A Wheeler bár nem tartozik sem a legnagyobb sem a leginnovatívabb nevek közé a kerékpáriparban, azért mindig is ismert volt a jó ár-érték arányú gépeiről. Tudják azt, amire egy átlagos felhasználónak szüksége van, és mindezt nagyon baráti, a nagy nevek hasonló gépeihez mérve jóval kedvezőbb összegű árcédulával.
Az eddigi, néha kicsit álmoskás dizájnon dobtak egy kicsit 2015-re. De ennek ellenére ne gondoljuk azt, hogy e márkának nincsenek nagy eredményei! Példának ott van pl. a svájci Esther Süss, többszörös Cape Epic győztes és dobogós, többszörös maraton Európa- és világbajnok, aki immár hosszú évek óta Wheeler bringával megy.
A Falcon széria az összteleszkópos 100 mm-et mozgó maraton/trail gépeket takarja, melyek mind 29-es kerekűek. Alapvetően a Wheeler is átállt a nagykerekű gépekre, gyakorlatilag az XC-maraton vonalon csak a Protron széria a 27,5-es kerékméretű. A Falcon Race XT a modellcsalád második legjobban felszerelt gépe. Karbon vázával, teljes XT felszerelésével az elérhető csúcskategóriát jelenti. A villa DT Swiss XMM, a rugóstag pedig szintén DT, méghozzá a karbon X-313, mindkettő kormányról vezérelhető. A gép össztömege a gyári adat szerint 10,7 kg, ami nem rossz érték.
Az Eagle széria tartalmazza a merevfarú XC-maraton gépeket, ezek is mind kivétel nélkül 29-es kerekűek. Az Eagle Race a karbonvázas, míg a számozott Eagle modell jelölések az aluvázas típusokat jelentik. Ez itt a legelérhetőbb áru karbon XC modell minden jóval, ami ma egy korszerű karbonvázba kell: rejtett bowdenvezetés, 12-es hátsó tengely, láncvillára helyezett PM tárcsakonzol, tapered fejcső. Szemmel láthatóan ügyeltek a menetkényelemre is a tervezők, mert a támvilla jókora függőleges hajlítást kapott a jobb rezgéselnyelés érdekében (VDT-Vibration Damping Technology). A váz egyébként ugyanaz, mellyel Esther Süss is megy jelenleg, és amivel megannyi győzelmét szerezte az elmúlt évben. A villa Fox F32 Float Evolution, a meghajtás elemei meg Deore-tól SLX-en át XT-ig tartanak, valamint a fékek is a Deore családba tartoznak. Ez így egy egész jól felszerelt csúcs karbonvázas modellt ad ki, melyet akár szénné lehet tuningolni, és akkor olyan gépünk is lehet, mint Süss kisasszony 8,5 kilós versenyparipája.
Esztétikum és várható népszerűség alapján az aluvázas Eagle gépek közül az 500-as és 600-as modellt választottam bemutatásra, mely egészen komoly megjelenésű gép. Műszakilag bár nem tartalmaz a váz különösebb extrát, de mégis adja magát jó geometriájával, egyszerű, de bizonyított megoldásaival. Lockolható levegős Suntour villával, XT-Deore felszerelésével, 12,8 kg-os tömegével nem is rossz. A támvillájában komoly mértékű S-bend van, ami kifejezetten kényelmessé teszi.
Kicsit látványosabb színű kistesója az Eagle 600, a vázuk megegyezik. Alivio-Deore-SLX meghajtás, és villavállról lockolható levegős Suntour XCR villa adja a főbb komponenseit. Az egyértelműnek tűnik, hogy az új Alivio szettet az SLX-hez passzították színben, elég sok gyártó kombinálta is őket, a leggyakrabban talán a Wheeler. Megérzésem szerint szembe jöhet majd párszor a Budai-hegyek ösvényein.
A 27-es kerekű Protron széria 300-as modellje úgy a középmezőny tagja. Ami viszont őt szerintem kiemeli a mezőnyből az a külcsín. Nagyon ütős lett az összkép, bár az egyszerű papucs, a nem tapered fejcső jelzi, hogy nem a felső kategória tagja. Hogy miért emelem mégis ki? Egy hazánkban is elérhető, és elérhető árú 27,5-es bringáról van szó. Szintén Alivio-Deore-SLX alkatrészekkel, az új Alivio tárcsafékekkel és a levegős Suntour villájával az idehaza legnépszerűbb MTB kategória választékát bővíti. A háttérben látható kék színátmenetes festéssel is választható.
A cég a hölgyekre is gondolt, a Passera széria nekik szól. A Passera 200-as az előbb említett Protron női megfelelője, vagyis szintén 27,5-es kerekű gép, felszerelése gyakorlatilag megegyezik vele, de női geometriát és érdekes módon sokkal jobb papucsot kapott a váz.
A fatbike tényleg kötelező mutatványnak tűnt a kiállításon, ez alól a Wheeler sem húzhatja ki magát. Nem is teszik, sőt mindjárt egy karbon verziót is kihoztak, amin a Sram és Shimano cuccok érdekes elegye dolgozik. Bár lesz neki teleszkópvillás változata is, én a könnyű karbon merevvillával szerelt verziót érdekesebbnek találom. A váz amúgy mindent tud, amit a normál montivázak: X12-es hátsó tengely, tapered fejcső, rejtett bowdenvezetés. Mondjuk egy norvég kisvárosban valószínűleg többet fognak belőle egyetlen hónap alatt eladni, mint amennyit itthon az egész országban egy év alatt tudnának, ami miatt idehaza elég kevéssé valószínű a felbukkanása, de azért érdekes gépezet.
Az elektromos bringa őrületből sem szeretne kimaradni a Wheeler. A monti pedelec gépek közül íme az E-Passera, tehát egyből a női verzió (természetesen létezik a férfi változata is E-Protron néven). Mint egyből feltűnik, ők nem a középmotoros meghajtást favorizálják, hanem a jókora hátsó agyban találjuk a motort. A BionX D-series rendszer szintén 250 wattnyi teljesítményt tud, maximális hatótávolságának 130 km-t adtak meg. SLX-XT, Suntour Raidon villa, és Tektro fékek adják az összetevőket hozzá.
A békésebb felhasználási kör felé kanyarodva íme egy elég szépre sikerült cross bringa, a Cross 6.6, annak is a Lady változata. Az alapot jelentő szép vonalú váznál a korszerű megoldások mellett – láncvillára helyezett PM tárcsakonzol, rejtett bowdenvezetés – gondoltak a tervezők sokféle felhasználási lehetőségre is, hiszen meghagyták a sárvédő és csomagtartó felszerelés lehetőségét. A 75 mm-t mozgó Suntour NRX villa kormányról lockolható, SLX-XT meghajtással, Deore fékekkel 12,4 kg, ami kategóriájában kifejezetten jó érték.
A Whellernél a városi pedelec vonalat is tolják természetesen. Ennek egyik praktikus képviselője az E-Ecorider D1. A szoknyakedvelő hölgyek kedvére való alacsony átlépési magasságú vázas gépe hajtását a BionX P-series rendszere segíti, egy töltéssel max. 105 km-t. A kényelmet ezen kívül a szintén Suntour villa, az állítható magasságú kormányszár, valamint a hidraulikus tárcsafékek szolgálják. A világítás már nem agydinamóról, hanem logikusan az akkumulátorról megy.
További képek:
A Wheeler bringákról többet a gyártó honlapján találhatsz: http://www.wheelerworldwide.com/
…bár én személy szerint a sokkal jobb átláthatósága és a bőségesebb adatok miatt inkább a svájci Wheeler forgalmazó oldalát ajánlanám: http://www.wheeler.ch/home.html
Vagy keresd a hazai forgalmazónál, ahol számos akciós modelljüket is megvásárolhatod: http://mali.hu/
Szöveg: gg
Fotó: gg