fbpx

Cube LTD CLS Comp – avagy kezdők dupla feketéje

A krossz, mint kategória néhány évvel megjelenése után a legnépszerűbbé nőtte ki magát. Ez nem is csoda, hiszen a vásárlók többsége kompromisszumos megoldásra törekszik, nem éreznek affinitást arra, hogy legyen egy külön városi gépük, külön hegyi bringájuk, egy bringa ugrálni, egy bringa sörözni és még sorolhatnám. Furcsa szokás, lássuk be, hiszen nincs is jobb, mint mikor 3-4 különböző bringa himbálódzik otthon a falon, de a vásárlók többsége tényleg másként gondolkozik. A krosszgépek piaca így virágba borult, és könnyűszerrel megtalálhatja bárki a számára tökéletes megoldást.

fotók: Atom

fotók: Atom

A Cube mindig is az élen járt, ha dizájnról van szó, kevés gyártónak sikerül minden kategóriában hoznia egy egységes, minőségi arculatot, de a Cube-nak úgy tűnik ezzel nincs problémája. A szóban forgó tesztgép is jól ötvözi a fehér alkatrészeket a váz selymesen matt színével, úgyhogy nyeregbe, és jönnek máris a tapasztalatok!

Űrdizájn EasyFire karok

Űrdizájn EasyFire karok

A váz a gyártó LTD sorozatának tagja, így a minőségre panaszkodni nincs okunk. Emellett a Tour CLS sorozat legalacsonyabb rangú tagja, fölötte sorakoznak a nagytesók, a Curve, a Cross és a Hooper személyében. A varratok finomak, az illesztések pontosak, a nyitott végű felülhegesztés a fejcső alatt pedig kifejezetten kecses. A CLS jelentése Country Lite Series, mely a városi közlekedésre, „krúzolásra” való utalás, a tömeg, a merevség, a geometria szempontjából. Hagyományos csövek az első háromszögben, hátul pedig erős S-bendek jellemzik, a merevséggel nincs gondja a középcsapágyháznál, nem kornyadozik, nem imbolyog, nem kolbászol. Ellenben a gép feneke a jelentős hajlítások miatt nagyobb tömegű bringások esetében már jelentősebb rugalmasságot mutat, ami ízlés szerint vagy tetszik nekünk, vagy nem. A bowdenek a felsőcső alján futnak, így ne akarjuk laza mozdulattal a vállunkra kanyarítani. Mindezek mellett cserélhető váltópapucs, két kulacstartó felszerelését biztosító szempár, jó minőségű nyeregcsőbilincs fogad. Tárcsafék előkészítést nem kaptunk, de nem is hiányzik ebben a piaci szegmensben.

Rövidítésország

Rövidítésország

A gép felszereltsége az árkategóriában elfogadottnak számít, az Alivio szintű motyók megfelelőek lehetnek akár mindennapos használatra is, ha nem vagyunk direkte teljesítmény-orientáltak. A teleszkópon sok mindent nem állíthatunk, alapból olyan 80 kg-ig jó a rugóereje, efölött könnyen oda lehet verni. Városban jó szolgálatot tesz, hatékonyan kezeli le az utak egyenetlenségeit, könnyű terepen azonban nagyon hamar zavarba jön, és ott már hiányzik bizony a csillapítás. A hajtásláncon sok kivetnivalót nem találni működés szempontjából, talán csak a már alapból kotyogó első átdobót emelném, mint negatívumot. Az agyak, a lánckeréksor, a hajtómű kellemes társnak bizonyultak, csak némi súlycsökkentés reményében cserélném őket a közeljövőben. A váltókarok dizájnjával ugyan lehet vitatkozni, de hogy a célközönségnek bejön, az egészen biztos, mivel minden ismerős, aki épp krosszbringa beszerzésén töri a fejét, elismerően nyilatkozott az EZ-Fire fékváltókarokról. Nekem nem fér el rendesen a mutatóujjam a váltáshoz, de ez legyen az én problémám. Egyébként a fékkar, a fékek, a pofák és a felnik szeretik egymást, mint „lángot a lélek, test a nyugalmat”. Brutáljó fékerőt küldenek a kerekekre, tényleg ritkán találkozni ennyire jó fékrendszerrel ebben a kategóriában – nagy piros pont jár tehát érte.

Kitűnő dizájn, könnyített stucni

Kitűnő dizájn, könnyített stucni

A felnik strapabíró, masszív darabok, így nem okoz nekik gondot némi földutas csapatás, köves dózerút és hasonlók. (Csak aztán legyen szívünk meghajkurászni valami köves domboldalon a szép fekete pacinkat…) Ezt a merevséget természetesen a kerék tömegével fizetjük meg, így a gép gyorsíthatósága némileg elmarad a várttól. A köpenyek igazi mindenesek, városban kicsit sok, a sztyeppén kicsit kevés az adott profil – az optimista hozzáállás szerint pedig ugye kicsit városba is jó, de terepen is használható. A felhasználási területnek megfelelően ezt is cserélném idővel, ha megkopott már a tisztes munkában. Persze az igazi itt is az lenne, ha több külsővel is rendelkeznénk, és az alkalomhoz illőt választanánk – nagyjából, ahogy a felnőtt férfiak teszik a nyakkendőikkel.

Markáns S-bend és a gigantikus alvázszám

Markáns S-bend és a gigantikus alvázszám

Az LTD CLS Compot a bringázással frissen ismerkedő, esetleg régi acél lovukat mostanában cserélő, főleg városi bevetésekre induló pajtásoknak ajánlom, akiknek így eleinte nem kell tuningon törni a fejüket, elég, ha csak beletekernek a lángos illatú éjszakába valamelyik vigalmi negyedben, és begyűjtik az új gépüket illető, elismerő pillantásokat.

„Virágok közt, veled lenni, tudom szép volna...”

„Virágok közt, veled lenni, tudom szép volna...”

Megjelent a Bikemag 2009. októberi lapszámában.
[poll id=”167″]
Forgalmazó: Velobike Kft.
Származási hely: Németország/Tajvan
Vázgarancia: 5 év
Alkatrész-garancia: 1 év
Vázméretek: 50, 54, 58 (tesztelt)
Ajánlott fogyasztói ár: 134.990 Ft

Vázanyag: Al 6061
Villa: Suntour NEX4110; 63 mm; A-head set; 1 1/8”
Hajtómű: Shimano M311; 48/38/28 fog; 170 mm; négyszögtengely
Lánckeréksor: Shimano HG30; 11-32 fog; 8 seb.
Lánc: KMC
Középcsapágy: Shimano BB-UN26
Fékváltókarok: Shimano EF60; EZ Fire Plus
Első váltó: Shimano Alivio
Hátsó váltó: Shimano Alivio
Első fék: Shimano M422; V-fék
Hátsó fék: Shimano M422; V-fék
Első agy: Shimano RM40
Hátsó agy: Shimano RM30
Felni: Schürmann Yak 19
Külsők: Schwalbe CX Comp, 700×35C
Kormány: FSA XC300 lowriser
Kormányszár: FSA OS190
Kormánycsapágy: Scape; A-head set
Nyeregcső: Scape Light; 30,4 mm
Nyereg: Scape Active
Pedál: Fasten; alu taposó

Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 71,0 fok
Nyeregvázcső-szög: 73,0 fok
Nyeregvázcső-hossz: 520 mm
Felsőcsőhossz: 580 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 600 mm
Tengelytáv: 1102 mm
Láncvillahossz: 460 mm
Kormányszárhossz: 100 mm
Középcsapágy-magasság: 300 mm
Tömeg: 13,33 kg (pedállal)

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo