fbpx

WTB Vigilante és TrailBoss mtb gumi teszt: Igazi mindenesek!

Ahogy a májusi hírben beszámoltunk róla, újra kaphatók hazánkban a legendás márka kerékpár gumijai. A Vigilante-ot és TrailBoss-t kaptuk tesztelésre a WTB trail és enduro vonaláról.

WTB Vigilante és Trailboss

Először a fogalmak között szeretnék rendet tenni, mert a WTB sok, de egyértelmű jelölést használ a gumijain, hogy minél könnyebben kiválaszthassa a vevő, hogy melyik számára a legjobb. Természetesen minden gumija tubeless, amit Tubeless Compatible System (TCS) betűkkel jelöl.

Oldalfal
Létezik Tough (erősített) és Light (könnyű) oldalfalú verzió. A könnyű oldalfalú típusoknál még alkalmaznak egy vágás-és kicsípődés elleni védelmet, Slash Guard néven. A Light verzió tökéletes mindenes guminak. Jó súlya miatt tekerhető, tubelessként jól zár. A Slash Guard nálam jól működött, belsővel és belső nélkül is defektmentes maradtam végig a teszt során.
A Tough oldalfal a hardcore enduro felhasználáshoz készül. Itt már komoly oldalfal vastagságot kapunk a pénzünkért, természetesen némi extra súllyal egyetemben. De ahogy Borisz, a Penge is megmondta a Blöffben, a súly a megbízhatóság jele.

Gumikeverék
A TriTec jelölésű gumiknál a gyártó 3 összetételű/ keménységű anyagot használ. Ennek van High Grip és Fast Rolling változata.
A TriTec modelleknél a WTB úgy oldotta meg az öntési technológiát, hogy ebből az anyagból áll a bütykök magja is. Ez ad egy támogatást a bütyköknek a deformálódás és a letörés ellen.
A TriTec, Fast Rolling verzió egy optimális megoldás a tekerhetőség szempontjából. A középső futó felületen a keményebb gumi jól gördül és kevésbé kopik, míg az oldalsó bütykök puhábbak, hogy kanyarban jobban tartsanak.
A High Grip értelemszerűen a legpuhább keveréket ajánlja, hogy nedves, csúszós kövek és gyökerek között is megfelelő tapadás álljon a felhasználó rendelkezésére.

 

WTB Vigilante 29×2.3, TCS, Fast Rollin, Light

A két gumi közül, az igazi mindenesnek számító Vigilante-ot, a könnyű, tekerhető verzióban választottam. A gumi felrakása könnyen ment- ellenben a régebbi verzióval- és nagyon jól illeszkedett a felnire. Miután jól elrendeztem a gumi peremeit a felnin, a felfújása sima műhely pumpával is sikerült, ami nem mondható el minden tubeless gumiról.

A bütykei egymástól elég nagy távolságra vannak ahhoz, hogy jól tisztuljanak sáros környezetben, de még sincsenek olyan messze, mint egy igazi sárgumin, így a gördülésének sincs traktor jellege. 30-as belső szélességű felnin használtam, amin pont a méretének megfelelőre terpeszkedett szét. Súlya 880 gramm. A gumi kellemesen ballonos, komfortos. Bár a tesztpéldány oldalfal védelem nélküli verzió volt, normál montizás közben elegendőnek bizonyult az oldalfal tartása. Erőszakosabb kanyarodásnál vagy nagyobb ugratóknál alacsony nyomáson már hajlamos az imbolygásra a vékonyabb fal miatt. A magasabb oldalsó bütykök kanyarban jól kapaszkodnak, ha megcsúsznak azt is kiszámíthatóan teszik. Bár a Fast Rolling verziót a könnyebb gördülésre hegyezték ki, a keményebb gumikeverék ellenére sem tudok belekötni a tapadásba. Sáros gyökéren és kövön is stabilan tartott, de döngölt, kemény talajon sem kezdett el mászkálni. Természetesen nem veheti fel a versenyt a kisebb és/vagy sűrűbb mintájú, jobban gördülő gumikkal, de tapadása és felhasználási területének széles spektruma szerintem bőven kárpótlást nyújt. Első és hátsó gumiként is használható.

 

WTB Trail Boss 29×2.4 TCS, Light, Fast Rolling, Slash Guard

Ezt a gumit kifejezetten az itthoni és külföldi lejtőzős napjaimra választottam. Kíváncsi voltam, hogy a Slash Guard milyen támogatást nyújt az oldalfalnak. Falvastagsága és súlya (1260 g) már előre vetítette, hogy az oldalfal tartásával nem lesz probléma alacsony nyomáson sem. Sűrű és alacsonyabb mintázata gyors gördülést és stabil, végig kiszámítható tapadást biztosít. Sehol nem tapasztaltam bizonytalankodást, tapadt és tartott minden körülmény között. Sőt talán kicsit túlzottan is. Kanyarokban játszani vele, kitörésre, csúszásra késztetni nem egyszerű. Bár aki erre hajt és megfelelő a tudása hozzá, annak biztos sikerülne. Én ellenben nagyon hálás voltam a kiszámíthatóságért amit nyújtott. Söldenben kaptuk egy kis alpesi sarat is és örömmel jelentem, a gumikeverék és a mintázat nem ijedt meg ettől a moderált mennyiségtől. Elég jól tisztult és tapadt is. Nagyobb mennyiségű és ragacsosabb állagú sárban biztos nem lenne elemében , de ez más, hasonló mintájú gumiról is elmondható.

Az oldalfal vastagsága ideális alacsony nyomáson való használathoz. Extra komfortot, tapadást nyújt és nagyon határozott oldalfal védelmet. Tompa püffögéssel nyelte az ütéseket, csodás „zenei” aláfestést nyújtva a száguldáshoz. Jómagam 90 kg körüli súlyommal, belsővel, 1.2-1.4 bar nyomáson használtam 4 napon keresztül, alpesi, köves gyökeres, nagy tempós épített pályákon és ezalatt a 4 nap alatt kifogástalanul tartott, defektmentessé téve a túrámat. Hátul használtam, de a fent említett terepeken elöl is biztos megállná a helyét.

A kemény DH parkozás nyomai látszódnak rajta

A teszt és a választék alapján elmondható, hogy a WTB újításaival, sokféle mintázatú és összetételű gumijaival sikeresen tartja a lépést a nagy versenytársakkal. Bárki megtalálhatja a választékból azt, ami a saját tekeréséhez és stílusához megfelelő.

További információkért és árakért keresd a hazai forgalmazó honlapját.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo