A hobbi gépekkel óvatosan kell bánni a véleményalkotás során. Ez olyan, mint amikor tojást patkolsz, vagy a felvert tésztába éppen laza csuklóval és nagyfejű fakanállal belekevered a kemény tojáshabot. Esetleg valami egészen hasonló. Mert ott van a kategória, a vásárlói kör, az ár osztva az értékkel, és egyéb hívószavak. Rendben, tojáslé kifújva, jöhetnek a patkócskák, majd vigyázunk!
A Magellan Crater, a gyártó hobbi XC kategóriába szánt modelljei közül a paletta csúcsát képviseli V-fékes és tárcsás verziókban. Alul a valóban belépő szintű Hydra, közöttük pedig a Dracók helyezkednek el.
A belépő szintű gépeknél – vagy, ha úgy tetszik, a hobbi kategóriában – a legfontosabb dolog a gép váza. Ő az Alfa. A többit idővel vagy cseréljük, vagy hagyjuk ráamortizálódni, amikor rájövünk, hogy merre és hogyan tovább. Az egyik út, hogy többé-kevésbé elborult agyú bringásokká változunk, katalógusokat, weboldalakat bújunk, vagy telepakolt hátizsákkal addig tekergünk a kígyózó, hívogató erdei ösvényeken, amíg az északi oldalunkon moha nő, és az erdő állatai hozzánk járnak majd életvezetési tanácsokért. Na, ekkor már úgyis jönnek a fejlesztések maguktól. A másik lehetőség, hogy évente kétszer elővesszük a telken, és elmegyünk zúzapörköltet enni a közeli falu kifőzdéjébe. A gép mindkét tábor képviselőinek ideális.
A váz kifogástalanul merev, a fényezése tetszetős. Néhány évvel ezelőtt a középkategóriás vázak képviseltek hasonló minőséget. A fejcsőnél felülhegesztés, a középcsapágyháznál ellapulás, egyébként a kör keresztmetszet uralkodik és a dekadens S-bendek a hátsó fertályon. Emellett olajvezetéknek való szemek, tárcsafék-konzol, kulacstartónak szánt furatok, valamint felsőcsövön szaladgáló bowdenek jellemzik.
A geometriája pedig olyan, hogy egy kicsit mindenre jó, de igazából semmire sem kifejezetten optimális, épp ezért kezdő montinak ideális. Értitek, ugye? A bringázás bármelyik ága is vonzza majd a vásárlót, a gép egy kicsit arra is jó lesz, és akkor utána jön az elboruló agyas, erdős rész, meg az állatok…
A felszereltségét nagyjából ugyanez jellemzi, együtt lehet velük élni, de ez azért még nem Misi Mókus örökké termő fája. A villa meglehetősen puritán darab, de végül is megfelelő körülmények között el lehet vele boldogulni. Az útját kifogástalanul kimozogja, csak a csillapítás hiánya hathat zavaróan az esetleges gyorsabb lejtőzéseknél. Lockolni is lehet.
Hát nem tudom… Döccen. Én nem lockoltam, hogy ne döccenjen. A hajtásláncból a hajtóművet emelném ki, ami meglehetősen rugalmas darab, könnyű beletekerni már akár a középtányért is az átdobóba. A V-fékek tetszettek, bár miután elkoptak a pofák, kipróbálnék egy másik típust is ehhez a felnihez, főleg saras, esős használatra.
Nem meglepő módon a kiegészítők a B+ és a WTB felségjelzéseit viselik. A gumikkal összespannoltunk, jó kompromisszumot jelentenek a tapadás, stabilitás és gördülési ellenállás képzeletbeli grafikonján. A gépet fullosan előkészítették tárcsafék fogadására, a villán és a papucson konzol, a csöveken vezetőszemek a vezetékeknek, az agyak is tárcsásak, tehát már-már nyúlnánk a biztonsági gyufáért, hogy meggyújtsuk az öröm és boldogság máglyáit, de azért vegyük figyelembe azt is, hogy a gépet fékváltókarral szerelték. Első montinak javaslom, és aztán meglátjuk, hogy hogyan tovább…
Eredetileg megjelent a Bikemag 2009. augusztusi lapszámában.
[poll id=”149″]
Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország / Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 16”, 18”, 20” (tesztelt)
Ajánlott fogyasztói ár: 94.900 Ft
Vázanyag: Al 6061
Villa: RST Gila; 100 mm
Hajtómű: BikePositive Sport Lasco; 42/32/22 fog
Középcsapágy: BikePositive monoblock, négyszögtengely
Lánckeréksor: Shimano HG30
Lánc: Shimano HG40
Fékváltókarok: Shimano Acera fékváltókar
Első agy: BikePositive Country V2 disc
Hátsó agy: BikePositive Country V2 disc
Első fék: BikePositive (Tektro) V-fék
Hátsó fék: BikePositive (Tektro) V-fék
Első váltó: Shimano Acera
Hátsó váltó: Shimano Alivio
Felni: WTB DX23; 36 furat
Külsők: WTB NanoRaptor Comp; 26 × 2,1
Kormány: BikePositive Town 30; 610 mm / 30 fok
Kormányszár: BikePositive Norma
Kormánycsapágy: BikePositive
Nyeregcső: BikePositive Ride; 27,2 mm / 400 mm
Nyereg: WTB Pure V Sport
Pedál: BikePositive alu taposó
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 72,0 fok
Nyeregvázcső-hossz: 510 mm
Tengelytáv: 1040 mm
Láncvillahossz: 430 mm
Felsőcsőhossz: 570 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 595 mm
Kormányszárhossz: 120 mm
Középcsapágy-magasság: 310 mm
Tömeg: 13,54 kg (pedál nélkül)