Egy Cube-on ülni mindig jó érzés, ugyanis hihetetlen összhang uralkodik a gépeiken. Egyszerűen az utolsó alkatrészig ügyelnek az összeállításkor, hogy minden egy egységes képbe passzoljon, és a végeredmény tényleg megérdemli a figyelmet (attention angolul figyelmet jelent). Mindez teljesen független attól, hogy az egymilliós zászlóshajót hajtjuk-e, vagy pedig egy beszálló szintű gépet.
Az Attention esetében talán az alsó középkategória lenne a helyes besorolás, hiszen a cég is a komfort, tartósság és megbízhatóság jelszavakkal hirdeti a honlapján. A komfort már csak ránézésre is látszódik a vázon, hiszen annak ellenére, hogy nagyon nagy, érződik, hogy a felsőcső nem olyan hosszú, mint egy hasonló méretű vérbeli XC gépnél. Ugyanakkor az eleje a 160 mm-es fejcsővel, a magasra polcolt és meredek stucnival még rátesz egy lapáttal. Csak 80 mm-t mozgó villa van benne, de pont olyan magas így az eleje, mint a 140 mm-es villájú, a Csoki Kupára épített enduró gépemé…
A komfortérzetet növelik az S-bendek a lánc- és támvillákban. Ennek ellenére nagyon merev a váz hajtásirányban, holott a láncvillák között még összekötő elem sincs. Persze a méretes csövek megteszik a hatásukat.
A villa a szokásos Suntour, sajnos a szokásos kulturálatlan visszarúgással. Olyan, mintha egyáltalán nem lenne benne csillapítás, csak egy rugó a csövön belül. Kár, mert a bemozgása alapján jobbnak ítélem, mint a tavalyi vagy azelőtti változatokat. A tekerentyűk működése viszont semmit sem változott: szorulnak, recsegnek, és túl sokat nem változtatnak semmin. Szóval, ez lesz az első alkatrész, amit érdemes lecserélni.
Az egyéb alkatrészeknél az összhangra érdemes kitérni, mert az nagyon megvan. Tetszett, hogy a markolattól kezdve a gumiig, minden Cube védjegyeket visel, de nem hivalkodóan, és nem öncélúan, mert minden darab jól teljesít.
Persze mindez nem sokat érne, ha nem lenne használható a gép. Szerencsére itt sincs semmi gond, mert a célterületre tökéletesen megfelel az Attention. A nyeregbe pattanva egyből nagyon kényelmesen érezhetjük magunkat. Minden ott és úgy van, ahogy azt a saját bringánkon is megszoktuk. Persze ezzel a géppel nem fogunk versenyt nyerni, de a biciklizést nagyon fogjuk élvezni. Könnyedén fel tudunk mászni mindenhova, mert jól tudunk húzni – a hosszú stucninak hála -, meg jól harapnak a gumik. Persze a meredek részeken már az említett magas kormánypozíció miatt bizony emelgeti az elejét.
Lefelé is érezni, hogy magas az egész gép, de igazából csak a hosszú stucni zavaró, mert kissé trolibuszos a fordulás. Nekem mind felfelé, mind lefelé ideálisabb volt az irányítás egy 100 mm-es stucnival – így már az élesebb kanyarok is tökéletesen érezhetőek voltak lefelé.
Nagyon tetszett a bringa robosztussága és merevsége, így a nem kimondottan lekönnyített rendszer ellenére is jól gyorsítható volt, és a geometria miatt a kanyarokban is megfelelően fürge.
Egy ilyen gépnek elsősorban szerintem megszerettetnie kell a hegyibringázást, és ez a Cube erre nagyon alkalmas. Egyrészt nagyon komoly-, de ugyanakkor egyedi és összhangot sugárzó kinézete van. Másrészt a menetteljesítménye minden hobbistát újabb edzések megkezdésére sarkallnak, mert egyszerűen bárhol és bármennyit jó vele menni. Aki tud még rászánni pénzt, az egy villacserével egy tökéletes és tartós túra/maraton gépet varázsolhat belőle.
Megjelent a Bikemag 2009. május-júniusi lapszámában.
[poll id=”142″]
FORGALMAZÓ Velobike Kft.
SZÁRMAZÁSI HELY Németország / Tajvan
VÁZGARANCIA 5 év
ALKATRÉSZ-GARANCIA 1 év
AJÁNLOTT FOGYASZTÓI ÁR 199.900 Ft
TESZTELT BRINGA MÉRETE 20″
ELÉRHETŐ VÁZMÉRETEK 16”, 18”, 20”
VÁZANYAG Alu Lite 7005
VILLA Suntour XCM Lockout; 80 mm út
KORMÁNYCSAPÁGY FSA No.10 félintegrált 1 1/8″
HAJTÓMŰ Shimano M442 / 22-32-44 fog
KÖZÉPCSAPÁGY Shimano BB-UN26 négyszögtengely
lÁNCKERÉKSOR Shimano HG50 / 11-32 fog 9 seb.
LÁNC Shimano HG53
VÁLTÓKAROK Shimano Deore
ELSŐ ÁTDOBÓ Shimano Deore
HÁTSÓ VÁLTÓ Shimano XT Shadow
FÉK Shimano M486 hidr.tárcsafék; 180 / 160 mm
FÉKKAROK Shimano M486
ELSŐ AGY Shimano M495
HÁTSÓ AGY Shimano M495
FELNIK Alexrims EN24 / 32 furat
KÜLLŐK rozsdamentes; 2 mm
KÜLSŐK Schwalbe Smart Sam; 26×2,1
KEREKEK TÖMEGE gyz-ral, tárcsákkal (e / h) 1974 g / 2543 g
KORMÁNY FSA XC300 Lowriser; 630 mm
KORMÁNYSZÁR FSA OS190; 31,8 mm befogó
MARKOLAT Cube
NYEREGCSŐ Scape Light; 31,6 / 370 mm
NYEREG Scape Active 5
PEDÁL Fasten Alu taposó
ÖSSZTÖMEG: 12,85 kg (pedál nélkül)
GEOMETRIA
Fejcsőszög 71 fok
Nyeregvázcső-szög 73,5 fok
Felsőcsőhossz 570 mm
Vízszintes felsőcsőhossz 590 mm
Nyeregvázcső-hossz 500 mm
Láncvillahossz 425 mm
Középcsapágy-magasság 295 mm
Tengelytáv 1079 mm
Kormányszárhossz 100 mm