fbpx

Kuota 2017: Pamela Andersonénál is finomabb domborulatok

A K2 Bike Shop jóvoltából már a hamar népszerű márkává váló Kuota kínálatából is válogathatunk országúti és triatlon kerékpárokat, lássuk mit kínál az olasz cég 2017-re!

kuota_2017_016

A Kuota egy olyan olasz gyártó, mely nem a tradíciókból él elsősorban, de a bringákra tekintve nem tagadhatják, le, hogy a napfényes Itália designerei is közreműködtek az egyes modellek tervezésekor. A Kuota brandet az ezredfordulón, 2000-ben alapították, a világ akkor figyelt fel a márkára, amikor Norman Stadler 2004-ben triatlon Ironman világbajnoki címet szerzett Hawaii szigetén, amit 2006-ban megismételt.

kuota_2017_018

A Kuota kerékpárokon azóta is átüt az erős kötődés a triatlonhoz, gyakorlatilag a megalapítástól kezdve előszeretettel alkalmazták az aerodinamikus formákat, innovatív megoldásokat az országúti gépeiken is, nemcsak az időfutam kerékpárokon. Évek óta szerepel a kínálatban integrált, aerodinamikus nyeregszár kialakítású bringa, régóta alkalmazzák a belső kábel elvezetést stb.

kuota_2017_015

Korábban a Kuota amerikai képviselője tett egy elhíresült kijelentést tv-interjúban, miszerint a Kuota Khan modell domborulatai finomabbak, mint Pamela Andersoné… És van is benne valami, mert tökéletesen helyén van minden ív, a vázkialakítást és a festést is beleértve a Kuota kerékpárokon. Országúton azóta az Ag2R, majd az Androni profi csapatok mentek Kuotával, s persze a jó ízlésű amatőrök.

kuota_2017_001

Lássuk mit kínálnak a olaszok 2017-re! Az Androni által is használt Kuota Khan-ról annyit szeretnék elöljáróban elmondani, hogy kipróbáltam az Eurobike-on, és ezen éreztem magamat a legjobban, pedig két jóval drágább országútit is kiválasztottam az étlapról. Egy hónap múlva megjelenik a teszt is, erről a kerékpárról majd bővebben is írunk.

kuota_2017_002

A Kuota karbonvázakhoz is „jár” egy saját elnevezésű gyártástechnológia, ami a Khan esetében a NIPN (Nano Material Intepenetrating Polymer Network). Ami ennél fontosabb, hogy a váz M-es méretben mindössze 845 grammot nyom és ebbe ugyebár már a nyeregszár bilincs is beletartozik. A felszereltség lehet bármi a legjobbak közül, SRAM e-Tap, Shimano Dura Ace, vagy Ultegra.

kuota_2017_003

Érdekesség, hogy az olaszok 2017-re megcsinálták a Khan Team bringának a tárcsafékes verzióját, Kuota Khan Disc néven. A váz továbbra is nagyon könnyű, a tárcsás kivitel ellenére is csak 930 gramm. Hasonló versenygépre jellemző vonalak uralják, mint a felnifékes változatot, de ezt kimondottan rossz utakon is használhatjuk, befér a 28 mm-es gumi is.

kuota_2017_023

Alapvetően csak minőségi felszereltséggel érhető el, csakis a Shimano legjobb hidraulikus tárcsafékével. Választhatunk elektromos Ultegra Di2 váltórendszert, vagy mechanikus Dura Ace-t, vagy Ultegrát. A kerékszett a Fulcrum R5 Disc modellje, a Fulcrum kerekekkel és Deda kiegészítőkkel – olaszt az olasszal – előszeretettel párosítják a Kuotákat. A Rotor hajtómű is gyakori – szép – látvány a bringákon.

kuota_2017_020

A Kuota K-Uno-t igazából még mindig a csúcsmodell kategóriába sorolnánk, 910 grammos vázzal, szintén NIPN technológiával készül. Bár semmiképpen nem számít komfort kerékpárnak, de ha valaki inkább kényelmesebb bringát szeretne, mint versenygépet, ezt ajánlja a gyártó (hozzátéve, hogy a Khan is megfelelő komfortot nyújt).

kuota_2017_010

A Kougar a Kuota aerodinamikus országútija, nem csak a váz formája és az aero nyeregszár miatt, de a fékek is a légellenállás szempontjából legkedvezőbb pozícióba kerültek, hátul a középrész mögé, elöl a villaszárak hátsó részébe simulva. A tömeg mindössze 1030 gramm, ami ilyen kialakítású váznál igencsak figyelemre méltó.

kuota_2017_013

A Kuota Kiral kerékpárt nyugodtan nevezhetjük a K-Uno kedvezőbb árú változatának, pedig  a harsány színek vagy a camoflage festés még feltűnőbbé teszik. Itt 1080 grammos karbonvázról beszélünk, és a legkedvezőbb árú modellt már Campagnolo Potenza szettel is rendelhetjük, utóbbi a Chorus és az Athena közötti rést hivatott betölteni.

kuota_2017_019

A Kuota Khydra tipikus endurance/komfort országúti, 1130 grammos karbonvázra építve, tárcsafékekkel, akár divatos camoflage, azaz terepszínű designnal. Igazi egyéniség, nem tipikus versenygép, mégis biztos, hogy mindenki megfordul utána, ráadásul a tárcsafékes kialakításnak köszönhetően tovább terjed a felhasználási területe, mint az országúti edzés/amatőr versenyzés.

kuota_2017_017

Bemutatónkban nagyjából az árlistán lépkedünk egyre lejjebb, így a Kuota Kryon-hoz érkezünk, amiért nem kell akkora összeget letenni az asztalra, mint az aerodinamikus csúcsmodellért, a Kougarért. Cserébe a fékek hagyományos pozícióba kerülnek, de az aero nyeregszár jár az 1120 grammos vázhoz. Az Ultera Di2-től a Shimano 105-ig rendelhető különböző árú szettekkel. A Kryon tárcsafékes változatban is kapható lesz, Ultegra alkatrészekkel.

kuota_2017_022

A Kuota Kobalt hétköznapi országútisoknak kínál még mindig jó minőséget és hamisíthatatlan Kuota designt. Shimano 105 szettel szerelve itt már közelítjük felülről a félmillió forintos fogyasztói árat, ami kimondottan versenyképessé teszi bármilyen konkurenssel szemben.

kuota_2017_004

Végezetül hagyjuk el a legvastagabb fejezetet a katalógusban, az országúti gépek után jöjjön egy gravel bike, a K-Allroad. A Khydra endurance bringához hasonlóan menő camoflage festéssel érkezik 2017-re, az 1100 grammos karbonvázba 35 mm-es crossgumik is elférnek. A választható felszerelés Shimano Ultegra vagy 105.

kuota_2017_006

Hát, ha az imént árban lefelé lépkedtünk, akkor most „un pasito pa’ delante”, és jöjjenek az „űrhajók”, azaz amivel minden kezdődött, a triatlon kerékpárok! A Kuota KT05 és Kalibur triatlon/időfutam kerékpárok a legtöbb szempontból a lehető legaerodinamikusabb kialakítást kínálják. Érdekesség, hogy a KT03 bringát hagyományos kormánnyal állították ki, de természetesen rendelhető „ironman” setuppal is.

Ha már szóba került a felszereltség variálhatósága ez továbbra is erőssége a Kuota márkának, hiszen egyénre szabottan lehet rendelni a modelleket (hajtómű áttétel, hajtókar hossz, fogaskoszorú kiosztás, kerékszett, kormány szélesség, kormányszár hossz, fékek, váltószett, nyereg és bandázs szín). A részletekkel kapcsolatban mindenképpen érdemes felkeresni a hazai forgalmazót, további információkért KATTINTS IDE!

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.