fbpx

WD-40 Bike: most már melegen ajánlott!

Tűzzel vassal irtottam a „védénegyvenezést” a mai napig, mivel sokan mint valami mindenre jó csodaszert használták a bringájukon, pedig ez messze nem így volt. Most végre bringás vonallal bővült a „kéksárga” angol cég kínálata és bizony ezek a cuccok már teljesen rendben vannak!

Íme a kerékpáros család

Íme a kerékpáros család

Ötféle cuccot kaptam a nyár végén tesztelésre:

WD-40 Bike Degreaser (3.790 Ft)

WD-40 Bike All Conditions Lube (2.290 Ft)

WD-40 Bike Dry Lube (2.990 Ft)

WD-40 Bike Wet Lube (3.190 Ft)

WD-40 Bike Cleaner (4.490 Ft)

Nézzük mik is ezek részletesebben! A Degreaser kvázi a féktisztítónak felel meg, de hivatalosan zsírtalanító. Használhatod a koszos láncon, hajtómű lánckerekek, lánckeréksorok, agyak, racsni mechanizmusok tisztításához (csak szétszedve!), vagy féktárcsa, féknyereg takarításhoz. Nyom nélkül szárad, de a kezedet durván kiszárítja (mivel ugye zsíroldó) ezért viselj szerelő kesztyűt! A képen is látható, hogy pikkpakk leszedi a láncról a dzsuvát, de nagyjából minden alkatrésszel így jártam. Természetesen a láncot ne a bringán takarítsd, hanem leszedve, kis edényben, mert a nagy nyomású permet ráfújja a kerékre a leszedett olajos koszt. Egyet nem értek csak, hogy egy bárhol kapható féktisztítóhoz képest miért kerül ennyivel többe?

Határozottan jól használható, nem szór mindent össze

Határozottan jól használható, nem szór mindent össze

Eddig, ha meghallottam a lánc spray megnevezést, kirázott a hideg. A kenőanyagot mindenhová spriccelő flakkonos borzalmakat még motoron sem szeretem, nem még bringán ahol sokkal közelebb van egymáshoz minden. A WD-40 megoldotta, hogy ne 3000 baros nyomással jöjjön ki a permet belőle és valószínűleg maga az olaj is sűrűbb. Ezzel simán be mertem fújni a láncot a bringán és még csak nagyon óvatoskodni sem kellett. Nem mondom, hogy innentől csak ezt fogom használni, de aki spray fetisiszta, annak végre egy rendes alternatíva az All Conditions Lube. Érzésre a benne lévő olaj a Wet Lube sűrűségével egyezik meg, tehát inkább az esős időszakokban ideális.

Ők pedig a láncolajok száraz és esős időre

Ők pedig a láncolajok száraz és esős időre

Ha már említettük, akkor következzen a csúnya időkre használható anyag. A Wet Lube sokkal sűrűbb olajat tartalmaz mint a Dry Lube, éppen ezért esőben is tovább keni a láncot. A flakkon csőre tökéletesen zárható, így mondjuk sáros monti maratonra mezzsebben is magaddal viheted, mert bármennyire tartós is, esőben-sárban egy hosszú távot nem fog kiszolgálni. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy eddig nem találkoztam olyan láncolajjal, ami kibírt volna 80-100 km-t terepen a dzsuvában. Persze használhatod szép időben is, így országútin nem kell kb. 200 km-ig olajoznod a láncot, cserébe viszont kicsit jobban összeszedi a koszt. Aszfalton ez közel sem olyan vészes, de terepen én Wet Lube-ot csak tényleg rossz időben használok.

A Dry Lube nagyon „vékony” olaj és a Wet Lube-al ellentétben PTFE tartalmú. Szakmai nevén polytetrafluoroethylene van benne, aminek a súrlódási tényezője mindössze 0,05-0,1 között van. Talán sokkal ismertebb DuPont teflon néven, ami egy súrlódáscsökkentő adalék. A fenti kis házi videón látható, hogy mennyivel folyósabb, éppen ezért sokkal jobban bejut a lánc görgői közé. Ahogy az lenni szokott, egyetlen hátránya, hogy hamarabb el is „fogy” a láncról, viszont legalább nem szed össze annyi koszt. Országúton nagyjából 100-150 km-t bír ki, terepen száraz időben talajfüggően olyan 80-100 km volt a hatótávolsága. Nekem ez volt a személyes kedvencem. Ugyan nem reprezentatív az összehasonlítás, mert erősen szubjektív, de az általam eddig használt Holmenkol Lube Extreme olajnál mintha kisebb ellenállással futott volna a lánc a Dry Lube-bal kenve. Érdekes lenne egyszer az itthon elérhető láncolajokat valami hiteles tesztberendezéssel megmérni.

Végül de nem utolsó sorban itt a Cleaner ami pumpás működésű tisztítószer. Lecsapatod a sarat, koszt a bringáról slaggal, aztán jöhet a Cleaner, aminek összetételében nem találtam nyomát szilikon származéknak, de tény, hogy visszaadja a „fényét” a matt festésű vázaknak is. Akinek ilyen bringája van az tudja, hogy hiába mossa le alaposan, száradás után borzalmasan néz ki és utólagos „fényezőszer” kell hozzá. A Cleaner megoldja ezt, aminek külön örültem, mert havi néha tucatnyi tesztbringát kell gatyába ráznom visszavitel előtt és megspórolt nekem egy újabb kört. Egy valamire kell vigyázni. Meleg, napos időben hamar szárad a vázon és főleg a matt illetve selyemfényű vázak esetén csúnya foltokat hagy, amit nem tudsz szárazon eltüntetni, csak ha újra fújsz rá a Cleanerből.

WD40-Bike

Összességében meg voltam elégedve a WD-40 bringás termékeivel, végre a márkanév nem csak a kicsit mindenre jó, de nagyon semmire sem spray-t fogja jelenteni, hanem valódi bringásoknak való cuccokkal bővült! A Dry és Wet Lube kifejezetten az ajánlott kategóriába került nálam, akárcsak a Cleaner. A fújós lánc spray még mindig nem az én világom, a zsírtalanítónak meg „kicsit” sokallom az árát.

A WD-40 termékeket a Bikeline Magyarország Kft. biztosítta számunkra, a cuccokat pedig keresd a bringaboltokban!

www.wd40bike.hu

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.