Idei első mini-termékbemutatónk szereplői nélkül nagy bajba kerülhetünk egy bringázás során. Sokan nem is sejtik, mert nem tapasztalták, hogy milyen bosszantó tud lenni, ha egy apró hiba miatt hazáig kell tolnunk a gépünket, vagy tömegközlekedést kell keresni és arra felkönyörögni magunkat, esetleg stoppolni kényszerülünk…
Ilyen hiba lehet egy kilazult stucnicsavar, ami miatt elfordul a kormány; vagy defektet kapunk és hiába van nálunk pótbelső, ha nem tudjuk a feszes külsőt levenni a felniről; ne adja Isten elesünk és túl nagy nyolcas kerül a kerékbe. Ezek miatt kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy szerszám híján nem tudunk továbbmenni. Biztos vagyok abban, hogy aki már átélt ilyet, legközelebb visz magával alapvető szerelékeket, köztük egy marokszerszámot vagy más néven bicskakulcsot – kinek hogy tetszik.
Melyiket?
A kis szerszámunk kiválasztásakor gondoljuk át, mire van szükségünk. Ha régi kerékpárunk van, vagy olyan, amin sárvédő, csomagtartó is van, olyan szerszámot válasszunk, amin van villáskulcs és csavarhúzó is, de ha a pedálunk csak imbuszos rögzítésű, akkor nincs szükségünk 15-ös pedálkulcsra. Ha a fékünk tárcsája torx csavarral lett rögzítve, legyen torx kulcs a készleten, mert a tárcsa lelazulhat.
Másra lehet szüksége egy montisnak, mint egy országútisnak. Egy szingót használó országútis nem sokat tud kezdeni egy hagyományos gumileszedővel, de egy montisnál – a fokozott defektveszély miatt – fontos, hogy legyen gumileszedő. Mindenféle bringásnak fontos azonban a láncbontó, mert az mindig a legrosszabbkor szakad el, mozgásképtelenné téve minket, viszont könnyen javítható hiba…
Lcs jóvoltából még a felépítés, konstrukció és az anyagválasztás szempontjából kerülnek górcső alá a marokszerszámok, majd 10különböző termék bemutatása zárja a mini körképet. Mindez magazinunk nemsokára megjelenő 2009. január-februári számában.