Az egyik idehaza talán leggyakrabban látható vázhoz, egy az Eurobike-on már bemutatott Magellan Pyxis Team-hez volt szerencsém a 2010-es esztendő utolsó és rendkívül hideg illetve havas heteiben. Emiatt sajnos nem is sikerült olyan objektív képet kapnom róla, mint nyáron, mert ugye a havas biciklizés nem feltétlenül ideális tesztkörülmény…
Miben különbözik ez a 2011-es Pyxis az elődjétől? Nos, először is változott a vázanyag, a korábbi 7005-ös alumíniumot triple butted 7046-os váltotta fel, ami nem annyira rideg alapanyag, így kedvezően befolyásolja az élettartamot, illetve a fajsúlya is alacsonyabb – ez meg is látszik a váz össztömegén. Az összképet meghatározó karakteres elem az alsócső-fejcső találkozásánál elhelyezett CNC-zett merevítés, melyet a fokozott szilárdság érdekében helyezett el a gyártó. A vázat teljes egészében aranyszínűre anodizálták, majd erre került a fekete fényezés.
De nézzük, mit is kap mindemellett a kedves vevő a pénzéért! Először is szép, nagyon letisztult, tulajdonképpen klasszikus csőformákat és geometriát. Ugyanakkor a fejcsőnél van pár turpisság, mert alul és felül egyaránt kiszélesedik, hogy süllyesztett csészéket is tudjon fogadni, ami elegáns, és elvileg alacsonyabb kormánymagasságot is biztosíthat. A furcsább dolog viszont, hogy az alsócső nagyjából a fejcső közepéhez csatlakozik. Optikailag ez nem tűnik fel, mert a már említett alsó merevítő lemezek egészen alulra lenyúlnak, de az biztos, hogy a gép nem teljesen kielégítő merevségéhez ez a megoldás is hozzájárul. A tartósság pedig egy újabb kérdés, hiszen pont ezen a részen hatnak a legnagyobb erők a villa irányából. A kisebb vázméreteknél persze ez a probléma valószínűleg arányosan kisebb, vagy már nem is létezik.
A felsőcső csatlakozásánál viszont már minden példás, ahogyan a többi cső esetében is, amelyek tulajdonképpen mind egyenesek és szinte végig kör keresztmetszetűek. Nem elhanyagolható módon belül háromszor változik a falvastagságuk. Mindenhol megvannak a keresztmerevítések, így egy szavunk sem lehet. Emiatt szerintem ez az eddig készült talán legszebb Pyxis. És a mérleg tanúsága szerint az egyik legkönnyebb is…
Egyéb részletek tekintetében kiemelendő, hogy a tárcsafék oldalon a lánc- és a támvilla közé merevítő lemez került, mindehhez mutatós, kisméretű papucsokat kapott a váz. A váltótartó fül két csavarral rögzített eloxált darab, a támvilla-szárakon pedig már nem találunk V-fék konzolokat, így letisztultabb az összkép.
Több XC gép volt nálam az utóbbi hónapokban, így elég élesen érzem mostanában a különbségeket gép és gép között. Ami a Pyxisnél már szemmel is látható volt, az a kimondottan versenyzésre termett geometria. Ráülve ez aztán teljesen egyértelmű is lett.
Annyira rá kellett feküdnöm a megszokotthoz képest (a saját XC gépem is egy Pyxis, igaz régebbi), hogy az elején kimondottan kellemetlenül éreztem magamat rajta. Aztán ahogy gyűltek a kilométerek, egyre jobban élveztem. Szép lassan hozzászoktam, és kezdtem kihasználni ennek a testhelyzetnek az előnyeit.
Ugyanakkor fura volt, hogy kissé rugalmas volt az irányítás. Érezhető, hogy az alacsony tömeget valószínűleg a kevesebb anyag használatával érték el, aminek bizony ára van. Persze nem mindenki 90 kiló, mint jómagam, illetve nem a mínusz tízes, sok rétegnyi, súlyos öltözéket megkövetelő téli időszakra esik a formaidőzítése, így ez az érték nyárra azért javulni fog.
Terepre érve aztán az aszfalton tapasztalt rugalmasság kimondottan előnnyé vált, ugyanis a keményre fagyott talaj egyenetlenségeiből adódó rázkódások egy részét egész jól elnyelték a filigrán csövek, és a gyorsításoknál, kiállva tekeréseknél is elegendő volt az oldalmerevség.
A felsőcső amúgy érezhetően hosszabb lett. Több Pyxisem is volt az évek során, és a méretemhez (186 cm) mindig 20”-ost használtam. Ez csak 19”-os, de az általam eddig megszokott felsőcsőhosszt kapta. Ez értelemszerűen elég hosszú tengelytávot jelent. Az alacsony középrész, és a mérethez képest viszonylag nagy hosszúság két tulajdonságot eredményez. Az egyik a nyugodt egyenesfutás, ami főleg a lejtőkön érezhető – azaz még nagy tempó mellett is viszonylag nyugodt marad a gép. A pontosabb irányításhoz viszont egy kicsit rövidebb, 80 mm körüli stucnit választanék.
A másik pozitívum a jó kanyarodásban nyilvánul meg. Az XC gépeknél már persze eléggé kikristályosodtak a megfelelő szögek meg magasságok, de higgyétek el, nagyon összefügg a középrész magassága a kanyarsebességgel. Ezt sokáig én sem hittem el, de a DH gépeken az utóbbi két-három évben 30-40 mm-t is süllyedtek a csapágyházak, ami nagyon szemléletessé teszi a különbséget. Pontosan emiatt nagyon élveztem vele a kanyargást, és utána a kigyorsításokat. Pláne, hogy még az általunk csupán a tesztre összeépített változatban is alig volt több mint tíz kiló. Elég ritka az olyan alu váz, ami ebben a méretben és ezen az áron 1400 gramm alatt van.
A megszokottnál eggyel kisebb méretek párosítása az eggyel hosszabb felsőcsővel azt is eredményezi, hogy azonos nyeregmagassághoz, jobban ki kell húzni a nyeregcsövet, ami továbbra is – és nagyon okosan – 27,2 mm-es. Szóval egy jó minőségű csővel itt is nyerhetünk pár milliméter kényelmi rugózást.
Összességében tehát egy remek és nagyon könnyű versenygeometriájú vázzal van dolgunk, amely a megfelelő felépítéssel meglehetősen kényelmes is tud lenni. Ár-érték arányban mindenképpen megfontolandó.
Pozitívumok:
+ alacsony középrész
+ jó irányíthatóság
+ alacsony tömeg
Negatívumok:
– kicsit rugalmas
InfoBox:
Váz: Magellan Pyxis Team
Forgalmazó: Cseke Zrt.; www.csekert.hu
Származási hely: Magyarország, Tajvan
Vázgarancia: 1 év
Vázméretek: 17”, 18”, 19” (tesztelt)
Szín: fekete/arany
Anyag: 7046 triple butted alu
Ajánlott fogyasztói ár: 89.000 Ft
Geometriai adatok:
Fejcsőszög: 70,3 fok
Nyeregvázcső-szög: 73 fok
Nyeregvázcső-hossz: 483 mm
Felsőcsőhossz: 600 mm (csőközéptől csőközépig)
Vízszintes felsőcsőhossz: 625 mm
Fejcsőhossz: 130 mm
Tengelytáv: 1105,3 mm
Láncvillahossz: 422 mm
Középcsapágy-magasság: 297 mm
Nyeregcső átmérő: 27,2 mm
Váz súlya: 1386 g (19”-es méret)
Szöveg és fotó: KGÁdám
Én csak azért nem vennék mert nem ez a stílusom, de 2011re érkeznek erősebb gépek is..
Nem tajvanba tervezik őket.. sok bennük a koppintás, de nem a semmiért van a magellan-BTS cég által támogatott emberek allatt Magellan-BTS PROTOTÍPUS, a BTS facebook oldala tele van tesztelés alatt álló vázakkal ,melyeken fejlesztgetnek, és nem egy ferdeszemű ül rajtuk, hanem magyar versenyzők tesztelik őket, nem lehet másképp a Magellannal sem, hisz egy cég..
Én 2002 óta Pyxis-el járok. Igaz, azóta már sokat változtak. 4 különböző fajta is van a haveri körben és mindenki nagyon imádja őket. Szóval, csak ki vannak ezek találva. Egy Trek v. Specialized vázba sem látok bele többet, mint egy Pyxis-be. Ezt az árat viszont már kicsit soknak érzem. Eddig úgy tekintettem a Pyxis-re, mint egy ár-ellenérték bajnokra.
No és még egy. Ez a Ja,Ja.
Turpisságot ír tollnokunk, hogy így a fejcső, meg amúgy a szög.
Hé ember! Ezt a bringát nem itt tervezték, mert nincs ilyenjük. Miről jajongsz itt?
Ezek vásárolt kész vázak. Kíváncsi lennék a Taiwani certificat-ra ahol ezt tervezték.
Hol van a magyar szellemi tőke befektetése?
Ugyanmá!
Kedves Dedmo!
Nem tudom honnan vagy ennyire okos. De ez valami fantasztikus.
Szerintem ha a Buruczkinak megfelel ez a váz, úgygondolom neked is!!!
Kiváncsi lennék nekem milyen biciklid van!
Ja még egy!
Vázgarancia: 1 év ! Ez a saját kritikájuk. ÖNKRITIKA! ŐK TUDJÁK,HOGY MI EZ!
Ennyit ér? Nem kellene ilyen fostalicskát beszerezni.
Én is azt gondolom, hogy a pénz hatalom. És Bikemag cikk, pézért.
Valóban tójják a Magellánt, a Meridát és a Kellyst.
A Magellán nem éri el a közép kategória alsó szintjét sem. Bár dicséretes, hogy magyar cég, magyar anyának, magyar biciklijét nyomja, magyar balfácánnak.
Ebből csak a balfácán a magyar, minden más leginkább kínai szedett- vedett váz, abból is a vacakabb fajtábóó. Ez olyan mint mikor a kapitalizmus kitörése idején Zsiguliban csempészték be a számítógép alkatrészeket aztán megpróbálták itthon összetákolni.
A KELLYS ugyanez szlovák kiadásban, csöcsibabákkal tuningolva, de a nemzetközi piacokon a nevük: senki.
A Merida globális világcég, Magyarországon pedig a lenyúlt Paul Lange projekt.
A tipikus magyar gyarlóság.
Nem sok ez egy kicsit? Régen elfogadhatóbb árak voltak magellánéknál.
Ennyi pénzért tényleg jobb vázakat lehet venni.
Szóval 90 kilóval rugalmas!?
Hátha egy versenyző súlya alatt nem az :)
Amúgy szerintem is drága kicsit.
Én is hüppögök kicsit!
HÜPP HÜPP
A bringán tekerni kell, nem vállon vinni! :D
Minél jobban rugózik a nyeregcső, annál gyorsabban fárad ki.
Ezt egy bokatörés, vasalás, 1év múlva vas kiszedés történet alatt többször az eszembe véstem. (sajnos csak utólag volt alkalmam)
Tehát érdemes nagyobb váz, rövidebb cső mellett voksolni, meghálálja.
Vagy gyakrabban cserélni a nyeregcsövet.
Mégis mennyi időnként? Persze, használattól függ, de mondjuk átlagos “maratonozós” használat mellett km-ben kifejezve? (Ugyanígy a kormányt is légyszi…)
Elég összetett kérdés. Függ az anyagtól, a gyártás minőségétől, a falvastagságtól, a bringás súlyától, mennyire van kihúzva a cső, mennyire van meghúzva a nyeregcsőbilincs (kormánynál a stucni ) csavarja és mint írtad a felhasználástól.
Általánosítva a jobbfajta könnyű, vékony falú nyeregcsöveket és kormányokat 10-15000km-enként érdemes cserélni, a nehezebbeket pedig 30000-enként. De ezekhez a számokhoz képest bírhat sokkal többet vagy kevesebbet is.
Én vállalom a nevemet, így vagyok fórumon is!
Kedves Bikemag! Nem szeretem a szponzorált cikkeket, így ez sem lesz a kedvencem!
Ha kaptok negatív kritikát akkor az a megoldás, hogy zároljuk a hozzászólásokat? nem.
Nem vagyok elfogult, de ez az ár akkor is vicc és a cikk is az. Persze erre lehet mondani: akkor csináljad Te, de nekem nem ez a szakmám, másban jeleskedem.
“Toljátok” itt a merida meg magellan gépeket, ez sajnos így igaz.
Párszor már elmondtam, de azért álljon itt még egyszer: a kerékpárteszt nem szponzorált tartalom. Ha szponzorált tartalom lenne, ott lenne a végén az (x). Az az (x), amit a magyar kerékpáros médiában nagyon ritkán láthatsz, a forrásmegjelöléssel egyetemben. Ennél korrektebbül nem tudunk a témához hozzáállni sajnos, de úgy tűnik, van, akinek ez is kevés.
Miattam azt gondolsz a cikkről, amit akarsz. Ha szerinted ez szponzoráld tartalom, akkor kezeld úgy, vond le belőle azt a végkövetkeztetést, hogy a váz fekete és könnyű, és alakítsd ki a saját véleményedet. Ha ezt meg tudod kulturáltan fogalmazni, akkor írd ide nyugodtan, vagy a fórumban vitasd meg a többiekkel. Ha nem tudod kulturáltan előadni, akkor tartsd inkább magadban, és az összes kedvenc obszcén szófordulatod kíséretében pár sör mellett beszéld át a haverokkal a kocsmában.
Azt mi soha senkinek nem mondtuk, hogy csinált te, ha jobban tudod. A gyakorlat sokkal inkább az volt, hogy ha úgy gondolod, hogy ennyire jól tudod, tesztelj te is nekünk, aztán ha tényleg jó vagy, akkor köztünk a helyed. Lcs meg jómagam is ilyen úton kerültünk a laphoz. Én speciel úgy, hogy sok szempontból nem értettem egyet Németh Balázs bizonyos írásaival és megírtam ezt neki illedelmesen. Ez 2003-ban történt, azóta dolgozom a Bikemagnak.
Jó tesztet írni egyébként nagyon nem könnyű, aki próbálta már, az tudja.
Akkor szoktam zárolni a hozzászólásokat, amikor úgy gondolom, hogy olyan irányba megy a diskurzus, hogy nem vezet sehová, és hasznosabban is tudom szolgálni a kerékpározás ügyét, minthogy gyomlálgatok feleslegesen.
Hogy a cikk vicc lenne az meg azért szerintem erős…
Sziasztok!
Egyetértek a Balázs által megfogalmazottakkal. Csupán annyival egészíteném ki, hogy írni (bármit) nem oly egyszerű dolog, mint azt gondolná az egyszeri ember. Akkor szembesültem először a cikk írás nehézségeivel, mikor írnom kellett egyet. És az nem egy teszt során szerzett tapasztalatok összesítése és szavakba öntése volt, hanem egy szimpla versenybeszámoló. Ez az egyik. A másik sajnos pusztán gyakorlati jellegű észrevétel: ahogy tapasztalom, a helyesírás tudása kissé kopottas, így a hozzászólások alapján ítélve (remélem, hogy tévedek, s csak az “indulatok” hevében maradt ki- le egy két betű), ami nem vet túl jó fényt a hozzászóló személyére. Lehet, hogy csak a mi korosztályunkat nevelték arra, hogy “kínosan” ügyeljen a helyesírására és a beszédjének a választékosságára.
Nehéz időket élünk. Ezúton kérek mindenkit, hogy NE bonyolítsuk meg egymás életét!
Ígérem, többet nem szólok ehhez a cikkhez hozzá!
Szép estét Mindenkinek!
Kollár Lajos
Szerinted mitől szponzorált ez a cikk? Komolyan kérdezem, mert én nem látok benne semmi ilyet és kíváncsi lennék a te meglátásaidra.
Szerintem aki figyelmesen olvassa és végiggondolja a cikket, megtalál minden fontos dolgot a vázról. ;-)
én most ezt nem értem.
ha a tesztelő jó véleménnyel van egy termékről, az csak azt jelentheti, hogy a tesztelő “tolja az adott cég szekerét”? nem lehet, hogy a váz tényleg jó?
nem tudom, mert nem használtam, még csak nem is láttam ilyet ezeken a képeken kivül máshol, éppen ezért nem mernék olyat leirni, hogy ez egy vicc. mitől lenne az? más véleményed van az adott termékről, és azért vicc? (ha igen, akkor megkérdezhetem, hogy mire alapozod a más véleményedet? tesztelésre esetleg?) van egyáltalán indokod, mitől vicc ez a teszt? vagy csak valami nagyot akartál mondani?
ráadásul sokan olyan technológiákról vitatkoztok, amiről többségeteknek fogalma nincs, arról sem, hogy kik csinálják, arról meg főleg nem, hogy miért.
ez egy célcsoportot megcélzó váz. a célcsoport a versenyző, akinek a súly a legfontosabb, de nincs kétszer-háromszor ennyije egy jó karbon vázra.
ezt nem lehet hidroformingolt csövekből összehozni, mert az növeli a súlyt. igen, jól olvastad, növeli.
könnyű vázakat egyenes, változó falvastagságú csövekből lehet hegeszteni.
ez meg olyanból van.
Szerintem jó cikk, jó váz, szép megoldások, és elfogadható ár.
Amit nem értek, hogy hová a fenébe laposítjuk még a fejcsőszögeket. Én a 90-es évek harcosa voltam, de akkor 71,5′ alatt már ciki volt a váz, a lassú, nagypapis irányíthatósággal. Most meg mindenki ezt dicséri. Nem hiszem, hogy az új generáció bénább lenne nálunk.
Mindegy. Én a merev vázamhoz 71,5 fokot kértem 470mm-es magassághoz, de 80mm-es villával használom, tehát most 72,5′ körül van. :-)
Nincs semmi gond, ha valaki hozzászól, véleménye van – lehet azt úgy is mint grapo, aki személyeskedik, meg lehet normálisan is, mint a többség, akik ősember barátunk szerint nyilván “erkölcs csőszök”.
Igaz nem muszáj elolvasni a fikázást, de akkor én az orrod alá szellentek oszt azt mondom, nem muszáj elszívnod.
Lehet, az ősembereknek nehéz az élet, vagy csak nem lettek megnevelve – ez nem csak az ő hibájuk. Sokfélék vagyunk, ilyen az internet.
Ezér most nem kapsz a mammuthúsból bibíí.
Szomorú, hogy az utóbbi időben egyre több cikk esetében a hozzászólások nagy része ehhez hasonló hangulatú, nem kifejezetten barátságos, egyre inkább negatív hangvételű konverzációkba torkollik.
Ilyesmire tudtommal fórumokat szoktak használni.
Elolvasom a cikket, talán még tetszik is valamelyest, aztán beleolvasok a hsz-ekbe és elmegy a kedvem az egésztől. :(
Kedves BikeMag,
Egyetértek az előttem szólóval. Javasolom, hogy – fájó vagy sem, de – vagy zárjátok le inkább a hozzászólás lehetőségét, vagy kössétek regisztrációhoz a hozzászólás rögzítését. Úgy tudom, valahogy még a Facebook loginnal is összeköthető ez; na akkor sokan meggondolnák legalább, írnak-e mindenféle hülyeséget vagy sem, ha ott díszeleg csodás hozzászólásuk mellett a valódi nevük!…
Én szintén szeretném kiemelni, hogy a mostanság itt megjelent cikkekkel egyáltalán nincs baj (nekem ez IS tetszett és jók voltak az elmúlt 1-2 hónap írásai is!), a hozzászólásokkal viszont annál inkább.
Üdvözlettel,
Zs
Dolgozunk az ügyön, mert a nagy számok törvénye értelmében valóban egyre több az olyan hozzászólás, aminek sok értelme igazából nincsen. Nemsokára ennek a problémának a megoldása is meglesz szerencsére. Észérvek nélkül fikázni nem nagy tudomány, és volt már számtalanszor olyan, hogy úgy láttam, hogy az adott ponton elvesztette az értelmét a dolog, és zártam a hozzászólási lehetőséget. Most is éppen efelé tendál a dolog, ezért kérném, ne feszítsétek tovább a húrt.
Na megint egy erkölcscsősz…pont az ilyen hozzászólásokra nincs szükség. Azért vagyunk itt hogy VITÁZZUNK (nem is történt más) a cikk témájában, és nem azért hogy békét meg napsütéses kerékpározást kívánjunk egymásnak. Biztos jól megizzadtál a sok bölcsességtől, és most elégedett vagy magaddal. Ehh…
Üzenem az összes szépléleknek, hogy a hozzászólások megzavarhatják a lelki békét, de szerencsére továbbra sem kötelező elolvasni őket!
Én szívesen vállalom a rusnya pofámat, ha kell, ezzel semmi sem lesz más, hiszen ezt a nevemet használom mindenhol, meg lehet találni. Amúgy meg közelről sem érdekel. A véleményem is az enyém, ettől vagyok egyedi személy. Ha meg nem tetszik, akkor megmondom személyesen.
A cenzúra vagy a tiltás meg csak a naív embereknek kedvez. Van negatív vélemény is és más pozitív is.
Még 1x: szép váz, tud annyit mint egyik másik itthon kapható más tuctváz, de ez legalább félig a mi citromunk. Az ára viszont erős túlzás.
Tudom, hogy régi arc vagy, meg ismerem a honlap kommentek között kifejtett a munkásságodat – normális figurának ismertelek meg ezek alapján. Éppen ezért csodálkoztam, hogy ilyen minősíthetetlen hangnemű megnyilvánulás is elő tud jönni belőled, mint amit felfüggesztettem. Pontosan azért, mert régi fórumozó vagy, tudnod kéne, hogy ilyesmiért ott is ugyanez járt volna.
Jelezném, valótlanokat is állítottál: a http://www.merida.hu cím alatt elérhető mosdóhigiéniai termékeket forgalmazó cégnek semmi köze a bringamárkához.
Magam is jól tudom, hogy a két cég nem azonos, ezzel csak jelezni szerettem volna unszimpátiámat a “kerékpárgyártó” Merida iránt, amit jómagam a Semmibe, és még az alá sem veszek. Megfoghatja a kezét a Kellys-nek, és felőlem elsétállhat messzire.
Úgy látszik már mindent elmondtatok a legtöbb hozzászólásban.
Részemről 50k lenne az elfogadható érte.
Nem mondom, hogy rossz, mert nekem kifejezetten tetszik a klasszikus forma, mert undorodom a hidroformingos baromságoktól. Esztétikailag emiatt mondjuk nem tetszik a dzsipós arany csillogás, de kinek mi. pl a sárga, zöld már nem szín?
Mindent összevetve szerintem jó darab, de mivel magellán, ezért kétlem, hogy reális ez az ár, még ha előállítani ennyi, akkor sem. Ár értékben emiatt nálam erősen bukik.
Miért undorodsz a HFS vázaktól??? nem értelek talán lehet, hogy soha nem volt ilyened és még nem próbáltál 1et sem?!?!
Legalább a hidroforming eljárás brutál merevvé teszi a vázat,nem ugy mint ennél (ha olvastad) meg legalább az előrehaladott technologia, nem ugy mint a Magellan-nál,gázcsőből van heggesztve,ha ugyes vagy te is csinálhatsz ilyet, csak az ár tizedéjért :-)
Ja meg a csócsatlakozásoknál azok a megoldások….pfffff…..na inkább hadjuk
na, a Merida-fan fikázza a Magellan-okat
szép világ.
Apropó honnan gondolod, hogy Meridás vagyok???
Hfs vázat 1000 gyártó csinál csak nem hfs, hanem pl: hidroforming
néven fut!!!
Ez nem fikázás csak az ára kicsit erős…
Nyugottan felválalom a nevemet én is sőt még az arcomat is, de a véleményem akkor sem változik akár miről is legyen szó…!!!
Nevetek némely hozzászóláson :)
” Ár-érték arányban mindenképpen megfontolandó.”
90ért magellan-t? Ne vicceljünk már!! meg számtalanszor bizonyított versenyeken?? miről beszéltek? :)
Olvasgasd a Buruczki blogot a bringahiradon.
Milyen Buruczki blog…ba….+
ha Szilárdnak tescos bicót adnál a versenyeket azzal is megnyerné…
90-ért magellan??? 1 év garanciával?!?!
Ne nevettes már.Akkor miért nem veszel magellan-t???
Apropó te milyen gépet hajtasz??? tuti nem magellánt.
Ja és a gyári sujadat eltérhet nagy mértékben a valóságtól.
Ja és ha Szilárdot a Scott támogatná akkor azzal menne…
TOmi: a tömeg a mi mért adatunk. Mindig kiírjuk, ha gyári adat. De neked a jelek szerint úgyis mindegy, mert ha valamin Magellan matrica van, akkor az eleve csak gagyi lehet, de legalábbis túlárazott. És a fenti véleményedet gondolom a 2011-es modellen eltöltött rengeteg tesztkilométer alapján alakítottad ki.
Igaz!
Ádám, nem tudom, hogy mennyire vagy kompetens a témában, s tudom hogy 99%-nak tökmindegy, de: az órátok előrébb jár egy órával.
Ez a váz nekem kicsit metal bling:) Emlékeztet arra a Duncon freeride gépre, amit régebben teszteltetek( Tosa Inu, ha jól emlékszem). Tetszetős a váz, de hát ízlések és a többiek:)
Lajos
Tényleg nem rossz a váz az adatait tekintve…
Első ránézésre viszont simán elmenne egy 2003-mas modellnek is. :)
(egyébként egy ’98-as Polarist hajtok 10 éve folyamatosan. :) )
A Magellan-nál lehet egyáltalán beszélni itthoni fejlesztésről??? Mármint valaki itt tényleg foglalkozik csőkeresztmetszetekkel, csőformákkal, szögellek, stb. vagy ez is csak egy sima taiwani katalógusváz ami megtetszett a Magellannak és innentől az ő nevük alatt is meg lehet kapni?
Ettől még persze lehet jó egy váz csak az érdekel, hogy nálunk ezen a téren – itthon – van-e innováció, komoly mérnöki fejlesztőmunka?
(szerintem egyébként nem nagyon)
Amúgy bevett gyakorlat a kerékpáriparban a kinti (taiwani) alkatrész és vázgyártók katalógusából választani a cuccokat amiket csak “márkázni” kell. Ez nem feltétlenül rossz, de ha ez így van ebben az esetben is akkor ne írjuk, hogy fejleszt a Magellan.
A Magellan nem katalógusváz…ha az lenne, akkor láthatnád máshol is.
Ha jól tudom, akkor van hasonló váz Mosso név alatt, de csak a csőszett egyezik meg, viszont más a geometria. Tehát NEM egy taiwani katalógusváz :)
király a hozzászólás!!!
Egyetértek.Lájk :-)
Csak 20ezerrel drágább,mint a scandium Kona Kula Primo xD
Ja, meg vagy 150g-mal könnyebb… Amúgy hol láttál Te 70.000 forintért Kona szkandium vázat???
Konát szerinted hol találtam?
http://www.xfactornet.hu/index.php?modul=webshop&kod=9618&keresendo=kula&keresesmehet=1&tip=termekek&nyelv=hun&db=20&keszleten=1&kezd=0
Jó hasonlíts össze egy ajánlott fogyasztói árat, egy 2009-es gép raktársöpréses 50%-os akciós árával. Igazán okos ár összehasonlítás.
Nem akartam senki lelkébe gázolni,elnézést érte.Egy Magellán váz 90-ért nagyon jó vétel.Sok sikert a vételhez és jó bringázást vele mindenkinek.
Na itt egy példa: e-bay.com
aztán itt nézelődhetsz!!!
haluci: Azt nem mondtam, hogy jó vétel, ahogy azt a Konát se venném meg eredeti áron 140-ért. :)
Hát az igasság az, hogy a Magellan nem nagyon fejleszt és enyi pénzért fényévekkel komolyabb vázat is lehet venni….
Más gyártó nem akarok neveket mondani de 10 évvel ezelőtt ilyen vázakat csinált igaz az 100g-al nehezebb volt de az 10éves!!!
A Magellan soha nem jut olyan szintre mint más (Gep..da) hazai gyártó!!!
De azért próbálkozni lehet… :-)
hahahah a gepidát ugye csak viccből említed??
Én csak egy hazai gyártót mondtam példaként!!!
De azért 90-ért nem biztos, hogy ilyen vázat vennék mert pl:Merida HFS váz
60ezer!!!
És ez nem öszehasonlitható a Magellan-nal,már csak ha a fejlesztéseket,vagy a dizájnt nézzük is!!!
De te nyugottan megveheted a Magellant,majd hajlik alattad jobbra meg balra,és egy xc gépnek a lényege,hogy minnél merevebb legyen…
na de mindegy mert valakinek ezt is meg kell vanni :-)
Az oké, csak nagyon rossz példát mondtál…egy gepida montit max. hobbicélra mernék ajánlani, azt se jószívvel..azok aztán semmit sem fejlődnek..a pyxis meg akárhogy is vesszük számtalanszor bizonyított versenyszinten is, és ár/érték-ben az egyik legjobb. Meg azért halad is a pyxis minden évben, még ha néha nem is előre :). Én pl. régóta szemezek vele, csak valahogy sose áll össze igazán. Az idein imádom a felső bowdenvezetést, de az arany szín nagyon nem jön be, és s-bend sem ártana, a fejcső megoldás is kétséges… de majd kiderül a visszhangokból. Azt viszont nagyon kétlem hogy hajlana..akkor a Buruczki Szilárd sem nyerne vele (annyiszor).
Az aluminium csövek jelőléséről annyit tudok, hogy az első szám a fő ötvözőt jelenti.
6xxx – esetében Mg és Si a fő ötvöző anyag, 7xxx – a Zn, 8xxx – a Li, de ezt már csak a repülőgépeknél alkalmazzák. Aki tud valamit a többi szám jelentéséről, kérem irjon!
Pl. itt van pár info, de 7046-ot nem írják:
http://aluminium.matter.org.uk/aluselect/01_applications.asp
http://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium_alloy
Kis angol tudással itt találsz infót a jelölésről, de 7046-nak se híre, se hamva.
A festés nálam telitalálat, de egy hajlított támvilla elfért volna. Az alsócső-homlokcső kapcsolat pedig jááááááj.
Pyxis Team-eknek 2005 óta nem volt hajlított támvillája, csak a Pyxiseknek. Ez persze nem jelenti azt, hogy nem lenne jó hajlítottan, néha én is megérzem a hiányát vesetájékon.
Az alsócső-homlokcső kapcsolaton nem tudom miért vagytok fennakadva, teljesen átgondolt tervezés, a merevítők az amúgy kisebb feszültségű helyeket kötik össze kihasználva az azokban maradt tartalékokat, így segítenek be a nyírásnak és hajlításnak jobban kitett részeknek, én maximum egy kis keresztmerevítéssel toldottam volna meg őket.
Azért létezik a technológia, csak vagy nagyon ritka vagy nagyon új, ezért kevés a találat.
http://www.rotwild.de/index.php/en/technology/aluminium-alloy-t6
Nekem nagyon tetszik.
Lehet próbálkozni mindenféle extrém megoldásokkal, fura csőbekötésekkel, érdekes csőkeresztmetszetekkel, de a klasszikus megoldások egyszerüen jók és kész. Ennél az alsócső fejcsőbe való bekötése nem szokványos, hát nem is érzem jónak. A teljes eloxálás, a súly és a geometria király. A 7046-os anyagrol nem tudok semmit remélem nem lesz vele baj.
Nem tudom, nem tudom… Úgy érzem elég régóta képtelen megújúlni a Magellan. Vélemlényem szerint a hajlított támvillás 2008-as pyxiseket nem tudták azóta sem megugrani.
Ár-súly arányban tényleg nem rossz!
Ha nem akarsz túl sokat költeni egy könnyű xc bringára egész jó választásnak tűnik…
és legalább őszintén megmondták, hogy nem túl merev, de ez persze testsúly kérdése…
Az arany feliraton kívül, nekem nem tűnik mondernnek a váz., sem látványosnak.
Nem tetszek a felső bowden vezetés, sem a vázmerevítő részek…
Ez van, ettől még lehet jó persze, s ami mérhető hogy könnyű.
Látszik, hogy nem vitted még vállon a bringád hosszabb távon.