fbpx

2016 CUBE Two15 kerékpárteszt: “tank ultralight”

Utoljára 2012-ben volt downhill bringa tesztünk, most viszont újra belecsaptunk a lecsóba, mivel a Eurobike Media Days-en mutatta be a CUBE az új TWO15 rombolóját. Sokáig húzták a premiert, de megérte várni!

Downhill gépet tesztelni nehéz feladat. Egyrészt itthon alig van 1-2 km-nyi ösvény ami méltó lenne ehhez, másrészt egyikőnk sem dh-versenyző. Az elsőt könnyű volt kipipálni mivel a tesztelés helyszíne a kirchbergi Fleckalm Trail volt, ahol 1000 méternyi szintkülönbséget lehet jönni egyben, és a gyors ösvénytől a nagyon meredek technikásig minden megtalálható. A másodikhoz pedig megpróbáltam felnőni.

Meglátni és megszeretni

Meglátni és megszeretni

A Two15 egy nagyon könnyű bringa! Nem szokásosan könnyű, hanem tényleg. Lemérve 15.5 kg platform pedállal, tehát 15 kiló körül van maga a gép. Az itthon kedvelt Summum Carbon Pro Team 100 grammal könnyebb ennél, de karbon vázzal és több mint fél millióval drágábban. A Lapierre DH Team majd két kilóval nehezebb nála aluvázzal. Sőt még az etalonnak számító Speci Demo S-Works karbon is 15,1 kg Aaron Gwin alatt világkupa kivitelben egy vidéki lakás áráért. Szóval baromi könnyű. Döbbenet hová jutott a technika, hiszen az utolsó dh bringa tesztjeinket végiglapozva kiderül, hogy az elmúlt 3-4 évben masszív kilókat fogytak a bringák. Aki azt gondolja hogy lefelé mindegy, az igazából sosem versenyzett még. André Wagenknecht gyorsan német bajnok is lett vele!

Nehéz a földön tartani :)

Nehéz a földön tartani 🙂

Superlight HPA vázra épül a bringa, és nagyon kellett már a vérfrissítés! A váz egészen kompakt lett, nem egy hosszú csatahajó, hanem közelebb áll egy enduro géphez. Négy forgáspontos hátsórésszel készül, melyben 12 mm-es átütőtengely fogja a kereket. A papucstávolság 157 mm-es. A rugózást teljes egészében az új FOX DHX2-es taghoz tervezték, melynek beállítása nem éppen gyerekjáték annyi az opció rajta, de hát egy világkupa szintű tagtól ez nem csoda.

Egyszerűen gyönyörű!

Egyszerűen gyönyörű!

A kábeleket a vázon belül vezették el, ami nem csak szép hanem okos megoldás is, hiszen eséskor kisebb a sérülésveszély. ISCG konzolt is kapott, amire láncterelőt lehet felfogatni. Itt evidens módon első váltó felszerelésre nincsen lehetőség. 215 mm-nyi rugóúttal lehet hátul gazdálkodni, ami bárhová elég lehet, és ugye itthon azért nincsenek túlzottan durva pályák.

2016_cube_two15_kerekparteszt 3

Rugózás: ez az egyik leglényegesebb pontja. Nem is aprózták el! Elöl az új FOX 40 Factory Series teló dolgozik, mellyel Gee Atherton és Manon Carpenter világbajnok lett. Fit4 csillapítási rendszert tartalmaz, ami szintén újdonság. Több olajjal, nagyobb áteresztési képességű szeleppel működik, és 21 fokozatban állítható az alacsony sebességű kompresszió. Természetesen levegős rugózású a villa és az új Air Transfer Port Systemnek köszönhetően még érzékenyebb mozgású.

A kis karbon védő megóvja a sártól, kövektől a nem olcsó rugóstagot

A kis karbon védő megóvja a sártól, kövektől a nem olcsó rugóstagot

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.