A Sram standját a letisztultság, a komolyság jellemezte. Szép rendben elhelyezve minden, jelezve, hogy itt komoly gyártó komoly termékeivel állunk szemben. A Rock Shox bár nagy márka, mégis viszonylag kis szeletet kapott a Sram standon.
e:i – “electronic intelligence”. Az automatikusan működő elektronikus rugóstag. A rendszer a központi egysége gyűjti az adatokat (pedálozás, gyorsulásmérő, első villa rugózása) és másodpercenként 10 jelet tovább a rugóstagon elhelyezett motorra, ami az öt állás közt kapcsolgat.
Az Accel Hunland márkái (Hai Bike, Ghost, Lapierre) nemcsak azért érdekesek, mert tőlük lehet a legjobb áron 650B kerékméretű bringát vásárolni, hanem azért is, mert az ő bringáikat szerelik a Rock Shox új elektronikus rugóstagjával, az e:i rendszerrel. Jövőre mintegy 20 kerékpár rugózást tesznek elektronikussá.
A Monarch RT3 rugóstag felépítésén nem változtattak a 2013-as évre, viszont az apróbb ütésekre érzékenyebben reagál. A 215 grammos rugóstag nyílt és teljezen zárt állása közt nőtt a különbség, ezáltal sokkal személyreszabhatóbb rugózást kínálnak. A nyílt állás valóban puha, míg a zárt még stabilabbá és erősebbé vált.
Az RT3-as rugóstagnál alkalmazott Rapid Recovery rendszer biztosítja, hogy a rugóstag a nagyon gyors és a sűrű ütésekre egyaránt tudjon reagálni teljesítménycsökkenés nélkül. Ez az rendszer stabilabb kerékpározást biztosít.
A Rock Shox beleerősített a 650B vonalba. Rögtön a prémium villáival, a Siddel és a Rebával kezdte a paletta bővítását, így ezek már mindhárom kerékméretben elérhetők.
A solo-air rendszer a Sid és Reba modelleken kívül a Relevation, Boxxer, Lyric, Argyle, Totem, Sektor, Recon és XC 32 modelleknél is elérhetővé válik.
Míg a dual-air rendszernél kettő (egy negatív és egy pozitív) légkamra volt, addig a solo-airnél csak egy, amit miután beállítottunk a testsúlyunkhoz, nincs több dolgunk, mert a villa automatikusan szabályozza a két kamra közti nyomást.
A Rock Shox visszatért a bowdenes lockouthoz. A Sid, Reba, Revelation, Sektor és Recon villák rendelkeznek bowdenes lockouttal. A 48 grammos kar a Matchmaker bilincsekkel kompatibilis és jobbos és balos verzióban is elérhető. Kijelenthetjük, hogy a dizájn is jól sikerü, jobban kézre (ujjra) áll, mint a legtöbb borzalmas ergonómiájú és borzalmasan működő lockout kar..
Az állítható magasságú nyeregcsövek is tovább bővültek a Rock Shox kínálatában. A Reverb a 30,9 és 31,6 mm mellett már elérhető 34,9 mm-es átmérővel is. A távirányító kar az MMX (Matchmaker X) bilinccsel kapcsolódik a kormányhoz.
A Reverb Stealth (a nyeregcső alján jön ki a bowden és a vázon belül is elvezethetjük a kormányhoz) 2013-tól már elérhető 150 mm-es úttal is.
További Rock Shox információ a hazai forgalamzó oldalán, IDE KATTINTVA.
(x)