WordPress adatbázis hiba: [Disk full (/tmp/#sql_339e_0.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device")]
SHOW FULL COLUMNS FROM `wp_bikemag_hu_options`

WordPress adatbázis hiba: [Disk full (/tmp/#sql_339e_0.MAI); waiting for someone to free some space... (errno: 28 "No space left on device")]
SELECT t.*, tt.*, tr.object_id FROM wp_bikemag_hu_terms AS t INNER JOIN wp_bikemag_hu_term_taxonomy AS tt ON t.term_id = tt.term_id INNER JOIN wp_bikemag_hu_term_relationships AS tr ON tr.term_taxonomy_id = tt.term_taxonomy_id WHERE tt.taxonomy IN ('category', 'post_tag', 'post_format', 'offerexpiration') AND tr.object_id IN (96762) ORDER BY t.name ASC

Tubolito Road teszt – A pehelykönnyű országúti belső | Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek

Tubolito Road teszt – A pehelykönnyű országúti belső

Az előző év végén már írtunk a Tubolito forradalmian új, ultrakönnyű thermoplasztik belsőiről, most végre pedig megérkeztek hozzánk az országúti tesztdarabok, melyeket most bemutatunk nektek.

tubolito

Már novemberben az előző cikk megjelenésekor szemet vetettem egy pár Tubolito országúti belsőre, gyorsan fel is ajánlottam, hogyha lesz rá lehetőség akkor szívesen tesztelném őket. Teljesítményorientált országútisként kifejezetten vonzó volt az alacsony tömege, amihez ráadásul nem társul semmilyen hátrány, mint más, könnyű alapanyagú belsőknél. Szerencsére a hazai forgalmazó partner volt a tesztben és a rendelkezésemre bocsátott egy pár Tubolito Road belsőt.

tubolito

Már kézbe véve is azonnal érezhető, hogy itt bizony tényleg ultrakönnyű belsőkről van szó, hazaérve az első dolgom volt, hogy lemérjem őket. Az egyik alatt 39, a másik alatt pedig 40 grammot mutatott a mérleg, ami elég jó “súlynak” mondható, majdnem 30 grammal a nagy gyártók legkönnyebb butil modelljei alatt vannak (az átlagos belsőknél pedig 60 %-kal könnyebb). Két kerékre számítva ez már közel 60 grammot jelent, ami egy országúti keréknél, ráadásul a kerületről, nem elhanyagolható tényező. Egy könnyű külsővel párosítva simán felveszi a versenyt a szingó rendszerekkel (ami elvileg a legkönnyebb megoldás az országúti gumiknál).

 

Természetesen a tömegen kívüli tulajdonságok is fontosak egy országúti belsőnél, ilyen például, (ami talán a legfontosabb tényező) hogy mennyire áll ellen a behatásoknak, milyen könnyen lehet felütni. A Tubolito gyár állítása szerint, a belsőik kétszer ellenállóbbak, mint a butil belsők, nehezebb velük szúrásos defektet szerezni vagy felütni. A szúrás nem is játszik olyan nagy szerepet az országútisok életében, mert egy jó defektvédelemmel rendelkező külsőnél ennek minimális az esélye, viszont a felütés annál nagyobb problémát jelent, hiszen elég csak belemenni egy nagyobb kátyúba és azonnal cserélhetjük a belsőnket. Ezért is fontos, hogy a Tubolito jobban bírja a behatásokat, mint a butil társai.

tubolito

Ultrahang-hegesztett illesztés

A latexhez hasonlítva a Tubolito belsőnek megvan az a hatalmas előnye, hogy nem ereszti el a levegőt, nem kell naponta fújni, sőt jobban tartja a levegőt, mint a butilok. Emellett a thermoplastic-elasztomer kompozit anyagának köszönhetően hasonló mértékben áll ellen a szúrásnak és a felütésnek. Ha mégis megsérülne akkor is javítható, a Tubolito gyárt hozzá speciális foltokat.

tubolito

A gyártó ajánlása szerint 23-28 mm széles külsőgumikkal kompatibilis a Tubolito Road belső, amire tényleg érdemes odafigyelni, mert túlnyújtás esetén maradandó alakváltozást tud szenvedni a hagyományos belsőkkel szemben. Leeresztett állapotban egy kicsit szélesebb, mint a butilből készültek, ezért óvatosabban kell beszerelni, figyelve arra, hogy nehogy a külső és a felni fala közé csípődjön, ami szerencsére könnyen észrevehető, mert a fekete gumi mellett könnyen feltűnik a narancssárga szín. 25 mm-es külsőhöz tettem be őket, az extra szélesség egyáltalán nem volt zavaró, többször szereltem már be latex belsőt is, ami ugyanilyen (vagy ennél nagyobb) szélességgel bír, ráadásul a Tubolito felülete nem tapadós, tehát nem ragad be könnyen a külső és a felni közé.

tubolito

A műanyag szeleptesten nem találunk kontraanyát, de ez nálam egyáltalán nem szempont felfújáskor, normális pumpával használva minden probléma nélkül ugyanúgy felfújható, mint az anyás típusok. A szelepmag természetesen fémből készül és cserélhető, tehát ha véletlenül letörnénk a végét vagy bármilyen sérülést szenvedne akkor könnyedén tudjuk pótolni, kompatibilis az összes cserélhető FV szelepmaggal.

tubolito

Milyen volt használat közben? Ez egy belsőnél érdekes kérdés, mert elsősorban az a feladata, hogy tartsa a levegőt és nem lehet millió menettulajdonságot befolyásoló tényezőről írni. Defektet egyszer sem kaptam vele és a butilnál jobban nem eresztette a levegőt (konkrétan nem kellett ráfújni amíg nálam volt…). Természetesen az alacsony tömeg okozta előnyök megvoltak még úgyis, hogy emberi érzékekkel nem feltétlenül érezhető, csak a teljesítmény adatokból és az időből látható (legalábbis nálam), hogy jobban gyorsítható vele a kerék, könnyebb vele hegyre menni. A gördülési ellenállás méréséhez egy komplett laborra lenne szükségünk, bár egy 6-10 barra fújt guminál érdekes dolog ilyet mérni, bár személy szerint én mégis kíváncsi lennék rá, hogy hány tized vagy század watt van a különböző anyagú belsők között. Mindenesetre én nem éreztem, hogy gyorsabban vagy lassabban gurulna a Tubolito Road belsővel a bringa.

tubolito

Ami még a használathoz köthető és fontos tulajdonsága a Tubolito Road belsőnek, hogy nagyon kis helyet foglal összehajtva, akár mezzsebben vagy kis nyeregtáskában is könnyedén elfér és pehelykönnyű súlyával a zsebünket sem húzza, tehát tartalék belsőnek is kitűnő választás.

tubolito

Alapvetően nem olcsó a Tubolito Road belső, de gondoljunk bele, hogy ezért az árért más alkatrészen mennyit súlyt tudnánk spórolni, ár/súlymegtakarítás arányban verhetetlen, ráadásul onnan, ahol sokszorosan számít. Nekem annyira elnyerte a tetszésemet, hogy idén Tubolito Road belsőket tervezek használni, azt hiszem ez sok mindent elmond…

Ár: 7 990 Ft
Tömeg (mért): 39 gramm
Kompatibilis: 622-23/28 országúti külsőkkel

Forgalmazó:
Hajtány Kerékpár
Budapest, Zsókavár u. 32
További információkért kattints ide.

Hozzászólások

https://bikemag.hu/hirek/ismet-egy-onvezeto-auto-gazolt-halalra-egy-kerekparost/">
Tubolito Road teszt – A pehelykönnyű országúti belső
Következő

Ismét egy önvezető autó gázolt halálra egy kerékpárost

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.