Új fejlesztéseket jelentett be a Shimano a belépő kategóriás MTB szettjeinél, mint pl két tányéros hajtómű, átmenő tengelyes agyak, új tárcsafékek és első váltó.
Az igényeknek megfelelően az olcsóbb szegmensben (Alivio, Acera, Altus) is megtalálhatóak lesznek olyan alkatrészek, melyek eddig csak a magasabb kategóriákban voltak elérhetőek. Az új alkatrészek felhasználóbarátabbak, mint az eddigiek és megjelenésben sokkal jobban emlékeztetnek a versenyfelhasználásra tervezett, felsőkategóriás modellekre.
Az Acera (FC-MT300-3) és az Altus (FC-MT210-3/2) hajtóműveket teljes mértékben újratervezték, agresszív anodizált fekete szín köntösbe öltöztette őket a Shimano és a lánckerekeik cserélhetőek. A tripla hajtóművek 44-32-22 és 40-30-22 fogszámokkal lesznek elérhetőek, míg a két tányéros verzió a már sokat bizonyított 36-22 kiosztással lesz megvásárolható.
Az új, Boost szabványú kerékagyak már a belépő kategóriába is lecsorogtak, melyek merevebb váz-kerék kapcsolatot tesznek lehetővé, az Alivio (HB-MT400-B/FH-MT400-B) és Acera (HB-MT200/FH-MT200-B) első és hátsó agyak 110 illetve 148 mm-es papucstávolsághoz készülnek.
Az XTR-től a Deore-ig megismert könnyű két ujjas fékkarokat az új Alivio (BL-MT400) is megörökölte, mellyel jobban tudjuk irányítani a kerékpárt, hiszen több ujjunk marad a kormányon. Az Acera (BL-MT200/1) 3 ujjas verziója pedig elérhető lesz acél és alumínium fékkarokkal is. Mindkét fékkart a kisebb kézzel megáldottak is tudják majd használni, a 75 mm-es fékkar-kormány távolság a széles tartományban állíthatóságának köszönhetően egészen 25 mm-rel megrövidíthető, ezzel lehetővé téve, hogy mindenki a saját ízlése alapján beállíthassa a hozzá leginkább passzoló távolságot.
Végezetül az Alivio elsőváltóból (FD-M4020) is elérhető lesz a side-swing-es verzió, mely kompatibilis a mai vázak jelentős részével. Az új elsőváltó szabvány nagyobb sárférőhelyet, jobb váltásteljesítményt és egyszerűbb bovdenelvezetést biztosít.
Az alkatrészeket várhatóan 2018. júniusától keresheted a Shimano partnerüzleteiben.