A Clubhouse a 2021-es év divatos irányzata, egy hangalapú közösségi média platform. Még nem lehet tudni, hogy tartós lesz-e a tündöklése, vagy eltűnik a süllyesztőben, mint sok elődje.
Sokan úgy gondolják, hogy hosszú távon is számolnunk kell a Clubhouse népszerűségének növekedésével. Utánajárunk, érdemes-e a marketingben is számolni ezzel a platformmal.
A Clubhouse jellemzői
A Clubhouse egy hatalmas iramban növekvő közösségi média platform, amelynek jelenleg már több millió regisztrált felhasználója van, amelyek között több híres személy és cég is megtalálható. Ezen a felületen kizárólag hangalapú bejegyzések oszthatók meg. Vannak, akik a tartalmakat létrehozzák, azaz beszélnek, és vannak a követőik, akik hallgatják ezeket. Párbeszédes és egyirányú kommunikáció is elképzelhető.
Ma még ez a közösség félig zárt, csak egy klubtag meghívásával lehet bejutni. A küldhető meghívók darabszáma korlátozott. Az applikáció pillanatnyilag csak iOS operációs rendszer alatt működik, tehát az iPhone-osok használhatják. Csak élő közvetítés, illetve beszélgetés van, a hang nem kerül rögzítésre. Ez előny és hátrány is egyszerre, hiszen nem veheted fel előre a hanganyagot, ugyanakkor a hallgatóság is tudja, hogy adott időben kell jelen lennie, ha nem akar lemaradni az adásról.
Hogyan használható a Clubhouse marketingcélokra?
Természetesen vállalkozóként az a fontos, hogy egy ilyen platformot hogyan lehet beépíteni a marketingstratégiába. Ha segítségre van szükséged, kérj egy konzultációt a Klikkmarketing lelkes szakembereitől.
Ez egy szokatlan és innovatív kommunikációs eszköz lehet a vállalkozásodban, amellyel tovább bővítheted a követőid számát, elérhetsz olyan személyeket, akikkel más csatornán nem tudsz kommunikálni. Hosszabb előadást is lehet tartani, akár rendszeresen, akár alkalomszerűen.
Hasonló ez egy kicsit a Facebook, Instagram vagy YouTube élő adásaihoz, miért ne tarthatnál élő műsorokat a Clubhouse-on is?
Konzultáció, mentorálás, coaching, tanácsadás mind megvalósítható. A chatszoba mellett vagy helyett lehet akár hangalapú ügyfélszolgálati csatornád is, amelyet a célközöséged el tud érni.
Jelenleg a Clubhouse tagsággal azt tudod bizonyítani a követőidnek, hogy ezen a platformon is ott van a vállalkozásod és tudnak kommunikálni veled.
Amiért mégsem érdemes minden mást hátrahagyva élő adásokat nyomni a Clubhouse-on, mivel jelenleg nem helyettesítheti a többi közösségi média közösségépítő funkcióját, nem lehet mérni az aktivitás hatásait. Ha tehát nincs rengeteg felesleges időd a játszadozásra, marketing szempontból ne nagyon építs a Clubhouse-ra jelenleg. Fókuszálj a jobb eredménnyel kecsegtető marketingeszközökre, és csak ha ezekkel minden rendben van, akkor megengedhető, hogy kikacsints új felületekre is. Hosszú távon persze még változhat a Clubhouse marketing szempontú megítélése.