A Schwalbe Delta Cruiser tesztje során abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy jómagam és feleségem is pont ilyen külsőt használunk saját trekking gépeinken. Nem akartam 30-as külsőnél szélesebbet a gördülési ellenállás miatt, ugyanakkor kicsit aggódtam, mi lesz, ha felmálházunk, valamint gyereküléssel bírni fogja-e a terhelést a 28-as Delta…
Első tapasztalatom az volt, hogy bár a gyártó az alacsony árral az alap külsők közé lövi be a tesztalanyt, a tapasztalatok kellemes meglepetést hoztak. Nincs semmi high-tech a Deltában sem a defekt elleni védelem, sem az alapanyag, sem a szövetsűrűség, sem a tömeg területén, mégis, ismét ki kell emelnem a Schwalbe alapanyagát. Az SBC összetétel pont azt hozta, amire kitalálták: legyen tartósabb, mint a versenyre szánt alapanyag, legyen jó a gördülési ellenállása, de azért tapadjon is megfelelően.
A Delta teljesen hangtalanul suhan, kopásnak semmi nyoma 1000 km-en túl sem, pedig rendre nagy teher alatt használtuk. Szúrásos defekt sem volt a bő fél év alatt, eső viszont annál több, melyek során kiemelkedően jól viselkedett az alapanyag, ráadásul a minta látványosan jól kivezette a vizet a futófelület alól. Említettem, hogy aggódtam a terhelés miatt, nos ezzel kapcsolatban csak a nyomásra kell odafigyelni, mely ajánlottan 3,5-6 bár között kell legyen, nekem ebben a szélességben, cuccal együtt 80-85 kilóval terhelve 5-5,5 bár kellett – úgy tökéletes volt.
A Delta Cruiser ajánlását sikerült jól kitalálnia a gyártónak, valóban egy meglepően jól működő, kedvező árú mindenes. Magam is azt tapasztaltam, hogy egy jó 4-es osztályzatot, mindenféle körülmények között kaphat, legyen az száraz-, vagy vizes aszfalt, döngölt terep, hosszú-, vagy rövidtáv, kényelmes túrázás vagy ügyintézős száguldozás. (Megjegyzendő, hogy Schwalbe Delta Cruisert teszteltünk már a magazin 2004. júniusi számában, és az akkori tesztkülső párból mindennapos városi használat mellett az egyik még mindig gurul. Meglehetősen elpusztíthatatlan, magas futásteljesítményű külsőnek ismertük meg – a szerk.)
Jellemzők és technológia:
– Puncture Protection: az általános felhasználású-, kedvezőbb árú külsők defektvédelme, mely egy plusz gumiréteget jelent a futófelület alatt.
– SBC: Schwalbe Basic Compound – a gyártó alap gumiösszetétele, mely nincs kihegyezve egy bizonyos felhasználási területre, hanem amolyan mindenes alapanyag.
– Perem: a Delta Cruisernek csak drótperemes változata létezik, a tesztelt változat tömege 525 g, a gyártó által megadott 535 helyett.
– Reflex csík: egy fényvisszaverő csík az oldalfalon.
– Szövet sűrűsége: 50 Tpi
– A hivatalos ajánlás így szól: „Általános túra külső, bármilyen túra kerékpárra, az aktív életmód kedvelőinek”.
Termékadatok:
Forgalmazó: Paul Lange Hungary Kft., www.paul-lange.hu, www.lanchalozat.hu
A termék a gyártó honlapján ide kattintva érhető el.
Tesztelt méret: 28-622
Tömeg: 525 g
Elérhető változatai:
– 28-622 Puncture Protection, drótperem, fehér oldalfal
– 28-622 Puncture Protection, drótperem, reflex csíkkal
– 37-622 Puncture Protection, drótperem, krémszínű
Ajánlott fogyasztói ár: 4.190 Ft
Szöveg: Lcs
Fotó: Lcs, Schwalbe