fbpx

NS Suburban 24 – Féktelen csajozós verda

Íme egy igazi kuriózum! Egy deklaráltan fék nélküli gép. Ráadásul dört és street felhasználásra. Sokak szemében öngyilkosság, de talán mégsem… Az augusztusi lapszámunkban minden részletében körüljártuk e témát, így most inkább fókuszáljunk a gépre, melyben segítségemre lesz Cholnoky Zsigmond és Vass Peti.

fotók: Atom

fotók: Atom

A váz 2008-as újdonság, számos finom megoldással:
– hőkezelt fejcső és papucsok
– új egyedi fejlesztésű triple-butted alsó- és felsőcső
– tömeg: 2,3 kg (24”), 2,4 kg (26”)
– létezik 24”-os és 26”-os kerékhez passzoló változata
– új, letisztult és könnyen leszerelhető féktüskék
– leszerelhető kábelvezető szemek
– integrált nyeregcső-bilincs
– single speed és többsebességes felhasználásra egyaránt alkalmas

Levehető a fékkábel szem a letisztult megjelenés érdekében

Levehető a fékkábel szem a letisztult megjelenés érdekében

A villa is megér egy misét:
– 430 mm-es beépítési magasság
– 30 mm-es előrenyúlás
– 1,49 kg-os tömeg
– duplán húzott Cr-Mo csövek
– hegesztés utáni teljes hőkezelés
– különleges oxidált villanyak a rozsda ellen
– 5 mm vastag papucsok speciális biztonsági rendszerrel
– No brake!

Gyönyörű fúrt tengelyű, alu anyás első agy és könnyű fék nélküli villa

Gyönyörű fúrt tengelyű, alu anyás első agy és könnyű fék nélküli villa

A pilóták véleménye:

Zsiga:

Nagyon komoly megjelenésű gép, mely csupa jó alkatrészből áll, én személy szerint szinte semmit sem cserélnék le rajta. Talán egy keskenyebb nyereg jönne jól, a kecses csövekhez és a gép kis méretéhez ez jobban illene. A széles kormány praktikus, mostanra már rájöttek többen is, hogy jó a széles kormány, nagy ugrásoknál stabilitást ad a levegőben. A pedál jó, bár kicsit nehéz, a gép többi eleméhez képest. Bár erős és jól tart, de ehhez a bringához egy könnyebb darab jobban illene. A hajtóművel funkcionálisan nincsen semmi gond, én személy szerint azonban egy ilyen kis kecses acélgépbe mindenképpen acélhajtóművet raknék – persze ez már tényleg csak szőrszálhasogatás…

A tárcsakonzol is ügyes, az agyra akár 13-as szabadonfutó is rakható

A tárcsakonzol is ügyes, az agyra akár 13-as szabadonfutó is rakható

Rövid a bringa hátulja, ami a fogásos trükköknél jó, de néhány trükkhöz túl rövid, bár ez szokás kérdése. Streetre így jó, ahogy van, de dörtön jobb a hosszabb, mert akkor stabilabb a bicaj. A streetes merev villának nagyon jók az adatai, és ráadásul jól is néz ki, ami ritkaság ebben a műfajban. Pont jó magasságba kerül a gép eleje ezzel a merevvillával. A 24-es kerék miatt néha kanyarban leérhet a pedál, de ez szinte minden 24-es bringa esetében így van, az alacsony középrész miatt.

Nehéz, de rendkívül erős „lábevő” pedál

Nehéz, de rendkívül erős „lábevő” pedál

Nagyon könnyű a gép, a kis tömeg, valamint a 24-es kerék miatt gyerekjáték kiemelni az elejét. Szép ez a letisztultság is, hogy alig van rajta matrica, vagy egyéb motívum a festésen. A leszerelhető fékkonzolokon felül még a fékkábel vezető szemek is eltávolíthatók, mivel mindegyiket két kicsi imbuszcsavar tartja a helyén. Mindezek összessége egy nagyon letisztult bicajt eredményez.

Peti

Az egész bicaj nagyon rövid, már ami a tengelytávot illeti, ennek ízére nagyon gyorsan rá lehet kapni, könnyű megszokni. Geometrialag nekem nagyon tetszik, imádom, ha egy gépnek rövid a hátulja és hosszabb az eleje, ez a gép pedig éppen ennek a koncepciónak a jegyében készült. Ha az enyém lenne, biztosan koppra betolnám a hátsó agyat, és úgy használnám. Az összmegjelenés nagyon letisztult, így hogy nincs rajta semmi kiegészítő, elképesztően jól néz ki. A nyeregcső befogatása BMX-es lett, de én inkább maradnék a bilincses kialakításnál, ha már MTB-ről beszélünk – bár a 24-es kerék miatt már ez is kérdéses. A villa nagyon kellemes darab, kérdés, hogy mit fog bírni – ránézésre nem tűnik gyengének. Ha az erőssége is olyan, mint amilyen szépen kidolgozottak a részletei, akkor nem lesz vele gond.

Az agyak gyönyörűek, de hátra én inkább a 14-fogú szabadonfutó helyett 13-ast raknék, hogy gyorsabb legyen a gép, a 24-es kerék és 2-es gumik miatt így nehéz vele gyorsan menni. A külsők jók, de mivel a bicaj egyéb részei elég könnyűek – viszont ezek a gumik nem azok -, ezért megfontolnám valami könnyebb beszerzését. Streetelni persze jó ez is, mivel a vastag fala miatt nehéz felütni, de elöl azért elkelne 1-2 mérettel ballonosabb gumi, 2,2-es vagy 2,3-as akár. Jót tenne a csuklónak, mivel adna plusz két centi „rugóutat”.

Szép és biztonságos lekerekített élek mind a stucnin, mind pedig a kormánycsapágyon (a belül is korrózióálló villanyakat a fotó kedvéért nem vágtuk méretre)

Szép és biztonságos lekerekített élek mind a stucnin, mind pedig a kormánycsapágyon (a belül is korrózióálló villanyakat a fotó kedvéért nem vágtuk méretre)

Szeretem a széles foteleket, de ez a nyereg ehhez a géphez tényleg kicsit túlzás talán. A markolat anyaga kesztyű nélkül csúszós volt, főleg izzadt kézzel. A pedál jól néz ki, de a tartását lehetne fokozni, az én cipőm nem mélyedt bele eléggé, talán a túl sok nagy szabad felület miatt. A plexi Rock Ring etalon, jól is néz ki, illik a géphez, és ráadásul könnyű is. A stucni is nagyon szép darab, és a súlya is kedvező. A váz egyéb csőátmérőihez optikailag jobban illene egy 25,4-es stucni-kormány kombó, de ez is már csak szőrszálhasogatás, mert a feladatát a mostani felállás is tökéletesen ellátja.

KáPé-s, VáPé-s trükköknél nagyon könnyen forog, mivel nincs fék, és mert nagyon könnyű az egész, valamint rövid is. Mindezek miatt nagyon könnyű mozgatni a gépet, ami streeten ideális. Bár ez egy fék nélküli gép, de azért praktikus az a részlet, amely jóvoltából mindenféle adapter nélkül állítható a fékmunkahenger helyzete, így hozzáigazítható az aktuális tengelytávhoz.

Cholnoky Zsigmond wallride közben

Cholnoky Zsigmond wallride közben

Vass Peti és az „űbertáblás”

Vass Peti és az „űbertáblás”

[poll id=”79″]

Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. augusztusi lapszámában.

Forgalmazó: www.bikediszkont.hu
Származási hely: Lengyelország
Vázgarancia: 1év
Alkatrész-garancia: 1év
Vázméretek: 30 cm (egy méretben kapható)

Vázanyag: 4130 Cr-Mo
Villa: NS bikes RNS; Cr-Mo; 430 mm
Hajtómű: FSA Moto-X; 32 fog
Középrész: FSA Moto-X
Szabadonfutó: Dicta; 14 fog
Lánc: KMC Z 410 RB
Első agy: NS Bikes; 32 furat
Hátsó agy: NS Bikes; 32 furat
Felnik: SUN MTX 24; 32 furat
Küllők: 2 mm; húzott fekete acél
Külsők: Specialized Compound; 24 × 2
Kormány: NS Components Habanero; 31,8 x 700 mm, 2 col emelés
Kormányszár: NS Components; 40 mm; 31,8 mm
Markolat: Imperial; csavaros; 130 mm
Kormánycsapágy: FSA The PIG DH Pro
Nyeregcső: Octanee One; 27,2 mm / 300 mm
Nyereg: SDG FaStyle; 8 mm-es pálca
Pedál: NS Leg Eaters; ipari csapágyas

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,5 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,0 fok
Felsőcsőhossz: 550 mm
Vízszintes felsőcsőhossz: 570 mm
Fejcsőhossz: 100 mm
Tengelytáv: 980-995 mm
Láncvillahossz: 375-390 mm
Középcsapágy magasság: 294 mm
Tömeg: 12,1 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.