fbpx

Merida teszthét 2010

A Merida kerékpárok hazai forgalmazója, a Bikefun Kft. 2009. október 12-18-ig immáron második alkalommal tesztnapokat szervezett, melynek bázisául a mátraszentlászlói Kétkerék Vendégház szolgált. A teszthét alatt a márka kiemelt forgalmazóinak, a sajtó képviselőinek, valamint a nyílt hétvégén az érdeklődő kerékpárosoknak volt lehetősége a 2010-es össztelós Meridák kipróbálására.

Merida_1

Elsőként a sajtósok érkeztek. Sajnos az időjárás kicsit sem hasonlított a tavalyira, mert szikrázó napsütés helyett ezúttal szakadó eső várt ránk. A körülményekhez igazodva a nap további részében elméletben foglalkoztunk a bringákkal. Elsőként a Bikefun Kft. marketingigazgatója Kovács Tamás tartott alapos tájékoztatót a Merida 2010-es újításairól.

A sort az idei szenzációval az O.NINE-al kezdte. 2009-ben a Ninety Six-el feladták a leckét a konkurenciának. Várható volt, hogy a fulltelós XC-modell technikai újításai rövidesen jelentkeznek majd a merevfarú zászlóshajón is. Az eddigi merev csúcsvázat az FLX-et azonban nem bolygatták, hanem egy teljesen újat csináltak.

Merida_2

A fejlesztéseket komoly mérések előzték meg. Az FLX-et mérőműszerrel aggatták tele, majd egy alapos teszt keretein belül Moritz Milatz (2008 XC Német bajnok) végigkergette párszor az egyik legnehezebb németországi XC pályán. Az adatok regisztrálását komoly mérnöki munka követte.

A végeredmény egy, egy kiló alatti (18-as méretben 970 grammos) váz, ami alacsony súlya mellett mással is büszkélkedhet. A külföldi magazinokban tesztgyőztes FLX-nél több mint 200 grammal könnyebbre és a középrésznél 30%-al merevebbre sikerült, úgy, hogy a 27,2-es nyeregcsőnek köszönhetően még kényelmesebb is. A teljesség igénye nélkül a 96-ról megismert újítások (pl.: Double Chamber, Nano Matrix) mellett aszimmetrikus tám- és láncvillákat találunk az O.Nine-on, és az elődön használt csöveket is újratervezték, keresztmetszetük és átmérőjük is változott.

Merida_3

Az új vázakat 2009 februárjától használja a MULTIVAN MERIDA BIKING TEAM és már az első éles teszt során jelesre vizsgázott, ugyanis a szezon első világkupa-futamát a nyergében nyerték. Az előadás közben kézről kézre járt a váz. Nagyon könnyű, és ránézésre alaposan átgondolt konstrukció, alig várom, hogy tesztelhessem.

A tavaly nagy sikerrel debütált – a magazin által is tesztelt – Ninety Six csak egy kisebb változtatáson esett át. Kritika egyedül rugóstagját érte, ezért ezt újratervezték. A DT Swiss M210-es taggal még finomabb működést és lehetőség szerint nulla pogózást céloztak meg. Természetesen mindkét zászlóshajót felkészítették a manapság hodító BB30-as szabványnak megfelelő csapágyak fogadására.

Merida_4

A csúcs XC modellek bemutatását az örömbringáké követte. Ezek közül elsőként az új ONE-TWENTY került terítékre. Neve a rendelkezésre álló rugóútra utal. Ezt a sorozatot arra tervezték, hogy az ember fülig érő mosollyal tekerhessen. A 12 centi rugóút a legtöbbünknek elég, hogy igazán élvezzük a lejtőzést, és ne egy batáron érezzük magunkat felfelé. Az is gondtalan tekerést hivatott szolgálni, hogy a bowdenek teljes egészében a házban futnak.

A TRANS-MISSION-ok sem úszták meg változtatás nélkül, az eddigi 130 milli utat 140-re növelték és átdolgozták a himbakart. A TRANS-MISSION CARBON modelleknek pedig már nem csak az első háromszöge készül szénszálból, hanem a felfüggesztés elemei is, ami a mérlegen mínusz 400 grammot jelent. A diétának köszönhetően a FLOATING DISC fékfüggetlenítő rendszer ellenére is alig nehezebb a hasonlóval nem rendelkező konkurenciánál.

A bemutató záró akkordjaként a MATTS HFS és TFS modellek következtek. Ezeknél a bringáknál a legjelentősebb változtatás, hogy a 100 millimétert mozgó villákhoz igazították őket, ezzel megtartva a 80 milis útnál már bevált szögeket.

Merida_5

Az alapos ismertetőt követően a Bikefun által támogatott csapatok közül az utánpótlás neveléssel foglalkozó LTV-Racing és az zömében amatőr sportolókat tömörítő Merida Maraton Team vezetői Lukács Balázs és Mikula Gábor tartott rövid összefoglalót a 2009-es szezon történéseiről és a további tervekről. Mindenki nagy örömére tiszteletét tette a nyáron súlyos balesetet szenvedett Kis Dániel is, aki az orvosokat ámulatba ejtő gyorsasággal gyógyul. Béla Attila (U 19-es XCO és XCM magyar bajnok) eddigi eredményeit a Bikefun Kft. egy 2010 O.NINE átadásával méltatta, ezzel segítve őt további szép eredmények elérésében. Az idén a komlói XC futamon szintén súlyos balesetet szenvedő Szlobodnyik Zsoltnak (2007-es U 23-as bajnok) és a 2009-ben kicsit gyengébben szereplő Lobmayer Balázsnak is bizalmat szavaztak, így jövőre ők is új gép nyergében hajthatnak.

A gyári adat szerint kb 900 g-os O.Nine vázon megtalálhatóak az olyan-,  ma már szinte kötelező fejlesztések, mint a PM tárcsafékkonzol, vagy a  BB30 monoblokk szabvány. Naná, hogy tesztelni fogjuk - ki nem hagynánk  :-), a vázról részletesebben majd akkor.

A gyári adat szerint kb 900 g-os O.Nine vázon megtalálhatóak az olyan-, ma már szinte kötelező fejlesztések, mint a PM tárcsafékkonzol, vagy a BB30 monoblokk szabvány. Naná, hogy tesztelni fogjuk - ki nem hagynánk :-), a vázról részletesebben majd akkor.

A nap ünnepélyes zárásaként Kovács Tamás két szülinapi tortával kínálta a vendégeket. Egyikkel a Merida hazai megjelenésének 10. évfordulóját, másikkal a Két Kerék Vendégházban második alkalommal megrendezett teszthetet ünnepeltük.

Másnap reggelre az eső is elállt, így végre jöhetett, amiért a Mátrába utaztunk. A reggeli három fok ellenére lázas készülődésbe kezdtünk. Én egy ONE-TWENTY-t halásztam magamnak és már indultunk is bringázni. Az LTV Merida Racing és a Merida Maraton Team CST bringásai a metsző hideg ellenére fáradhatatlanul „műsoroztak” a fényképezőgépek előtt. A fotózást követően Lukács Bálint vezetésével indultunk neki az ösvényeknek, amiknek leküzdése igazán testhezálló feladat volt a 120-asnak. Az egy nyomú, sziklákkal, gyökerekkel tarkított kanyargós ösvényen igazán elemében volt. Az én arcomra mosolyt csalt, de a bringáról bővebben majd KGÁdám tollából a Bikemag legközelebbi számában.

A szerző éles bevetésen

A szerző éles bevetésen

Szöveg: Kovács Botond
Fotó:
Kovács Botond, Lcs, Dobos Ferenc

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo