lett találva a 63 fokos fejcsőszög is, ami közelebb áll az általunk már istenített Forward Geometry-ben használt szöghöz mint a tradicionális dh gépek szögeihez. Érzékeny a kormányzás, nagyon gyorsan reagál a mozdulatokra, de kiszámíthatóan.
Annyira érezhetően könnyű volt menet közben, néha megfeledkeztem arról, hogy egy romboló van alattam. Egy alapabb felszereltségű enduro bringa simán 15 kiló fölött van, csak itt van még +50 mm rugóút. Arra a kérdésre, hogy milyen vele leugrani egy 3-4 méteres letörést, vagy 60-nal átküldeni a 12 méteres ugratót, nem fogok tudni válaszolni. Egyrészt nem volt ilyen a pályán, másrészt ez az a rész amihez már kevés vagyok. Kisebb 2-4 méteres ugratón azért eljátszottam vele, igazából nem kihívás neki. A levegőben stabil, még a csőrös ugrást is kimozogja, persze csak módjával. Az első gép volt amivel a főszerkesztőnk is be merte vállalni a nagyobb ugrásokat mivel tolerálja a hibákat, nagyon könnyű tanulni vele. Egy könnyű enduro bringával nem mertem volna biztatni, hogy ugorjon, de ezzel tudtam nem történhet baj.
Nem tudom milyen lenne egy világkupán. De a hazai versenyzők közül is csak páran vannak akik felnőttek eddig a szintig. Sokszor azt mondom, itthonra nincsen szükség rendes dh gépre, mert egy jó enduróval is abszolválható akár az OB is. Ez így is van, bár egyvalamit érdemes figyelembe venni. Ugyanazt a tempót amit egy enduro bringán 90%-on nyomod, itt 60-on is meg fogod tudni tenni. És ez óriási biztonsági tartalékot jelent. Ugyanezen a pályán nem voltam érzésre lassabb később egy enduro nyergében sem. Csak sokkal messzebb kellett tolni a határokat, és többet kockáztattam. Ha évente többször jársz ki bikeparkozni, és nem gond egy ilyen kategóriás bringa megvétele/karbantartása, akkor maximálisan ajánlom! Ha versenyzel, akkor pedig főleg, mert a Two15 végre felnőtt a vetélytársak mellé. Fölé.
A pontos fogyasztói árakat még nem tudjuk, kint 4.500-6.500 EUR-ról beszéltek. A CUBE Two 15 előrendelésével keresd a legközelebbi CUBE márkaboltot!