Az idei évtől új márkák köré csoportosítja a Decathlon a teljes kínálatát, melynek eredményeképpen 2019-től a szabadidős országúti kerékpárok és kiegészítők Triban néven kaphatók. A névváltoztatáson felül a termékfejlesztés is változik, innentől fogva külön csapatok dolgoznak azon, hogy a fogyasztó igényeinek leginkább megfelelő termékeket hozzák létre.
Az elmúlt időszakban hatalmas változás történt a Decathlon történetében, minden sportágért egy külön csapat felel, melynek tagjai az adott szakág lelkes sportolói, ezzel elérve azt, hogy olyanok fejlesszék, dolgozzanak a termékeken, akik ismerik az adott sportág igényeit. A márkanevek változása csak kis szelete a változásnak, de ez az első, amivel a vásárlók találkozhatnak ha francia sportáruház kínálatát megnézik.
Arról már írtunk, hogy a kerékpározást is több sportágra osztották, ami valójában logikus döntés, hiszen pl egy amatőr országútisnak és egy montisnak többségében mások az igényeik, ezért nem érdemes őket egy kalap alá venni (más sportokban még jobban érzékelhetők ezek a különbségek, pl a vízisportokban). Így jött létre a szabadidős országúti kategória, mely a Triban márkanevet kapta.
Kinek készülnek a Triban kerékpárok és kiegészítők?
Alapvetően a Triban a szabadidős céllal kerékpározó országútisokat célozza meg, fókuszban a könnyen kezelhetőséggel, a kényelemmel és a biztonságos használattal. A Triban azoknak készül, akik a kerékpározás élményéért bringáznak, egyszerűen csak élvezni akarják a kerékpározást, keresik a kalandokat és nem feltétlenül a teljesítményt hajszolják.
A Triban cipők kiválóan példázzák a célközönséget, olyan országútisoknak készülnek ezek az SPD cipők, akiknek kerékpározás közben belefér egy kávé egy olyan kávézóban, ami épp a macskaköves sétáló utca közepén van, ahova egyébként egy full karbontalpas versenycipőben macera lenne eltipegni, vagy épp felmennének egy lépcsős látványossághoz. Az SPD stoplik ezt lehetővé teszik, míg a klasszikus értelemben vett országúti pedálkötések nem lennének erre alkalmasak.
A téli Decathlon központban történő látogatásunkkor a Triban márka felelőse tartott nekünk egy prezentációt arról, hogy pontosan kik a Triban célközönsége. Három csoportot határoztak meg:
Kezdők:
Azok, akik még csak ismerkednek az országúti kerékpározással, azért bringáznak, hogy jól érezzék magukat, kint legyenek a szabadban, vagy esetleg egészségmegőrző, testalakformáló jelleggel pattannak nyeregbe. Általában hétvégente ülnek bringára, évente maximum 20-szor kerékpároznak, egyszerre 15-50 km-t töltenek nyeregben és ezt is 20km/h-s órás átlagsebességgel teszik.
Ők azok, akik még “tanulják” a kerékpározást, számukra készülnek a belépő kategóriás modellek egyszerűbb felszereltséggel. Ez a kategória hiánypótló a piacon, a belépő szegmensben ilyen árral és felszereltséggel nagyon kevesen gyártanak kerékpárokat, lényegében 100eFt alatt tudunk országúti kerékpárt venni, természetesen ezért kompromisszumokat kell kötnünk, de évi pár bringázáshoz nem feltétlenül érdemes vagyonokat költenünk kerékpárra, és ha megfertőződtünk akkor jöhet következő lépcső 😉
Rendszeresen kerékpározók:
Azok a bringások, akik rendszeresen sportolnak, a kerékpározás mellett akár más sportokat is. Céljuk, hogy fitten tartsák magukat, esetleg időnként új kihívásokat keresnek és természetesen az örömszerzés az egyik fő motiváló tényezőjük, amit néha barátokkal történő közös bringázásokkal, új helyek felfedezésével szereznek meg. Ők tapasztalt kerékpárosok, egész évben tekernek, heti 1-2 alkalommal ülnek nyeregbe, akár 100 km-t is megtesznek egy-egy bringázás alatt és az átlagsebességük 25 km/h óra körül van.
Ebben a kategóriában fontos a kényelem, a megbízhatóság és a tartósság, hiszen sok kilométert tesznek meg a felhasználók, így ezek a kerékpárok már jobb alkatrészekkel vannak szerelve és ehhez kapcsolódóan az árak is magasabbak, de a francia sportáruházban megszokott jó ár-érték arányt itt sem kell nélkülöznünk.
Haladók:
Idetartoznak azok az elhivatott országúti bringások, akik a kikapcsolódás, a felfedezés, a barátokkal történő közös élményszerzések miatt kerékpároznak. Nagy távokat is képesek letekerni, akár 3-5 napos túrákat is bevállalnak, és nem okoz nekik gondot, hogy napi 6-8 órát töltsenek a nyeregben, minden időjárási körülmény között hajlandók kerékpárra szállni és a hegyekben is szívesen bringáznak.
Mivel sok időt töltenek a kerékpáron ezért ebben a kategóriában fokozottan fontos a kényelem, így a Decathlon mérnökei kiemelten odafigyeltek erre a tervezéskor, ezenfelül a tartósság és a biztonság is kulcsszerepet kapnak ezeknél a kerékpároknál és kiegészítőknél. A kategóriát jól példázza a Triban RC520, amit mi is teszteltünk és hamarosan olvashattok is róla.
A gravel kerékpárok is a Triban márkanév alatt találhatók, ami annyira nem meglepő, hiszen szabadidős országúti kerékpározáshoz is alkalmasak a manapság nagyon népszerű kategória bringái. Jelenleg két modell elérhető, az egyik a képeken látható RC520 gravel változata, ami gyönyörű festést kapott, a másik pedig szintén azonos vázzal készülő, de 650b-s kerekekkel és egytányéros rendszerrel szerelt modell. Ezenkívül két új modell is kilátásban van, ami még gravel specifikusabb lesz, mint a két említett típus.
Összefoglalva, ha nem vagy a teljesítmény megszállottja, hanem inkább szabadidős céllal a kerékpározás élményéért tekersz akkor a Decathlon kínálatából a Triban kerékpárokat és kiegészítőket érdemes megnézned, ráadásul a kezdőktől a haladókig mindenkinek kínálnak kerékpárokat, sőt jövőre a belső információink alapján egy karbonvázas modell is várható.
További információkat a Decathlon honlapján találsz.