A Ridley egy kevésbé közismert márka itthon, pedig a belga márkával hajt többek között az országúti Lotto-Belisol ProTour csapat is. Itthon a cyclocross futamokon találkozhatunk a Ridley-vel, nem is akármilyen versenyzők alatt: Dósa Eszter és Fejes Gábor a női és férfi master, valamint Kurilla Bence, az U23 kategória dobogósai hajtják ezeket a bringákat.
A hihetetlenül könnyű, 750 gramm körüli Ridley Helium váznak extrém magas, akár 60 tonna/négyzetmilliméter is lehet a teherbírása. A megnövelt csőátmérőkhöz a legmerevebb karbonszöveteket használják, így a merevség nem megy a tömeg rovására.
A váz természetesen már a belső bowdenvezetésre lett felkészítve, ráadásul úgy, hogy a hagyományos és az elektronikus váltáshoz is ugyanazokat a lyukakat lehet használni. A váz-villa kontaktus egy kicsit szokatlan módon 1 1/4 – 1 1/8-os, tapered ipari kormánycsapágyon keresztül kapcsolódik egymáshoz.
A támvillák növelik a váz függőleges rezgéselnyelő képességét, komfortosabbá téve a bringázást, a hajtási merevség rontása nélkül. A vázat alkotó, egyébként nagy merevségű, űrhajózásban is használt karbont nanotechnológiás gyantával ragasztják a könnyűség és a merevség érdekében.
A Ridleynek komoly felhozatala van a cyclocross kerékpárok területén is, a Tiagrával és 105-össel szerelt alumíniumvázas X-Bowtól kezdve egészen a 4 világbajnokságot nyert csúcs X-Night-ig terjed a paletta.
A bringa BB30-as középrésszel és tapered kormánycsapággyal érkezik. A felhasználók pedig szabadon választhatnak a canti és tárcsafék közt.
Az időfutamra készült Dean Team-nél UCI szabály megkerülési trükkök vagy fondorlatok nélkül törekszik a leghatékonyabb aerodinamikára. A gondosan megtervezett csőformák minden négyzetmillimétere az energiafogyasztás csökkentését célozza. Az F-Surface lakktechnológia 4,1%-os energiamegtakarítást ígér.
Az országúti versenyekre készült kerékpárok egyik fejlesztési irányát a Noah képviseli. A Heliummal szemben itt a merevség és az aerodinamika kapta a nagyobb hangsúlyt. Ez a robosztus csőméretekből is látszik, illetve néhány apró részleten, pl. a fék elhelyezésen és a magas peremes Fulcrum kerekeken.
Az egyik ilyen apróságnak mondható dolog, az F-fék (ami felépítésében kísértetiesen hasonlít a V-fékre), ami teljesen belesimum az első villába is és a hátsó támvillába, még tovább csökkentve az légellenállást.
A Lotto-Belisol sprintere, Andre Greipel is egy ilyen kerékpárt hajt. Erről részletesen a Sztárkerékpárok az Eurobike-on cikkünkben tájékozódhatnak az olvasók.
A Ridley-ről bővebb információ a gyártónál vagy a hazai forgalmazónál található.
(x)