A Bianchi egy előremutatót lépett, létrehozta az E-Omnia pedelec családot, ami városi, túra és mtb e-bike modelljeivel lefedi az elektromos rásegítéses kerékpárok piacának jelentős részét. Ráadásul egyedi formavilágot választottak az E-Omnia család kerékpárjainak, amit még megspékeltek a modellek személyre szabhatóságával, bizonyos típusoknál választhatunk szíjhajtást vagy akár ABS-t is.
A Bianchi a nevéhez hűen egy nagy dobásra szánta el magát a pedelec szegmensben, megalkotott egy olyan családot, mellyel az elektromos rásegítéses kerékpárok iránt érdeklődők rendkívül széles csoportját célozzák meg és mindezt úgy, hogy nem hoztak létre ezerféle modellt. Az E-Omnia pedelec család három csoportra osztható, a városi, a túra és a mtb kerékpárokra, és ezen belül sem bonyolították túl a kategóriákat, a városi modell neve C Type, a túráé T Type és FT Type, míg a mtb-é X Type és FX Type. Lényegében 5 modell, ha a férfi-női vázas modelleket egynek vesszük.
De mi is ennek a különlegessége? Egyrészt az egyszerűség, az, hogy nem kell sok-sok modell közül választania a vásárlónak, sokkal egyszerűbb és könnyebb lesz a kommunikáció a vevő és az eladó között. És itt még fontos megemlíteni, hogy a pedelec vásárlók többsége egy adott felhasználásra készült pedelecet szeretne venni és nem szeretne belemenni a túlbonyolított millió kategória fejtegetésébe, ami például ami a mountainbike-okat jellemzi (az persze más kérdés, hogy simán vesznek e-montit is városi használatra, de ez ugyanúgy megvan a hagyományos bringáknál is). Ráadásul pedelecek egyik fontos célcsoportja az eddig nem kerékpározók csoportja, akiket főleg nem érdekelnek az ilyen-olyan kategóriák, hanem ők csak egy elektromos rásegítéses kerékpárt szeretnének. Természetesen azért nincs a végletekig leegyszerűsítve a választás lehetősége, de erről kicsit később.
Bianchi E-Omnia városi pedelec: C Type
Túl sok fantáziát nem vitt a modell elnevezésébe a Bianchi, bár kétségkívül egyszerű és lényegre törő a név, C Type, mint city type, azaz városi típus. Viszont ez is jól mutatja, hogy már az elnevezéssel is a vásárlók modell választását segítik elő.
Őszintén szólva elég stílusos külsőt kapott a C Type (akárcsak a többi modell), a váz vonalvezetése nem a kerek formákra épül, hanem a szögek és az élek hangsúlyos szerepet kaptak, ami engem kicsit a sportosságra, a sebességre is emlékeztet, valószínűleg nem véletlenül Nico Rosberggel reklámozzák az E-Omnia családot… Az integráció jegyében tervezték a vázat, az első és a hátsó világítás is a vázban kapott helyet, míg a csomagtartó szintén a váz része. És persze az integrált akkumulátort is érdemes megemlíteni, szinte észre sem lehet venni. A sárvédő és a kitámasztó is elengedhetetlen része ezeknek a városi kerékpároknak.
A technikai tartalomra nem lehet panasz, a Bosch Performance Line CX motorja végzi a rásegítést, ami a 85 Nm-ével elég komoly segítséget tud jelenteni, még a legmeredekebb utcákon is simán fel lehet vele tekerni. Akkuból 500 vagy 625 Wh-s közül lehet választani, míg a hajtásnál a szíjhajtás agyváltóval is a választható opciók között van. A Bianchi gyári adatai szerint a C Type-pal akár 110 km-t is lehet egy töltéssel tekerni.
Bianchi E-Omnia túra pedelec: FT Type és T Type
T, mint tourer, azaz túrázó, míg az F a fullsuspension-ra (össztelós) utal, tehát az FT Type egy össztelós túra bringa az elnevezése szerint, de valójában több. A Bianchi az elöl 120, hátul 100 mm-t mozgó FT Type-ot nem csak túrázásra ajánlja, hanem igazi mindenes bringának, akár lehet városban is használni, a gyári gyerekülésnek köszönhetően akár lehet iskolabusz, de hétvégeken az aszfalton vagy az aszfaltról letérve is lehet igazi túragép.
A rásegítést ugyanaz a Bosch Performance Line CX motor végzi, mint a C Type-nál, viszont ennél a modellnél lehetséges dupla akkumulátort is kérni a bringába, amivel a hatótávolsága igencsak megnövelhető. Az integrált világítás, a sárvédő, a kitámasztó ennél a modellnél is része a felszereltségnek, viszont a komolyabb felhasználásra tekintettel 4 dugattyús fékeket kapott az FT Type és ABS is választható.
A T Type kétféle vázzal készül, női és férfi vázas modell is elérhető belőle, szintén egy univerzális bringa, ami használható városban és hétvégi túrákon egyaránt. Technikai paraméterekben a hátsó rugózáson kívül megegyezik az FT Type-pal, a férfi vázas modellben elérhető a dupla akku opció és ABS-t is választhatunk rá, viszont merevfarúként a szíjhajtás a válaszható opciók között szerepel ellenben az össztelóssal.
Bianchi E-Omnia mtb pedelec: FX Type és X Type
Azoknak, akik szívesen bringáznak komolyabb terepen, szeretik a trail-eket, kínálja a Bianchi az FX Type-ot, ami egy 29-es kerékméretű 150 mm-t mozgó össztelós e-mtb. Felszereltségében és felépítésében az FX Type egy igazi mtb, nagy terepgumik, erős négy dugattyús fékek, hosszú rugóút, ami már messze túlmutat egy túra pedelecen. A rásegítést szintén a Bosch Performance Line CX motorja végzi és a dupla akkumulátor lehetőség is megvan, mellyel a Bianchi állítása szerint akár 142 km-t is meg lehet tenni. Mtb lévén az integrált csomagtartó és a kitámasztó már nem része a bringának, viszont a beépített világítás és a sárvédő ennél a modellnél sem maradt el. A nagy fékerő miatt az ABS opció az FX Type-nál is elérhető.
Az X Type a merevfarú e-mtb az E-Omnia családban, ami az össztelós párjával szemben jóval hatékonyabb már csak a merevfarúsága miatt és a rövidebb (120 mm) első rugóút miatt is. A dupla akkumulátortól, a gyári sárvédőkön át, az ABS opcióig minden megtalálható az X Type-ban is, sőt ennél a modellnél kormányszárba épített kijelzőt is kapunk és elérhető a szíjhajtás is.
Te választhatod ki az extrákat!
Választási lehetőségek, opciók, a cikk folyamán gyakran olvashattátok ezt. Valójában az egyszerűség csak a modellek számának tekintetében igaz, minden egyes modellnél a Bianchi 3D configuratorával kiválaszthatjuk, hogy milyen felszereltséggel és extrákkal szeretnénk megvenni az adott modellt, talán legjobban az autóvásárlásra emlékeztet, ahol szintén választhatunk több, mint egy tucat dolog közül. A Bianchi 8500 féle különböző kombinációt kínál az E-Omnia családon belül, színek, ABS, dupla akku, kijelző, szíjhajtás, táska, gyerekülés, teleszkóp és még sokáig sorolhatnám, gyakorlatilag mi rakhatjuk össze a bringánkat az alapmodellen belül. Persze az már jó kérdés, hogy a gyártást mennyire fogja bonyolítani az ennyire egyediség, de ezt már bízzuk a Bianchira.