Rendkívüli fényerő, tökéletes színhőmérséklet, homogén fény, hosszú üzemidő, minőségi tervezés, ezeket tudja a Fenix BC30 V2.0 első lámpa, mellyel biztosan nem lesz fényhiányunk sem az éjszakai terepezés sem a gyors országúti edzés során.
Az elmúlt időszakban mi is megbizonyosodtunk arról, hogy a Fenix lámpák kategóriától függetlenül a legjobbak közé tartoznak a piacon. A fejlett technológiákat okos tervezéssel és megbízhatósággal ötvözi a gyártó, mellyel a kerékpáriparnál jóval komolyabb szegmensekben (pl katonaság, rendőrség, tűzoltóság) is sikereket arat a Fenix, így nem kérdés, hogy a tudásukat a kerékpár lámpákba átültetve nagyszerű lámpákat hoznak össze. A bringás első lámpák között nem is igazán találunk egyszerű modellt (városi első villogót), mindegyik lámpájuk alkalmas sportolásra és az üzemidők is elég komolyak.
A Fenix egyik legjobb első lámpája a BC30V2.0, ami rövid időre (30 másodpercre) Burst módban 2200 lumennel képes világítani, míg stabil folyamatos fényként 1500 lument tud 2,3 óra üzemidővel, mellyel bátran bringázhatunk extrém terepen is. A kissé barátságosabb 600 lumenes fényerővel már 6 órán keresztül tudjuk használni a lámpát, ami még mindig elegendő terep vagy gyors országúti felhasználásra. 200 lumennel 16 órát mehetünk a városon kívüli kivilágítatlan utakon, míg az 50 lumenes, láthatósági üzemmódban 50 órán át bringázhatunk. Villogó üzemmód (50 és 600 lumen közötti pulzálás) is található a lámpában, tehát nem csak éjszakai sportfelhasználásra való a BC30 V2.0, hanem a láthatóságunkat is tudja növelni nappal és éjszaka egyaránt, ami az őszi-téli időszakban szintén fontos funkció egy lámpánál. Az üzemmódok között a lámpán található gombbal vagy a lámpához járó vezeték nélküli távirányítóval tudunk váltani, az utóbbi elég hasznos, mert a kormány elengedése nélkül tudjuk állítani a fényerőt, a max 30 másodperces Burst módot is a távirányítóval tudjuk bekapcsolni (addig világít 2200 lumennel amíg nyomjuk a gombot). Hiába a jó hőelvezető képességű ház, de az ilyen teljesítményű lámpáknál gyakran előfordulhat túlmelegedés ha nem megyünk elég gyorsan, ezért a BC30 V2.0-ban található túlmelegedésgátló, ami leveszi a lámpa fényerejét mielőtt túlmelegedne.
A BC30 V2.0 fényét 2 db Luminus SST-40 LED adja, melyek a speciális optikának köszönhetően alakítanak ki egy távolra világító de közben széles fénysugarat. Itt fontos megemlíteni, hogy a lámpa fénysugara csapott, hogy ne vakítsa el a szemből érkező járműveket. A lámpában az energiát 2 db 3500 mAh-s 18650 Li-ion akkumulátor biztosítja, de kapható akkumulátor nélküli verzió is, az akkumulátorokat a lámpán kívül tudjuk tölteni a rajtuk található USB porton keresztül, melyhez kábelt is kapunk a csomag részeként. A lámpa jelzi, ha alacsony az akkumulátorok töltöttsége, így időben ki tudjuk őket cserélni vagy töltőre fel tudjuk őket tenni.
A Fenix lámpák mind egyforma konzollal rögzülnek a kerékpár kormányára, ez a konzol egyszerűen feltehető a kormányra és stabilan tartja a lámpát, de arra érdemes figyelni, hogy csak kerek profillal rendelkező kormánnyal kompatibilisek, viszont kapható a lámpához gopro (pl előrenyúló konzolhoz) vagy aero kormány konzol is, sőt még a sisakunkra is feltehetjük ha nem zavar a lámpa tömege.
Teszteredmény: Gyakorlatilag mindenre elég a Fenix BC30 V2.0 fénye, messzire világít, nagyon szélesen terít, láthatjuk vele az út mindkét szélét, homogén a fény, szembarát a színhőmérséklete, mindent látunk vele, és még az üzemidő is átlagon felüli, igazán rendkívüli lámpa. A fényerejét tekintve mindenképpen dobogós a 2024-es lámpatesztünkben. Egyetlen szépséghiba, hogy a 2200 lument csak maximum 30 másodpercre tudja, bár az egy fokozattal ez alatti 1500 lumen is hatalmas fényerőt jelent. A BC30 V2.0 egy nagyon jó lámpa, amivel bátran nekivághatunk éjszaka az erdőnek, nappali fényt fog varázsolni a sötétben. A lámpakörkép összesítését ITT találod!
Ajánlott fogyasztói ár: 59 990 Ft (az akkumulátoros verzió)
További információkért kattints ide.