fbpx

BMC 2017: a végső megoldás a roadmachine!

A BMC-nek nincs nehéz dolga, ha be akarja rendezni standját az őszi kerékpáros kiállításokon, hiszen Greg Van Avermaet olimpiai győzelmét hirdető csúcsmodelljük, az arany teammachine bizonyos szempontból mindent visz… Pedig műszaki szempontból nem a legcsillogóbb bringa a legérdekesebb a 2017-es kínálatban…

bmc_2017_011A BMC története körülbelül két évtizedre nyúlik vissza, ezalatt mégis több híres kerékpár gurult ki az üzemből, mint a legtöbb évszázados múltra visszatekintő gyárból. A céget 1998-ban felvásároló Andy Rihs-t tulajdonképpen mindig is jobban érdekelték az innovációk, mint a számszerűsíthető üzleti haszon, ennek ellenére a BMC mégis a vezető márkák közé küzdötte magát.

Amivel tulajdonképpen minden kezdődött, a Phonak profi csapat alu muffos karbon kerékpárjai mindenkinek az emlékezetébe bevésődtek, sok fiatal bringás álma volt valami hasonló az ezredforduló éveiben. Később az Astana Team által használt türkiz BMC-k is a mezőny legkívánatosabb gépei közé számítottak, majd jött az Impec, amivel Cadel Evans Tour de France-t nyert.

Van magyar versenyző is, akinek összefonódott a neve a BMC márkával, hiszen Kusztor Péter már svájci kontinentális csapatában, az Atlas-ban is hajtott ilyet, most pedig az osztrák Amplatz BMC-ben tekernek teammachine SLR-rel a regnáló magyar bajnok Pelikán Jánossal egyetemben.

bmc_2017_001

Nemzetközi szinten per pillanat Richie Porte mellett Greg Van Avermaet a legnagyobb húzónév a profi csapatból, ráadásul az olimpiai bajnoki cím a lehető legfeltűnőbb designnal párosítható:

Bár az aranyérem most nem jött össze a korábbi kétszeres olimpiai bajnok Julien Absalon számára, de a francia legenda Rióban használt bringája is kint volt az Eurobike standján:

bmc_2017_019

Nyilván feltűnik, hogy a hatalmas kövekkel, sziklakerttel tarkított riói pályán Absalon nem a softail teamelite kerékpárt használta, hanem egy dropper post-tal ellátott fullyt, a fourstroke modellt. Ezt a mountain bike-ot egyébként kipróbáltuk még a nyáron Tirolban, a teszt még a szezon előtt várhatóan megjelenik.

A világ- és olimpiai bajnokok kerékpárjai után következzen a BMC legnagyobb dobása 2017-re, a roadmachine! Ez egy tárcsafékes országúti kerékpár, mégis megtestesíti a svájci gyártó alapfilozófiáját. A BMC elébe megy az eseményeknek, nem foglalkoznak azzal, hogy az UCI éppen engedélyezi-e vagy nem a disc-es bringákat a profi versenyeken. (Egyébként csak rövid idő kérdése és fogja…)

bmc_2017_010

A BMC-nél gyszerűen egy jövőbe mutató modellt alkottak, amiben kihasználják a legmodernebb technológiák kínálta lehetőségeket, hogy a leendő tulajdonos a lehető legjobb országútit, „roadmachine”-t kapja. És a leendő tulajdonos alatt ne versenyzőt értsünk, hanem országúti bringást, akinek a bringázás élménye a legfontosabb. Autós hasonlattal ők egy csúcstechnológiát képviselő, szép és menő sportkocsit kínálnak tényleges felhasználóknak, nem pedig leszabályozott Forma1-es technikát.

A roadmachine széria tulajdonképpen felváltja a granfondo modellek egy részét, vagyis endurance országútiról beszélünk. Ezeknél a gépeknél nagy hangsúlyt kap a kényelem, hogy a fizikálisan profi sportolókhoz nem mérhető kerékpárosok is minél hosszabb távon jól érezzék magukat a nyeregben. A geometria jóval agresszívebb, mint a nagyon magas homlokcsővel egyenesebb hátat eredményező granfondo-é volt, de minden más tekintetben a hobbi sportoló kerékpárosok komfort igényeihez igazítják a bringát, a váz merevségi/rugalmassági tulajdonságait és az alkatrészeket is.

bmc_2017_012

Emellett nagyon is fontos a menő design, letisztult formák, élénk színek, hiszen ezt a sporteszközt egy hobbikerékpáros is a legdrágább óráiban, a szabadidejében használja, valószínűleg a legjobb barátai társaságában. Nem mindegy mit sugároz ilyenkor a bringa által kifelé.

bmc_2017_023

A roadmachnie tökéletesen teljesíti a fentieket, a komfortos geometriát minden körülmények között jól és biztonságosan fogó tárcsafékekkel kombinálják, aminek köszönhetően ballonos gumik is beférnek a villaszárak közé. A designt feltűnő színek határozzák meg, zöld, narancs stb. Roadmachine néven már most több változat (01, 02, 03) érhető el, nyilván a csúcsmodellbe sűrítették egybe a legtöbb know-how-t és a legdrágább, legkönnyebb szénszálas szöveteket.

bmc_2017_029

A roadmachine 01-et szintén kipróbáltuk Tirolban, egy elektromos Ultegrával és 3T karbonkerekekkel szerelt változatot, ami még a Bikemag-mezekhez is jól passzolt. Teszttel hamarosan jelentkezünk. A bringa különlegessége, hogy hiába endurance modell, mégis figyeltek az aerodinamikus, szép ívekre, formákra is. A saját fejlesztésű kormány-stucni együttesben belül futnak tovább a kábelek is, nem bújnak ki a kormány alatt, nem sok kerékpár mutat letisztultabb kinézetet ma a világon.

A roadmachnie 02-nél már nélkülöznünk kell az aero kormány-stucni kombót, de még itt is a saját kormánycsapágy „kupakot” láthatjuk a bringán, amiből többféle magasságú létezik, rendeléskor már illik ezt figyelembe venni. Míg a 01 és 02 modellek váza karbonból, a roadmachine 03 alumíniumból készül, de a design tekintetében is itt alapos munkát végeztek. Lévén a hely adott, butaság lenne ha nem biztosítanának lehetőséget akár sárvédők felszerelésére, így a roadmachnie 03-ból akár egy menő vegyes használatú bringát is építhetünk.

bmc_2017_026

A további modellek közül érdemes még kiemelni a képen látható SRAM Rival CX1 szettel szerelt aluvázas cyclocross bringát, ami érdekes lehet a hazai cross fanatikusok számára is, jól használhatónak tűnik a setup!

bmc_2017_025

Mountain bike vonalon a hosszabb rugóutas fullyk között kínál újdonságot 2017-re a BMC, a legfrissebb trail és enduró modellekkel biztosan szívesen játszadozna a BMC hazai hegyikerékpáros arcának számító Blazsó Marci is alkalomadtán. Az új Trailfox 150 mm rugóutat, a Speedfox 130 mm-t kínál.

bmc_2017_020

S bár szűkebb felhasználói rétegről beszélünk, de a fenti képeken látható rendkívül sikeres aktuális modell és az Eurobike után a BMC bemutatott egy új időfutam/triatlon gépet is, a „világ leggyorsabb bringáját”! Az új timemmachine-t a Hawaii ironman vb-n leplezték le, lehet hogy jövőre már itthon is láthatunk ilyet az idei hosszútávú triatlon bajnokságot nyerő Flander Marci alatt, vagy éppen az időfutam bajnok Pelikán Jani alatt, aki 2017-re tovább tervezi faragni a másodperceket…

Bővebb információk BMC kerékpárokról a hazai forgalmazó, a Mesterbike oldalán: http://mesterbike.hu/

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.