fbpx

VELON: lépés a valóban profi kerékpársport felé!


Notice: Undefined variable: commentcount in /var/www/html/wp-content/plugins/facebook-comment-by-vivacity/user-file.php on line 121

 

A kerékpársport uborkaszezonjának kellős közepén tegnap este bombaként robbant a hír: megalakult a Velon Group, ami WorldTour-csapatokat tömörítő gazdasági társaság!

Velon_Logo_RGB_AW

A Velon Csoport létrehozása nem az első lépés a profi kerékpársport főszereplőinek érdekeit – gazdasági értelemben is – védő erős szervezet megalkotása irányában, sokan forszíroznak már hasonló reformot, mint amit például a Forma 1-ben Bernie Eccleston csinált. Januárban már hírt adtunk a WorldTour csapatok többsége által életre hívott Avignon Projektről, aminek a Velon Group tulajdonképpen a szervezeti keretet ad.

11 csapat, a Belkin, BMC, Garmin-Sharp, Lampre-Merida, Lotto-Belisol, Omega Pharma-Quick-Step, Orica-GreenEdge, Giant-Shimano, Team Sky, Tinkoff-Saxo és a Trek Factory Racing alkotja a Velon Group-ot, céljuk, hogy a jövőben egységes elvek mentén, közösen képviseljék a csapatok üzleti érdekeit, s hozzanak közös gazdasági döntéseket, indítsanak közös projekteket üzleti céllal. Elképzelésük szerint egy ilyen modellben jobban kihasználható a kerékpársportban rejlő üzleti potenciál, amit a jelenlegi szervezeti keretek között – mint amilyen a jelenlegi nemzetközi szövetségi rendszer – nem oldható meg igazán hatékonyan.

Bemutatkozó videó:

A Velon Group ügyvezető igazgatója a Sky Sports és a Liverpool FC korábbi kereskedelmi igazgatója, Graham Bartlett lesz, és természetesen további csapatok is tervezik a jövőben a belépést a csoportba, vagy a részvételt közös projektekben. Érdekesség, hogy egyelőre nincsenek benne a francia csapatok, sem az Asztana, a Movistar vagy a Katyusa gárdája. Az Asztana és a Katyusa ugyebár állami irányítású (kazah és orosz) projektként működnek, ami egyelőre magyarázza is „függetlenségüket”.

A Velon Group célkitűzése hosszú távon, hogy érthetőbbé és izgalmasabbá tegyék a profi kerékpársportot az egyre növekvő nemzetközi szurkolótábor számára, valamint teljes szezonon át tartó versenyrendszerről beszélnek, a teljes struktúra megreformálásával – beleértve a csapatok szerkezetét is. Nem elhatárolódni szeretnének a jelenlegi struktúrától, vagy megszerezni a versenyszervezőktől és a nemzetközi szövetségtől például a televíziós bevételeket (utóbbiról a profi kerékpársport egyik véleményvezére, a Tinkoff-Saxo tulajdonosa, Oleg Tinkov beszélt még korábban). Munkájukat a meglévő szervezetekkel együttműködve képzelik el.

A meglévő, kizárólag szponzorációra alapozott modell minden csapat számára törékeny. Ki kell tágítanunk ezt, középpontban a szurkolókkal, új technikai magoldásokkal közelebb vinni a sportot hozzájuk. Az új cég ezen a vonalon próbálja majd újabb bevételi forrásokhoz juttatni a csapatokat, és előrébb lépni. Úgy gondolom, ha a sportban megváltoztatsz egy üzleti modellt, azzal új értéket teremtesz. Ha nem teremtesz semmi újat, de el akarsz venni abból, amit mások hoztak létre, akkor nagyon nehéz helyzetbe kerülsz. Új ötleteket kell behoznod. Kezdetben például a televíziós közvetítésekben ilyenek az on-board kamerák, vagy a helyzetmeghatározás és egyéb adatok nyomon követése, amivel jobbá tehetjük a közvetítéseket, a versenyek, a csapatok és a szurkolók számára is. Ez egy hosszútávú projekt és reméljük folyamatosan tudunk fejlődni, és újabb bevételeket visszaforgatni – nyilatkozta Bartlett a cyclingnews.com-nak.

.

Hozzászólások

Írd ide a hozzászólásod:

Leave a reply

Kerékpár magazin - Bikemag.hu - Hírek, tesztek, versenyek
Logo
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.
Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért, tovább lépve elfogadod a cookie-k használatát. Adatvédelmi tájékoztatónkban megtalálod, hogyan gondoskodunk adataid védelméről.