A Merida folyamatos-, töretlen- és jó irányú fejlődésen megy keresztül. Mondhatni természetesen, a karbon technológia az, amelybe láthatóan a legtöbb energiát fektetik, és ennek ékes példái az alább is beharangozott 2010-es modellek.
Emellett ésszerűen osztották le a rugóút tartományokat az össztelósaik terén, és szokás szerint a jó felszereltség, valamint a jó ár/érték arány lesz az erősségük továbbra is.
Mi már nagyon várjuk az első tesztpéldányokat, amiket októberben már ki is próbálhatunk.
Az egyik legnagyobb várakozást élvező One-Twenty csokor. Ő lesz az igazi „mindenre jó” kisössztelós monti. Elöl-hátul 120-at mozog és, hogy valóban mindenki megtalálja a számítását, a maraton versenyzéstől a túráig, széles felszereltség kínálattal érkezik: 3 féle TFS-, 3 féle HFS- és a csúcs HFS 3800-as is kapható lesz, 12 kilós tömeg alatt, Fox-szal, XT-vel és Crossmax-szal.
Az új Time Warp teli van gyönyörű részletmegoldásokkal, mint például a monoblokk mögött, a láncvilla aljára rejtett hátsó fék, vagy a Sram kerékszett.
A kormánymagasság a „Modular Head” elnevezésű technológiával állítható, mellyel a felsőcső-fejcső találkozásánál lévő vázidom behelyezésével vagy kivételével állíthatunk 2 centit a magasságon.
Az új O.Nine a Merida merevfarú XC versenygépek csúcsa. A név abból adódik, hogy a gyártó állítása szerint a 0,9 kiló. Pontosabban a 18-as méret állítólag 965 g, a legkisebb pedig 930 g. Az itt látható gép a „legolcsóbb” O.Nine típus, a 3000D. XT-vel, DT X1900 kerékszettel, Magura Louise-zal szerelik.
A kedvelt- és jól működő Trans Mission család rugóútját 130-ról 140 mm-re emelték a felfüggesztés áttervezésével. Így logikusabban illeszthető a 120-at mozgó új One-Twenty és a 160-at mozgó One-Five-O közé. Új, 3D himbakart is kapott, mint a One-Twenty és a felfüggesztés stressz pontjait is megerősítették.
A karbon TM modelleknél már nem csak az első háromszög, hanem a hátsó felfüggesztés is karbonból készül – ezzel közel 400 g-ot faragtak le, floatert, csak a karbon TM típusokon találunk (az újságban leírttal ellentétben).
A 96-osok tavalyi DT XR Carbon rugóstagjának állíthatóságát és működését nem találták 100 %-osnak a mérnökök, ezért 2010-re lecserélték azokat egy speciálisan testre szabott M210-esre. Azt ígérik, hogy könnyebb lesz beállítani, valamint, hogy puhább beállításon kevésbé fog pogózni. A másik fontos újítás, hogy a 96 elérhető lesz BB30 szabványú monoblokkal is.
Forgalmazó: www.bikefun.hu
(x)