fbpx

Világbajnokoknak tervezték: Cervelo R5-CX

A Cervelo villámgyorsasággal megalkotta a cyclo-cross kerékpárját, az R5-CX tervezésében Wout van Aert és Marianne Vos segített. Az új cyclo-cross bringa menetes középcsapággyal, rejtett bovdenezéssel érkezik és csak elektromos szettekkel kompatibilis.

Cervelo R5-CX

Cervelo R5-CX
Fotó: Cervelo

A Cervelo érdekes helyzetbe került tavaly amikor a Jumbo-Visma kerékpárszponzora lett, hiába rendelkezett csúcs országútikkal a gyártó a Jumbo-Vismában cyclo-cross szakágban érintett versenyzők is voltak, – ráadásul nem kisebb nevek mint a férfiaknál Wout van Aert, a nőknél pedig Marianne Vos – akiknek cyclo-cross kerékpárra volt szükségük, ami éppen nem volt a Cervelo kínálatában. A cyclo-cross versenyzésre nem éppen alkalmas gravel modellre nem akarták felültetni a világbajnokokat így egy egyszerű megoldást választottak, vettek egy tucat kerékpárt a Bianchitól (előző évben azzal ment a csapat) és átfestették őket Cervelo színűre. Ezeket a kerékpárokat használta az előző szezonban a két világsztár, de már akkor ígérte a Cervelo, hogy fejleszt nekik cyclo-cross kerékpárt.

Cervelo R5-CX

Wout van Aert és a Cervelo R5-CX
Fotó: Cervelo

Az elmúlt év gyártói oldalról nem volt egyszerű a covid okozta gyártási és szállítási nehézségek miatt, de a Cervelo tartotta az ígéretét és végül ezen a héten bejelentette a legújabb és jelenleg egyetlen cyclo-cross kerékpárját az R5-CX-et, aminek a fejlesztésében Wout van Aert és Marianne Vos is részt vettek. Vos alatt már láthattuk ebben a szezonban a Cervelo R5-CX-et, ezzel nyert az Egyesült Államokban világkupafutamot és van Aert is ezzel a kerékpárral fog versenyezni ebben a szezonban.

Cervelo R5-CX

A Cervelo R5-CX neve beszédes, ugyanis a kerékpár alapját az országúti R5 modell adja, persze rendesen átalakították, teljes cyclo-cross geometriát kapott és a szakágnak megfelelő módosításokat hajtottak végre rajta. A középcsapágyháza például menetes, úgy látszik egyre több gyártó ébred rá, hogy a menetes csapágy kevesebb problémával jár ilyen felhasználás során. A kábelek teljesen rejtve futnak az irányítópultnál is, ami a szerelhetőség szempontjából fogós megoldás. A váz csak elektromos váltórendszerekkel kompatibilis, ezért nem igazán kellett a bovdenek szép elvezetésén gondolkozni.

Cervelo R5-CX

D-formájú nyeregcső dupla bilinccsel
Fotó: Cervelo

A nyeregcsövet emelte ki a Cervelo a bemutatón, ami D-formájú lett, kifejezetten Marianne Vos és Wout van Aert kérése, hogy esésnél ne forduljon el. Még több információra nem derült fény az R5-CX-szel kapcsolatban, de az biztos, hogy négy méretben (51, 54, 56, 58) fogják gyártani.

Cervelo R5-CX

Marianne Vos, Wout van Aert és a Cervelo R5-CX
Fotó: Cervelo

A Cervelo 2022 nyarára ígéri az R5-CX boltokba kerülését, addig csak a versenyzők kiváltsága lesz az új cyclo-cross bringa használata.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.