Mint a gyengébbik – vagy ha úgy tetszik: szebbik, jobb mellű, csinosabb – nem hódolója, mindig tisztelettel és csodálattal adózom a tervezőknek, ha direktbe csaj alá megálmodott gépet látok. Különösen, ha ilyen érdekes színben pompázik…
Az elmúlt évek során már több Corvus is megfordult nálam, és mindig nehéz szívvel váltam meg tőlük. Egyrészt, mert személy szerint nagyon kedvelem a krosszgépeket, másrészt, mert a Magellan gépei mindig kellemes stílussal, átgondolt felszereléssel érkeznek hozzánk. A palettán csak a férfivázas Deore és a tesztalany Alivio Lady szerepel, de valószínűleg jön hamarosan még néhány kartárs melléjük. Ezt erősíti – a honlapon olvasható információ mellett – a Lady felszerelése is, mely minden kapcsolódó elemében felkészült egy kényelmes kis tárcsafékszett fogadására.
A váz 10-es skálán 7-es minőségű varratokkal készült, felülhegesztéseket természetesen nem találunk, és kulacsot sem rögzíthet a leendő tulajdonosnő. A bowdenvezető szemek elhelyezése átgondolt, logikus, és még választhatunk is az útvonalak között aszerint, hogy V-féket vagy tárcsát használunk. A bevezetőben érdekesnek titulált fényezés nagyon szép közelről, kellemes tapintású, selymes fényű, jól mutatnak rajta a lakk alatti, csavart feliratok. A csomagtartó, sárvédő felszereléséhez szükséges felfogatási pontok természetesen rendelkezésre állnak. A váz merevségével még nehézsúlyban öklöző csajoknak sem lesz gondja, a terhelés irányában lapított alsócső, a középcsapágy körüli varratok és a szálfákat idéző, egyenes hátsó villaszárak kellő stabilitást biztosítottak még alattam is.
A gép elejében egy egyszerűbb RST mozog kerek 60 mm-t. A villában acélrugót és elasztomereket találunk, állítani ily módon csak az előfeszítést tudjuk. A mozgással nincs különösebb gond, ha nem túl nagyok az elvárásaink. Idővel, ha kicsit jobban bekopnak a szimeringek, kevésbé lesz döcögős és darabos a megindulás. A villában levő rugókat deklaráltan nem lányoknak tervezték, ugyanis az előfeszítést koppanásig kitekerve sem igazán mozgott egy átlagosnak mondható 60 kg-os csaj alatt. Némi képet kaphatunk a rugóerőről, ha elárulom, még én alám sem kellett teljesen betekerni az előfeszítést…
A felszerelés egyik kedves eleme volt a Rapidfire váltókar, amit egyes lányok valamiért kevésbé kedvelnek, mint a markolatváltót. Lehet, hogy az én hölgyismerőseim lettek ellátva módosított szoftverekkel, de valahogy sokkal több kérdésük volt a markolatváltók működésével kapcsolatban. A váltással a némileg gyengélkedő első átdobón kívül nincs gond, mára az alsó-középkategóriás motyók is kellemes színvonalat képviselnek. A meghajtás Shimano lánccal, Sram sorral egészül ki – szeretik egymást. Külön figyelmesség az általában apróbb termetű célcsoport igényeinek megfelelő rövidebb, 170-es hajtókar.
A csinos, jó minőségű bowdenezés sem sokat segít azon az örök problémán, amit a női vázra szerelt V-fékek jelentenek. A váz kialakítása miatt a hátsó fék bowdenjét csak alpesi szerpentineket megszégyenítő kanyarokkal lehet elvezetni hátrafelé, így határozott fékérzésről, vagy hatékony fékezésről nem igazán beszélhetünk. Az első egyébként jól fog, a pofa-felni párosítás a tavaszi esőkben is összeszokott páros hatását keltette. Vegyünk rá tárcsát, nagyon szépek azok a fékkábel vezető szemek… A kiegészítők terén nem találunk sok újdonságot, megbízható BikePositive feliratos termékek, melyek közül a csinos kormányszárat mindenképpen kiemelném. A tekerés közbeni komfortról a villához hasonló módon szintén kissé kemény, teleszkópos nyeregcső és a zselés nyereg gondoskodik. A kerekek a 36 darab küllőjükkel lányok alatt szinte mindent kibírnak, és egészen biztosan nem fognak kolbászolni fagyizás közben.
Elsősorban olyan hölgyeknek ajánlanám, akik a kerékpáros jövőjüket illetően némileg kiforratlan koncepcióval rendelkeznek, és egy kifogástalan minőségű, megbízható gépre vágynak.
[poll id=”65″]
Eredetileg megjelent a Bikemag 2008. májusi lapszámában.
Forgalmazó: Cseke Zrt.
Származási hely: Magyarország / Tajvan
Vázgarancia: 3 év
Vázméretek: 18”
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázanyag: 6061 AL
Villa: RST Neon T8; 700C; 60 mm út
Kormány: BikePositive Town; 610 mm / 25,4 mm
Kormányszár: BikePositive Norma; 75 mm / 15 fok
Kormánycsapágy: BikePositive; cartridge
Nyeregcső: BikePositive Spring teleszkópos; 350 mm / 27,2 mm
Nyereg: BikePositive Wolf Visual Gel
Nyeregcsőbilincs: BikePositive; patentzáras
Hajtómű: BikePositive Town; négyszögtengely; 48/38/28 fog
Középcsapágy: BikePositive Norma; négyszögtengely; monoblock
Fékkarok: BikePositive komfort
Váltókarok: Shimano Alivio; rapidfire
Első agy: BikePositive Country V2 Disc; 36 furat
Hátsó agy: BikePositive Country V2 Disc; 36 furat
Első fék: BikePositive Tribal; V-fék
Hátsó fék: BikePositive Tribal; V-fék
Első váltó: Shimano C051
Hátsó váltó: Shimano Alivio
Lánckeréksor: Sram PG 830; 11-32 fog
Lánc: Shimano HG50
Pedál: BikePositive City AL
Felni: WTB DX23; 700C; 36 furat; duplafalú
Küllők: 2 mm; fekete
Külsők: WTB Interwolf; 700x38C
Ajánlott fogyasztói ár: 96.000 Ft
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,0 fok
Nyeregvázcső-hossz: 460 mm
Felsőcsőhossz: 590 mm (csőközéptől csőközépig); női kialakítás!
Vízszintes felsőcsőhossz: 560 mm
Láncvillahossz: 440 mm
Tengelytáv: 1074 mm
Kormányszárhossz: 75 mm
Középcsapágy-magasság: 305 mm
Súly: 14,4 kg (pedál nélkül)