fbpx

Le Mans: egy napra ismét a bringásoké lesz a pálya

Idén második alkalommal rendeznek 2010. augusztus 21-22-én a franciaországi Le Mans-ban 24 órás országúti kerékpárversenyt. Az esemény érdekessége, hogy a 24 órás autóversenyeiről elhíresült pályán halad, így a bringások a lehető legideálisabb körülmények között feszegethetik teljesítőképességük határait.

24 órás kerékpárverseny, Le Mans

24 órás kerékpárverseny, Le Mans

A versennyel kapcsolatos érdeklődést semmi sem jellemezheti jobban, mint hogy az ide év májusáig már 900 bringás nevezett, köztük az összes 2009-es kategória győztessel, akik idén is szeretnék megvédeni a címüket. Emellett a szervezők a brit Ride24 elnevezésű 24 órás verseny nyerteseit is meghívták, így izgalmas küzdelemre számíthatunk.

A verseny technikai hátterét 2010-ben is a Shimano biztosítja, a japánok jóvoltából az új, elektronikus vezérlésű Dura Ace Di2 szettel szerelt tesztbringák is kipróbálhatók lesznek a helyszínen.

Két napra ezúttal bringásokkal telik meg a bokszutca

Két napra ezúttal bringásokkal telik meg a bokszutca

Akik a 24 órát sokallják, ellenben szívesen csapatnának egyet az autóversenypályán, azok számára erre is lehetőség nyílik a verseny rajtja előtt. A 24 órás küzdelmet megelőzően az eddigi regisztrációk alapján 550 bringás vállalkozik majd erre, nekik egy órájuk lesz arra, hogy kipróbálják a kört. Amelyről azt érdemes tudni, hogy:

A helyszín – Le Mans, Bugatti Circuit

A Circuit de la Sarthe autóversenypálya a franciaországi Le Mans közelében található, hírnévre pedig a 24 órás autóverseny kapcsán tett szert, melyet a múlt század húszas éveitől kezdve rendeznek meg itt. A teljes kör jelenleg 13,629 km hosszú, ezzel a világ leghosszabb pályáinak egyike. Az útvonal nagy részét közút gyanánt használják az év nagyobb részében, csak a versenyek idejére veszi birtokba a száguldó cirkusz. A pályán valaha elért legjobb köridőhöz 251 km/h átlagsebesség tartozik, a legnagyobb elérhető sebesség pedig 400 km/h körül van. A nagy körön belül 1965-ben egy kisebb, de folyamatosan versenycélokra használt pálya épült, ez az olasz autótervező Ettore Bugatti után kapta a nevét. Itt rendezték meg 1967-ben a Formula 1 Francia Nagydíjat. Később motorversenyek rendezésére is alkalmassá tették, így napjainkban a Bugatti Circuit 24 órás motorversenynek, MotoGP bajnokságnak, német túraautó bajnokságnak és kisebb francia autóversenyeknek ad otthont.

Itt bizony éjszaka is haladni kell…

Itt bizony éjszaka is haladni kell…

Magyar vonatkozások

Tavaly a versenynek egyetlen magyar indulója volt, Káldy Attila, aki 162 kör alatt 677,97 km-t tett meg, ami 28 km/h átlagsebességet jelent, beleértve a pihenőket, ezzel a 59 egyéni induló férfiversenyző közül a 12. helyen ért célba. Attila idén is tervezi az indulást, illetve az előzetes hírek szerint Szőnyi Ferenc ultratriatlon világbajnokunk is ott lesz a rajtnál.

Káldy Attila jóvoltából hazánk már a legelső versenyen képviseltette magát

Káldy Attila jóvoltából hazánk már a legelső versenyen képviseltette magát

A tavalyi győztesek

A 2009-es versenyen a legjobb eredményt egyébként a francia TEAM D’PHI csapat érte el, akik 4 fővel, összesen 226 kört és 945,81 km-t teljesítettek, 39,26 km/h átlagsebességgel. Ennek tükrében igazán brutális a tavalyi legjobb egyéni férfiversenyző, a francia Sebastien Bertholet 217 körös 908,15 km-es eredménye, mellyel sok csapatot szégyenített meg, és elképesztő 37,71 km/h-s átlagsebessége, amellyel kapcsolatosan fontos megemlíteni, hogy mindössze 4 alkalommal állt meg, összesen kb. 20 percre…

A legendás Dunlop-kapu

A legendás Dunlop-kapu

További információk és nevezés: www.24heuresvelo.com

Szöveg: HBalage
Fotó: Laczkó András

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo